mboost-dp1
Installering af XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er ved at geninstallere min maskine og som sædvanligt smider jeg min XP CD i drevet og knalder maskinen en på hatten så den genstarter. Normalt plejer den at starte op på skiven og så er jeg igang igen, men nu skriver den pludselig:
"PRESS A KEY TO REBOOT"
Jeg har prøvet med 2 forskellige skiver og den skriver det samme ved dem begge 2. Jeg er tilbøjelig til at tro at der er noget galt med BIOS'en, men er ikke sikker. Jeg har prøvet både mit CD-drev og DVD-drev og lige meget (lidt) hjælper det.
I BIOS står den til at boote på først mit CD-ROM drev og derefter HD.
Jeg fatter ikke hvad der er galt. Nogen med en god idé?
"PRESS A KEY TO REBOOT"
Jeg har prøvet med 2 forskellige skiver og den skriver det samme ved dem begge 2. Jeg er tilbøjelig til at tro at der er noget galt med BIOS'en, men er ikke sikker. Jeg har prøvet både mit CD-drev og DVD-drev og lige meget (lidt) hjælper det.
I BIOS står den til at boote på først mit CD-ROM drev og derefter HD.
Jeg fatter ikke hvad der er galt. Nogen med en god idé?
Hop forbi http://bootdisk.de/ og se om der ikke er en bootdisk/CD der inde du kan bruge :).
Jo, men problemet er jo bare (syntes jeg) at den ikke vil starte op på CD-ROM drevet. Nu har jeg prøvet med 2 Win XP CD'ere og 1 Win2k CD og det er samme resultat hver gang.
Jeg plejer jo at kunne boote fra de CD'ere....
Jeg plejer jo at kunne boote fra de CD'ere....
#1: Press a key to reboot er den besked du får hvis du prøver at boote på en enhed som ikke kan bootes på (Som regel din harddisk som ikke har nogen aktiv partition).
Hvis du skal boote på din CD så prøv at kigge i din BIOS for at se om CD'en er sat op som et boot device.
Hvis du skal boote på din CD så prøv at kigge i din BIOS for at se om CD'en er sat op som et boot device.
Hvor ser jeg det henne? syntes jeg har været hele BIOS'en igennem og kan ikke finde den... Mit bundkort er et Asus A7v333
#8: Hvordan BIOS'en ser ud varierer fra model til model og også fra producent til producent, så det er lidt svært at fortælle dig hvor du skal kigge.
Det du kan kigge efter er om der er et sted som hedder "Boot order", "Boot from", "Primary boot device" eller måske "Boot from CD".
Du kan også ofte finde informationer om hvordan man booter på en CD ved at læse den manual som fulgte med til bundkortet.
Det skal lige siges at nogen ældre modeller af bundkort ikke tillader at man booter fra CD og der er også nogen ældre modeller af CDROM drev der ikke tillader man booter fra dem - Men da du skriver at du kan huske at have gjort det før, så er det nok ikke tilfældet her.
Det du kan kigge efter er om der er et sted som hedder "Boot order", "Boot from", "Primary boot device" eller måske "Boot from CD".
Du kan også ofte finde informationer om hvordan man booter på en CD ved at læse den manual som fulgte med til bundkortet.
Det skal lige siges at nogen ældre modeller af bundkort ikke tillader at man booter fra CD og der er også nogen ældre modeller af CDROM drev der ikke tillader man booter fra dem - Men da du skriver at du kan huske at have gjort det før, så er det nok ikke tilfældet her.
Det kan sagtens lade sig gøre at boote fra mine drev. Jeg har gjort det et dusin gange før. Og nu har jeg lige været hele BIOS'en igennem endnu engang. Der er noget der hedder Boot Sequence (eller lignende?) og den er sat op til at boote på mit CD-drev som det første og dernæst min HD...
Men den vil stadig ikke... Er LIIIIGE ved at gå ned og købe et floppy drev og slutte det til...
Men den vil stadig ikke... Er LIIIIGE ved at gå ned og købe et floppy drev og slutte det til...
Der kom den endelig. Jeg har simpelthen haft ALT ude af min maskine og sætte tingene til en efter en. Det viser sig at min ene HD åbenbart kunne gøre det. Det er en SATA-disk og da jeg pillede den fra kunne jeg boote på CD'en... Weird at det skulle kunne gøre det.
Men tak for alle svarene :D
Men tak for alle svarene :D
lol, nice at vide at en winxp cd ikke kan boote når der er en sata disk - men det er jo brugervenligt... :)
Tror personligt jeg ville få smadret et par cd-rom'er inden jeg fandt ud af det der :)
Tror personligt jeg ville få smadret et par cd-rom'er inden jeg fandt ud af det der :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.