mboost-dp1

LinkSys WRT54G eller WRT54GL?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
1. apr. 2006 18:18
Hvad dælen er forskellen? LinkSys er ikke særlig hjælpsom med en sammenligning. Jeg kan ikke se forskellen.
Gravatar #2 - Dreadnought
1. apr. 2006 18:23
hmm... efter at nærlæst det en gang til, så er der lidt forskel i krypteringen. GL modellen bruger TKIP og AES og G modellen WEP og WPA.

Nogen anbefalinger?
Gravatar #3 - drbravo
2. apr. 2006 03:23
Hvad er bedst?? er det ikke AES?
Gravatar #4 - amokk
2. apr. 2006 03:29
http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware#head-6b236...

#2 WPA er da også baseret på TKIP???

Køb en Asus WL500g deluxe... Den er baseret på samme chips som linksys, men har tilmed USB porte der kan bruges til printserver, filserver eller hvad man nu vil. Du kan også se dens specifikationer i tabellen på det link oven for, og ellers kig på www.macsat.com der er guides til at tweake den
Gravatar #5 - drbravo
2. apr. 2006 11:00

Hvor mange gange har du efterhånden skrevet det afsnit amokk?

Er det en fast tekst du bare copy/paster?
Gravatar #6 - amokk
2. apr. 2006 21:40
#5 faktisk ikke... kunne være jeg bare skulle lave en side der forklarede at Asus routeren er bedre end WRT54G og så linke til den...

Men der er jo ingen grund til at snyde sig selv for de fordele der er ved asus routeren frem for linksys, så folk kan lige så godt købe den!
Gravatar #7 - buch
2. apr. 2006 22:12
foreskellen er at wrt54gl bruger linux firmware, hvilket wrt54g ikke gør.
Gravatar #8 - amokk
2. apr. 2006 22:31
#7 WRONG, de kan begge køre linux firmware... det ville du også vide hvis du læste linket - men der findes utallige udgaver og revisioner af WRT54, så jeg ville ikke købe sådan en uden at spørge om revisionsnummer først. Men køb asus routeren i stedet den er super nice
Gravatar #9 - drbravo
2. apr. 2006 23:41
Amokk:

Han har delvist ret. De nye wrt54g kører ikke linux.

Det sjove er faktisk at den side du linker til viser at wrt54g og wl500g deluxe ikke bruger samme chip..
Gravatar #10 - amokk
3. apr. 2006 01:29
#9 okay, det er så endnu en grund til ikke at købe den! Kan godt se i tabellen at rev. 5.0 ikke understøtter det.

#4 Som du kan se bruger både linksys og asus modellerne en MIPS-baseret CPU fra Broadcom, i 47xx eller 53xx serien. Uden at have det store kendkab til dem, vil jeg tro der er tale om forskellige modelnumre ligesom intels måde at rate deres CPUer på efter hastighed og features, og dermed er de alle mere eller mindre kompatible, efter som de kan køre med samme firmware...
Gravatar #11 - MiniatureZeus
3. apr. 2006 06:50
#amokk

sig mig lige engang amokk, hvor mange penge for du får hvert asus router du henviser til? : ) hehe
Gravatar #12 - amokk
3. apr. 2006 08:50
#11 ingen, men dem der køber den kan vel bruge den...

forstår ikke helt det kan undre jer, at jeg anbefaler den, når folk spørger hvilken router de skal købe... Hvis du har et produkt du er tilfreds med, og nogen spørger om du kan anbefale et produkt af den type, nævner du vel også det produkt du har?
Gravatar #13 - drbravo
3. apr. 2006 10:41

Det spøjse er så at manden bare vil vide hvordan linksys navngiver deres produkter...? Men hey - et salg er vel et salg ;P
Gravatar #14 - amokk
3. apr. 2006 12:25
#13 jeg går ud fra at han er ude efter som han kigger på nogle linksys produkter, og så er det vel relevant nok at anbefale et produkt som kan det samme og lidt til?

Jeg fik selv anbefalet denne router i sin tid, da jeg havde et spørgsmål til Linksys' modeller... hvis du alligevel bare sidder og keder dig og ik har andet at lave end at kommentere mine anbefalinger af router, synes jeg du skal tage ud og købe den, så kan du jo komme med kvalificerede bud på om den er værd at anbefale eller ej.
Gravatar #15 - Dreadnought
3. apr. 2006 14:19
Findes der et WinAmp plugin til den ASUS router eller er man tvungen til at bruge WMP?
Gravatar #16 - amokk
3. apr. 2006 14:51
#15 hvad tænker du på mere specifikt? der er ikke lydkort i den hvis det er det du mener :-) Men du kan nok sætte et usb lydkort til den, der findes en linux baseret mp3 player der kan smides ind
Gravatar #17 - Dreadnought
3. apr. 2006 16:32
Man kan sætte et sæt USB højtalere til den og så via et plugin til WMP kan man afspille lyd på dem.
Gravatar #18 - amokk
3. apr. 2006 22:22
#17 ok har jeg ikke lige set, har du et link? det kører sandsynligvis over en åben standard som også findes som plugin til fx winamp
Gravatar #19 - Dreadnought
4. apr. 2006 04:35
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login