mboost-dp1

Internt netværk virker ikke efter routersskift

Gå til bund
Gravatar #1 - volle
19. nov. 2006 19:09
Hej
Jeg havde en netgaer hvor alt kørte ok, den trængte til udskiftning og det blev så en linksys wrt300n, den blev sat op som den anden router og vi kom fint på nette allesammen, dog virkede det lokale netværk ikke, orøvede at skifte arbejdsgruppenavn-reboot osv. men intet hjalp. stadig ingen kontakt til de delte drev og mapper fra nogen af pc´erne.
Synes ikke jeg kan finde noget i routeropsætningen som skulle være anderledes, har også prøvet at opgradere firmware til nyeste, samme resultat. Håber der er et kvikt hoved.
mvh Volle
Gravatar #2 - tgr
19. nov. 2006 23:00
Hvis du bruger Windows XP, så prøv seriøst at slå den indbyggede firewall helt fra, hvis du ikke allerede har gjort det. Det har jeg i hvert fald haft problemer med.
Gravatar #3 - volle
20. nov. 2006 20:21
Hej
Tak for dit bud, det viser sig at lansiden i routeren er helt død.
Bytter til en zyxel i stedet. lukker hermed tråden

mvh Volle
Gravatar #4 - peter_m
27. nov. 2006 10:54
#3 vær opmærksom på at zyxel typisk har langt flere funktioner end en linksys. Du kan bla. slå netbios trafik til og fra i de fleste zyxel routere. For at køre workgroups i windows benyttes netbios over tcp - det skal du huske at kontrollere om er slået til lan<->lan i din zyxel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login