mboost-dp1

Kan ik åbne HDD

Gå til bund
Gravatar #1 - le myg
17. maj 2005 14:50
Har lige ryddet op i mit kabinet, lagt div kabler lidt af vejen osv.. Men nu kan jeg ik komme ind på min ene hdd, den sir drevet ikke er formateret og spørger om jeg vil dette..
Vil jeg selvfølgelig helst undgå da al min musik, billeder, doks osv ligger på dette drev. Alle kabler sad nøjagtigt som de gjorde før. Har prøvet at rykke lidt rundt på dem, smide den over i min usb box, sætte den som master/slave på IDE2, stadig uden held :(
Al min data ligger stadig på den, har hentet en trial version af "DiskExplorer for NTFS" som finder alle filerne men kan ik recover dem pga det en trial.. Nogle gratis alternativer? Har ledt på google et par timer uden held.
Har fundet ud af den er som RAW, så ville jeg ku lave en ny partition uden at al data blir slettet?
Gravatar #3 - le myg
17. maj 2005 19:44
Er det den version der Bootable? Og hvordan kan den hjælpe mig?
Gravatar #4 - Cyrack
17. maj 2005 19:51
le myg

Den er bootable, og svjh. automounter den alle dine harddiske, dvs du finder en konsol eller whatever (led efter et program kaldet konqueror og find stien /mnt/) I /mnt/ vil der være mapper kaldet drive_c, drive_d etc. I en af dem finder du måske dine filer, så kan du flytte dem til et andet drev og formatere den gamle i windows eller hvad du foretrækker...
Gravatar #5 - le myg
17. maj 2005 20:05
4# Alletiders:D Prøver jeg at hente så
Gravatar #6 - hundeboll
17. maj 2005 20:59
Undskyld, men jeg havde ikke tid til mere lige før... :)

Men Knoppix er alletiders til at rede data med. Når du har hentet den, brændt den og proppet den i drevet, vil der komme en bootmanager, hvor du kan tilføje nogle argumenter for boot. For at gøre oplevelsen mere behagelig kan du fx skrive:

knoppix26 screen=1280x768 lang=da

Screen skal selvfølgelig angives, så den passer til din skærm og gfx. lang kan du undvære, men så skal du lige configure keyboard layout i KDE. Det gøres ved at højreklikke på "Junior Jack" ved uret og vælge configure. Add dansk til layouts og tryk ok. Nu kan du vælge Dansish ved at højreklikke samme sted.

Hvis knoppix ikke lige virker, så skriv igen. Der er en masse ting man kan bruge til at fejlsøge. Men for en sikkerheds skyld, så hav en anden harddisk klar, så du kan tage en backup inden du roder for meget.

Btw: Knoppix mounter din harddisk som Read Only, så indtil videre kan du ikke fucke det helt op :)
Gravatar #7 - le myg
17. maj 2005 21:08
Fandt File Scavenger, klarer jobbet :D Men vil os prøve at gå igang med Knoppix just in case.. Tak for det
Gravatar #8 - Cyrack
18. maj 2005 07:59
le myg:
Knoppix er et dejligt værktøj til at redde data.
Mit nødsystem består af en extra harddisk, knoppix og gentoo (just in case). Jeg prøvede engang hvor en bærbar havde fucket et eller andet på disken så windows bootede op i BSD, og det samme med winxp install. Med knoppix fik jeg netværkskortet op og delt de ting der skulle gemmes, fjernede partitionen og geninstallerede xp. Jeg ved stadig ikke hvad der skete for windows.
Gravatar #9 - BurningShadow
18. maj 2005 08:57
>hvor en bærbar havde fucket et eller andet på disken så windows bootede op i BSD
A hvad for en fisk? Hvordan kan Windows boot op i BSD? Så må der sgu godt nok være sket et eller andet, for sidst jeg så efter, havde de to systemer intet med hinanden at gøre?

/me vil muligvis være offline et stykke tid, i et forsøg på at få Longhorn til at blive til en BSD...
Gravatar #10 - Bubel
18. maj 2005 10:43
BSD som i Blue Screen of Death
I Longhorn kan du jo også få RSD
Gravatar #11 - Viperaberus
18. maj 2005 11:58
#8 og #10
Der mangler et O i den forkortelse:
http://en.wikipedia.org/wiki/BSOD
og
http://en.wikipedia.org/wiki/BSD
er ikke det samme ;)
Gravatar #12 - Cyrack
19. maj 2005 09:25
BS & Viper: Jeg glemte et O

Bubel: Ja, takker :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login