mboost-dp1

Linux mandrake 9.2. prob.

Gå til bund
Gravatar #1 - FireBlade
8. maj 2003 16:21
Jeg har prøvet at instalerer linux på min pc. Jeg har bare et lille problem jeg kan ikke starte op i KDE. pga. den driver der skal bruges til mit grafikkort (ATI Radeon 9700PRO) ikke er med i instalations pakken. Jeg har så hentet den fra Ati's hjemmmeside. Så kommer problemet jeg kører Windows XP, kan jeg så bar brænde driveren overpå en cd og instalere der fra. Det er en del år siden jeg har leget med det sidst. Så hvordan er så man kommer ind på cd-rom drevet og instalere derfra????
Gravatar #2 - <3Thinkpads
8. maj 2003 16:23
OT:
Men mener du ikke Mandrake 9.1?
Gravatar #3 - lean
8. maj 2003 16:41
Tro mig, du har ikke lyst til at installere ATI's drivere medmindre du har lidt bedre kendskab til Linux.
Dog er driveren designet til at være nem at installere, så hvis du brænder driveren over på cdrom går i linux som root, og skriver
#cd /mnt/cdrom
#rpm -i drivernavn.rpm
dømmer jeg omkring 10% chance for at det lykkes.
(Jeg fatter dog ikke at Mandrake ikke har driveren med som standard. Den er supportet af Xfree4.3, dog kun med 2d)
Gravatar #4 - FireBlade
8. maj 2003 16:54
Tak Lean Men i instalationen har jeg prøvet at teste de mest mærklige ting uden at have virket.. det er kun radeon 8500 der er suportet undskyld det der med 9.2 detvar fordi jeg havde 8.2 liggende jeg må have byttet lidt om....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login