mboost-dp1

LAN-problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - emjay69
3. apr. 2002 13:28
Hej alle!

Jeg er med en kammerat rendt ind i nogle problemer i forbindelse med opsætningen af et 2 computers netværk over en switch.

Meninger er, at maskine 1, der er på internettet over Stofanet skulle dele denne fobindelse med maskine 2 over ICS samtidig med normal LAN.

Begge maskiner kører WinXP.

Vi havde fået systemet op og køre men ville lige sætte et 100 mbit netkort i maskine 2.

Vi glemte selvfølgelig at afinstallere driverne til 10 mbit kortet (der røg ud af maskinen), hvilket medførte at vi nu ikke har mulighed for at ændre ip'en på 100 mbit kortet uden at den brokker sig, over at denne ip er tildelt et kort der ikke fysisk er tilstede i maskinen. (hvordan fjerner informationerne om det fjernede kort????)

Maskine 2 kan godt komme på internettet over maskine 1's forbindelse, men der stopper glæden.

Maskine 1, der har IP 192.168.0.1, kan pinge sig selv, men ikke maskine 2.

Maskine 2, der har IP 192.168.0.2 kan pinge maskine 1 men ikke sig selv (uanset hvilken IP vi sætter den til)??????

Hvad dælen gør vi galt. Vi har nærmest prøvet alt. Alle forslag modtages med kyshånd.

Mvh
Michael
Gravatar #2 - PlattFuss6.7
3. apr. 2002 22:07
er ikke stor fan af xp men mener at hvis du laver egenskaber for My Network Places/netværkssteder (ikke sikker på at det den hedder i dansk)
at du der kan se forbindelser som tidligere har været i brug du bør bare slette den som ikke er aktiv og så skulle det virke med at sette den nye ip på det andet kort

(undskyld stavefejl men jeg er fandeme træt)
Gravatar #3 - TcaT
3. apr. 2002 22:43
Kan det ikke skyldes at Windows XP laver en bridge mellem de to netkort når ICS aktiveres og den aktivere DHCP Allocator, DNS Proxy og NAT?

Prøv at sætte klienten til at modtage IP via DHCP, og lad kun den maskine der deler Internetforbindelsen fungere som master browser.

Prøv evt. disse links.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;...

http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics...

http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics...

http://www.homenethelp.com/ics/ics-install-netxp.a...
Gravatar #4 - annoia
3. apr. 2002 23:05
Smid det gamle netkort i maskinen igen, afinstaller det og smid det så væk (windows er nemt, ik?!)
Gravatar #5 - TcaT
4. apr. 2002 00:23
Eller prøv at markere "hidden devices" under device manager. Det kan være du har mulighed for at fjerne det der, men da ICS bruger DHCP skulle det være ligegyldigt om en IP er bundet til et bestemt kort.
(Vil tro at klienten får tildelt næste ledige IP som findes i DHCP scopet 192.168.0.x)

Så annoia, Windows er nemt :-)
Gravatar #6 - emjay69
4. apr. 2002 07:56
Tak for forslagene.

Det lader dog ikke til det er nogle af dem.

Vi har ingen mulighed for at se de deaktiverede forbindelser, heller ikke ved visning af "hidden devices".

Vi har også prøvet at afinstallere de forskellige kort og skifte mellem dem; igen uden resultat.

Sådan som vi ser det, ligger problemet nok i, at maskine 2 ikke kan pinge sig selv, uanset hvilkne ip vi giver den, heller ikke ved en "ping localhost"

Please help, vi er ved at få grå hår ned af ryggen. :-(

Hilsen

Michael
Gravatar #7 - Hektor
4. apr. 2002 07:59
#6 emjay69:
Hvis "ping localhost" ikke virker, så er der 99,99% chance for, at netkortet i maskinen ikke virker.

Hvilken fejlmeddelelse giver den, når du skriver "ping localhost"?
Gravatar #8 - annoia
4. apr. 2002 08:05
TcaT - "Eller prøv at markere "hidden devices" under device manager" -Jeg er ked af at bryde din illusion, men det trick du benytter dig af der er ikke videre nemt for nybegynderen at finde ud af. Jeg har ofte haft problemer med at afinstallere hardware, efter jeg havde pillet det ud, og er mange gange blevet nødt til at sætte det i igen, før windows kunne finde ud af det (den kunne sagtens se at det var inde, den nægtede ganske enkelt at afinstallere). Dét er heller ikke nemt. Faktisk er det bare dumt.
Gravatar #9 - emjay69
4. apr. 2002 08:59
Ang. Hector.

Vi har prøvet med to forskellige netkort og "ping localhost" virker ikke med nogle af dem. Samtidig er der jo internet-forbindelse og mulighed for at pinge maskine 1 med begge kort.

Michael
Gravatar #10 - emjay69
4. apr. 2002 09:00
BTW.

Vi får en "request timed out", eller hvad den nu hedder, ved "ping localhost".

Michael
Gravatar #11 - emjay69
4. apr. 2002 09:13
PROBLEM LØST.

hm...

Kan I stave til Symantec Firewall.

Vi prøvede lige at disable den, og vupti......

Jeg beklager ulejligheden og vores stupiditet.

Michael
Gravatar #12 - DarkBorg
6. apr. 2002 09:49
lol
kender godt det med at man lige skal huske den )(/&%(/%&€&%€#"%€!"€#%&€#%€#"%#"% firewall

Just a comment
Gravatar #13 - TcaT
6. apr. 2002 13:45
annoia

Tænkte nu også mere på, at hvis det gamle kort har 'optaget' den første ip i DHCP scopet, så burde den jo så bare smide den næste tilgængelige ud til det nye kort.

Derfor min kommentar :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login