mboost-dp1
Kan ikke se SATA disk ved XP installation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Snakker med en kammerat over skype, jeg skal guide ham igennem en XP installation. Han har en SATA disk, som der skal installeres WIN XP på. Når han booter fra WIN XP cd'en, og vælger at han vil installere windows, så siger den at den ikke kan se nogle diske.
Hans Bundkort er et Abit ax8
På producentens hjemmeside kan jeg se at man kan downloade sata drivere, men hvad skla man gøre med de drivere?
Hans Bundkort er et Abit ax8
På producentens hjemmeside kan jeg se at man kan downloade sata drivere, men hvad skla man gøre med de drivere?
Og hvis du ikke har et diskettedrev er du fucked, da XP installationen nægter at acceptere et USB-drev som kilde (eller en anden harddisk for den sags skyld). Du kan dog bruge n-lite til at slipstreame driveren over i installationen så du slipper for at rode med disketter.
MZ:Efterfulgt af
Netværkslaget er ikke indlæst i setup på det tidspunkt, så det tror jeg ikke du skal regne med. Har i hvert fald aldrig hørt om det.
#11Men der kom ingen bekræftelse på buch's kommentar. Derfor ville jeg lige have det bekræftet...
Du kan da installere xp via lan, så det burde ikke være umuligt?
holmen: Jeg skrev om en almindelig installation af XP :-) troede du mente install af drivers via LAN.
Btw. så styrer Puch (Maxi K) for vildt :-) og ja den var rød. Og ja,der var en kasse bag på (dog ikke en mælkekasse), og det var før Polle fra Snave reklamerne.. gad vide om jeg kan sagsøge Sonofon for at plagiere mig?
Btw. så styrer Puch (Maxi K) for vildt :-) og ja den var rød. Og ja,der var en kasse bag på (dog ikke en mælkekasse), og det var før Polle fra Snave reklamerne.. gad vide om jeg kan sagsøge Sonofon for at plagiere mig?
Altså det jeg mente, var at man kan jo installere via LAN og så burde man jo også kunne gøre det med drivere kun... men anyways så har jeg aldrig skulle installere nogen seperate drivere med mit xp sp2 og min SATA diske...
Hvis man skal installere XP over lan, så skal men enten gøret det med en DOS bootdiskette, der har netværksdrivere (http://www.netbootdisk.com/), eller lave en "Boot-over-lan" med sit netkort.
Det kræver så at man har en server med XP installationen på, samt de drivere man skal bruge til resten af systemet.
Man kan dog ikke hente driverene til sit XP, når man har bootet med en CD. Så skal de være fra en diskette (skod!)
Det kræver så at man har en server med XP installationen på, samt de drivere man skal bruge til resten af systemet.
Man kan dog ikke hente driverene til sit XP, når man har bootet med en CD. Så skal de være fra en diskette (skod!)
Zehnox:
Det kunne jeg ikke have forklaret bedre selv (hvilket der også forklarer en del af den forvirring der hersker pt. i denne tråd).
Og ja, det er mega skod at ny driver == diskettedrev. Hvilket min computer (og ejer) ikke har. Og alle mine diske er SATA. Derfor installerede jeg Vista i går.
At Vista så nægtede at genkende min Promise Fastrack SATAII controller er en detalje, men heldigvis accepterede den en XP driver fra en USB-disk.
Btw. nogen der har haft problemer med at installere Vista med mere end én SATA-disk på samme controller under installationen? Jeg havde lige sat en ny disk i og lavet en partition med Vista fdisken, men den var ikke god nok før min primære disk blev taget fra.
Det kunne jeg ikke have forklaret bedre selv (hvilket der også forklarer en del af den forvirring der hersker pt. i denne tråd).
Og ja, det er mega skod at ny driver == diskettedrev. Hvilket min computer (og ejer) ikke har. Og alle mine diske er SATA. Derfor installerede jeg Vista i går.
At Vista så nægtede at genkende min Promise Fastrack SATAII controller er en detalje, men heldigvis accepterede den en XP driver fra en USB-disk.
Btw. nogen der har haft problemer med at installere Vista med mere end én SATA-disk på samme controller under installationen? Jeg havde lige sat en ny disk i og lavet en partition med Vista fdisken, men den var ikke god nok før min primære disk blev taget fra.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.