mboost-dp1
Korrupt Raid 0 ? Hvad gør jeg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg købte for nylig en ny super computer med et 5 harddisk system som følger.
1 raptor til styresystemet 2 hd stripe 2 hd mirror.
I går sad jeg og spillede World of warcraft fra min Stripe drev og det blev ved med at fryse så jeg skulle genstarte. Nogle gange frøs den imens den var igang med step 2 i chkdsk under boot.
Da jeg så senre kom på at kigge i Nvidia programmet hvor man kan se sit raid setup stod der mit stripe var i stykker og den ene harddisk stod som ikke en del af stripe.
Derefter genstartede jeg et par gange og kom fint nok ind i windows igen og nu står stripe som fint igen.
Nu hver gang jeg genstarter eller starter op kører windows Chkdsk på mit stripe drev?? hvad kan det skyldes?
Hvad skal jeg gøre ved min situation, jeg har aldrig selv sat raid op så hvis jeg skulle fjerne stripe funktionen ville jeg ikke vide hvor jeg skulle gøre det.
Alle gode løsningsforslag ville være velkomne.
hlnetz
Jeg købte for nylig en ny super computer med et 5 harddisk system som følger.
1 raptor til styresystemet 2 hd stripe 2 hd mirror.
I går sad jeg og spillede World of warcraft fra min Stripe drev og det blev ved med at fryse så jeg skulle genstarte. Nogle gange frøs den imens den var igang med step 2 i chkdsk under boot.
Da jeg så senre kom på at kigge i Nvidia programmet hvor man kan se sit raid setup stod der mit stripe var i stykker og den ene harddisk stod som ikke en del af stripe.
Derefter genstartede jeg et par gange og kom fint nok ind i windows igen og nu står stripe som fint igen.
Nu hver gang jeg genstarter eller starter op kører windows Chkdsk på mit stripe drev?? hvad kan det skyldes?
Hvad skal jeg gøre ved min situation, jeg har aldrig selv sat raid op så hvis jeg skulle fjerne stripe funktionen ville jeg ikke vide hvor jeg skulle gøre det.
Alle gode løsningsforslag ville være velkomne.
hlnetz
Jeg har selv utrolig ringe erfaringer med Nvidia RAID. Godt nok kørte jeg RAID-1 (mirror) men med nogenlunde samme stabilitetsproblemer som du her beskriver. Jeg har prøvet utrolig mange ting. Til at starte med, er det SATA eller PATA drev? Kan du stadig se alle dine data, det står ikke helt klart i din besked omkring dit RAID "rebuilder" eller simpelthen er dødt?
Ikke for at flamebaite, men hvorfor køre raid?
Find ud af hvilken disk din data ligger på, drop raid'en og få den extra lager plads.
Du har allerede sikret dig hastighed ved at ligge styresystem på en hurtig system disk, og så resten til applicationer.
Find ud af hvilken disk din data ligger på, drop raid'en og få den extra lager plads.
Du har allerede sikret dig hastighed ved at ligge styresystem på en hurtig system disk, og så resten til applicationer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.