mboost-dp1

Larm fra blæser i bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
28. nov. 2006 12:04
Jeg har to bærbare computere af samme mærke. De er fra SD-data. Blæseren larmer desværre meget højt når den går igang. Er der nogen måder man kan mindske den larm på? Det skal siges at den går igang når pc'en bliver varm, men fortsætter selv når området ved processeren ER kølet væsentligt ned! Kan man sætte en ny blæser i, eller justere fænomenet vha software?
Det er en vega 259II
Gravatar #2 - tgr
28. nov. 2006 16:05
Åh gud, hvorfor køber folk dog det Vega lort? Jeg fatter det vitterligt ikke.

Nå, for at besvære dit spørgsmål er der mange programmer af den type, men jeg foretrækker: Speedfan

Har ikke prøvet det på nogle bærbare men det burde da virke fint.
Gravatar #3 - peter_m
28. nov. 2006 16:34
#1 Der er nok ikke så meget at gøre ved dit problem, da det med stor sandsynlighed er relateret til kvaliteten af den blæser der sidder i din computer. Du muligvis sænke omdrejningerne eller ændre kriterierne for, hvornår den går igang, men den vil altid være noget hø.
Gravatar #4 - helsinghof
1. dec. 2006 09:44
Kan man ikke købe en ny blæser og sætte i?
Jeg har prøvet programmet der anbefales, men kan ikke rigtig se hvordan jeg ændrer noget
Gravatar #5 - Lethain
1. dec. 2006 12:40
jeg er også lidt nysgerrig omkring dette emne.
Min bærbar, slukker simpelthen hvis jeg køre "krævende spil" som flash spil, soldat, og andre spil/programmer hvor det kræver minimun af CPU kraft m.m.

Jeg har til overvejelse om det måske kan hjælpe af sænke sin CPU fra 2.4 ghz, til måske omkring 1.5 ghz for at finde ud af om det hjælper.

Men jeg har ingen erfaring omkring dette, men hvor kan man finde hjælp omkring declocking af sin cpu?, eller måske ligefrem en guide?

Ps.

Kan det passe af min System Idle Process skal bruge omkring 95 / 99 % af CPU'en?
Gravatar #6 - ZOPTIKEREN
1. dec. 2006 12:45
#4 Det korte svar er at du er fucked. Du kan ikke købe en ny blæser og sætte i computeren.
1. Det vigtigste at undersøge før du køber en ny bærbar computer er om køleelementet er godt nok i computeren. 2. dernæst byggekvalitet og så 3. kan du derefter få mundvand over specifikationerne.
Mit gæt er at punkt 3 er opfyldt men punkt 1 og 2 ikke er. Det er der bare ikke rigtigt så meget at gøre ved...
Gravatar #7 - themuss
1. dec. 2006 13:28
Kan det passe af min System Idle Process skal bruge omkring 95 / 99 % af CPU'en?
Høhøhø, det kommer an på, hvor meget du bruger computeren.
Gravatar #8 - helsinghof
1. dec. 2006 16:54
Men how the fuck undersøger man dette inden køb? Nu er det ikke så tit man får muligheden for at ligefrem se computeren, og da slet ikke prøve den inden man køber...
Jeg har skrevet til den lokale pc butik der vil prøve at finde en anden blæser. Så det kan vel godt lade sig gøre (hvis man vil bruge penge på lortet)
Gravatar #9 - buch
1. dec. 2006 17:02
Hvis du nu lærer at købe kvalitet, host IBM, så ville man ikke have sådanne problemer. Du bør altid bede om at se maskinen i funktion hvis du køber den i en fysisk forretning, kan dette ikke lade sig gøre siger det lidt om butikkens service generelt.

Jeg ville aldrig købe en genstand (øl er undtaget;) ) i en fysisk butik, hvis de ikke ville lade mig afprøve genstanden. Hvis de ikke vil lade en gøre det, virker de useriøse og hvordan ville de så ikke håndtere en eventuel reklamation?
Gravatar #10 - Knightmare
1. dec. 2006 17:30
#5 hvis din bærbar stadig er dækket af garantien, så smid den ind til reperation... Hvis garantien er overskredet kan du prøve at skille den ad og rense den for nullermænd og støv.
Hvis det er muligt så tjeck om alle blæsere stadig virker.
System Idle processen viser dig hvor meget ledig CPU kraft du har. (Hvor meget din pc'er "Idler")
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login