mboost-dp1

Linux

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
16. jan. 2003 09:08
Jeg har et lille problem med Debian Linux - uret på desktoppen passer ikke. Det er selvom Debian meddeler at uret er sat i forhold til BIOS'en...Uret passer både i BIOS og i Windows, men i Linux er det 1 time foran, uanset hvad jeg gør. (har prøvet at stille uret :-))
Gravatar #2 - BurningShadow
16. jan. 2003 09:15
Hvis BIOSen er indstillet til lokal tid, og Linux er indstillet efter at BIOSen køre GMT, så er det klart at den ikke passer.
Jeg kan ikke helt huske hvilken fil, det er du skal rette i, men det kan jo være at der er andre der kan huske det.
Gravatar #3 - SaD
16. jan. 2003 09:25
Skal man rette i en fil for at stille på uret?!
Tak for et herligt argument :)

*fnis*
Gravatar #4 - BurningShadow
16. jan. 2003 09:27
Nu kender jeg ikke så meget til Debian, så jeg skal ikke kunne udtale mig om hvilke klik-og-vind værktøjer der er. Men det er uden tvivl muligt at klikke sig til en ændring af tiden.
Men jeg plejer altså at fortrække at have lidt styr over det jeg laver på et Linux system, og derfor bruger jeg ikke grafik, til konfigurationer. At stille tidszonen er at ændre konfigurationen.
Gravatar #5 - annoia
16. jan. 2003 09:35
Prøv at rode lidt i /etc/timezone ... Sæt den evt til gmt
Gravatar #6 - Simm
16. jan. 2003 11:31
Takker for svar/inputs :)
Gravatar #7 - H.E.R.O.
16. jan. 2003 11:38
jo det må du fandme nok sige SaD
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login