mboost-dp1

Jeg drukner i spam (forslag til hosting mv. af domæner?)

Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
30. okt. 2006 23:54
Nuværende situation:

Jeg har domænet amokk.dk som er hosted hjemme på min egen server, med programmet Mdaemon. Sådan har det kørt i ca 6 år.
På domænet har jeg en primær personlig adresse kaldet esben@.... som jeg bruger som afsender, og kun udleverer ad den vej...
Samtidig har * alias på mit domæne, og tilmelder mig altid med sitenavn.dk@.....
Da nogle sites har passet mindre godt på mine oplysninger gennem tiden, har jeg pt. lidt over 100 forskellige filtre som smider mails til de respektive adresser direkte i spam mappen (sorterede efter den faktiske adresse som min server modtager på, og ikke blot det der står i TO: feltet).
Desuden tilgår jeg mailserveren via IMAP på min laptop og desktop, og ellers bruger jeg Mdaemons webinterface.

Dette har fungeret fint lige indtil i år, hvor mængden af modtagen spam er eksploderet. Således modtager jeg hver dag på esben@.... ca. 100 spam mails, som ikke bliver genkendt som spam af mailserveren, hvilket gør at de mails folk skriver til mig drukner i spam så jeg ofte overser dem.

Situationen er ikke holdbar i længden, og jeg føler lidt, at jeg måske er nødt til at skille mig at bruge amokk.dk domænet som primært domæne fremover, og i stedet skifte over til at bruge mit mitnavn.dk* domæne til mail - det kører pt. på Gmail men bruges ikke.

Men jeg er ret meget i tvivl om hvad der ville være den smarteste løsning... Gmail for mitnavn.dk ville være næsten perfekt for mig, i og med at den også klarer noget af det grove arbejde med at filtrere spam fra (gætter på den kan gøre det bedre end min egen server) og jeg har adgang til alle mails fra alle steder, døgnet rundt... Eneste minus er at jeg ikke lige kan se de har IMAP adgang :(

Samtidig er jeg også lidt træt af at være bundet af at min mail på amokk.dk kører på en server hjemme... Så måske jeg skulle flytte det til enten et webhotel (med mulighed for * alias, filtrering på modtageradresse osv) - eller slet og ret sætte en bounce ting med en "konto lukket" besked op på min primære mailadresse (esben@....) og lade den henvise med et link til et billede eller lign. hvor min nye mailadresse (den på mitnavn.dk) står...

Hvad synes folk jeg skal gøre?

Nogen der har erfaringer med at sætte automatiske bounce beskeder op på gmail-konto, og med * alias mv. på gmail-hostede domæner?

- Eller måske skulle jeg bare hoste amokk.dk på gmail også, og så gradvist oprette de modtager-aliaser som jeg nu synes jeg får brug for, hvis jeg fx. skal modtage mit password igen fra et site jeg er tilmeldt eller lign? Men det løser vel ikke problemet med at min primær-adresse, som er den folk kender, er druknet i spam mails?

*) mitnavn.dk dækker over et domæne jeg har, og som er relateret til mit navn
Gravatar #2 - themuss
31. okt. 2006 01:13
Det er ellers en dyr løsning du har dig: https://secure.ccsoftware.ca/ccshop/entry/store.cf...

456$ for den mindste pro-udgave, av av av.

AntiSpam - Pro Only
With MDaemon’s Spam Blocker and Spam Filter you can stop spam at the door before it ever gets to your users.

Nåja også en løsning: en linux eller bsd-spand med sendmail og spamassassin (man sa-learn). Evt. også clamav.
Gravatar #3 - svappe
31. okt. 2006 07:51
Hvis du forwarder din amokk adresse til gmail konto, vil din amokk adresse stå som afsender af alle mails?
Eller vil de blive sendt direkte?
Gravatar #4 - mrmorris
31. okt. 2006 10:17
Jeg modtager i realiteten 500-600 spam mails om dagen, men med spamassassin og graylisting er dette kommet ned på omkring 10-20 og disse klarer Thunderbirds heuristiske filter for det meste. Personligt ville jeg ikke kunne leve med at ændre email adresse for at omgå problemet, men kun dig ved hvad de forskellige løsninger indebærer af konsekvenser for dig og din hverdag.
Gravatar #5 - peter_m
31. okt. 2006 10:57
Jeg er hosted hos surftown og benytter deres spamfilter. Jeg har en primær "catch-all" konto, som sender alt (udover de andre adresser) videre til min Gmail (så som apple@, dr.dk@), som jeg har "godkendt" til at sende "on behalf" af min primære konto. Det er utroligt sjældent, at jeg modtager spam i indboxen, da google fanger langt de fleste.
Gravatar #6 - svappe
31. okt. 2006 11:40
Så et gratis spam filter ville være:

Offentlig email -> vidersendt til Yahoomail -> vidersendt til Gmail -> vidersent til Hotmail -> vidersendt til Privat email
Gravatar #7 - mrmorris
31. okt. 2006 12:04
#6 Man må så bare håbe på at der ingen false positive optræder, for så skal man da i gang med et større efterforskningsarbejde.
Gravatar #8 - svappe
31. okt. 2006 12:46
#7 mrmorris
Er jeg ikke med på?

Mest fordi jeg ikke aner en hat om at hoste mail selv.

Tænkte bare på en måde at bruge alle spamfiltre i stedet for et, uden det koster...
Gravatar #9 - cjoey
31. okt. 2006 13:13
#8 Han mener formentlig at en vigtig mail kan strande i et af filtrene, og så er det jo et arbejde at opklare hvilket.
Gravatar #10 - themuss
31. okt. 2006 13:20
Come on er jeg den eneste der synes det er morsomt at Amokk bruger et program til mail der koster på den anden side af 450$... I smell warez...

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
31. okt. 2006 13:22
#10 themuss
hvorfor tror du B.T. er så dyr??
[spoiler]Det er da B.T. du arbejder for ikke, amokk? :P[/spoiler]
Gravatar #12 - themuss
31. okt. 2006 13:26
#11 Fordi det er en flok pampere der bestyrer den?

Man kunne dog lige telnette ind på deres mail og checke, at det ikke er en MDaemon; i fald det er, er det da værd at nævne overfor bestyrelsen at en admin måske tager sig friheder med firmaets licenser og de bør checke op på det.
Gravatar #13 - amokk
31. okt. 2006 15:58
jeg ved ik hvem der tror jeg arbejder på bt eller hvor rygtet er opstået.... men jeg arbejder på www.metropol.dk

#12 1. Du kan IKKE telnette til min mailserver, da den er bag en røv-kollegiefirewall og kun modtager mails med nogle hacks osv.
2. Jeg er IKKE admin
3. Jeg tvivler på vi bruger windows-servere og slet ikke mdaemon her på arbejdet - men ved det faktisk ikke... vores interne mail køre lortus NOOOtes
Gravatar #14 - svappe
31. okt. 2006 16:11
Hvilket bestemt ikke gør det bedre i forhold til #10 :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login