mboost-dp1

Lsass.exe - Shutdown

Gå til bund
Gravatar #1 - mandrillen
16. sep. 2004 17:13
Hey

Min maskine har fået for vane at lukke ned via NT system authority consolen med fejl i lsass.exe og 60sek til at gemme arbejde etc. magen til den meddelelse man fik af Blaster32.worm - problemet er bare at jeg ikke har nogen vira på maskinen - har fuld opdateret Norman VC - og den finder intet.
Det er i sig selv heller ikke så slemt da autoluk jo kan afbrydes - men problemet er at efter jeg har skrevet "shutdown -a" kan jeg lukke maskinen ned. "Start/luk computeren"-menuen er forsvundet og tilbage er kun "log bruger af". Når jeg så logger af forsøger maskinen at lukke ned men låser i forsøget på at gemme indstillinger.

Problemet er ikke kritisk men pisse irriterende så hvis der er nogen der tror de har en logisk forklaring må de meget gerne skrive :)

Kører XP pro SP1

På forhånd tak

Mandrillen
Gravatar #2 - NFX
16. sep. 2004 18:06
Dette hjælper næppe med at løse problemet, men det er altid en god idé at holde ens system opdateret -> Installere SP2.
Gravatar #3 - Kadann
17. sep. 2004 07:03
#1 -

Det lyder som en variant af Blaster eller Sasser, så du bør følge det råd #2 giver, installér SP2 og alle de nyeste sikkerhedsopdateringer.
Gravatar #4 - XorpiZ
22. sep. 2004 08:24

Du har fået sasser.. hent en patch på MS' hjemmeside der blokker mod den.

Derudover kan du, når den tæller ned, sætter klokken tilbage, så du får mere tid til at installere patches osv :)
Gravatar #5 - mandrillen
22. sep. 2004 11:15
Hej og tak for hjælpen

Jeg er ret sikker på at det ikke var en virus da det er lykkedes mig at stoppe alle problemerne ved at afbryde Remote Registry - tror jeg er blevet hacket for windows blev ved med at oprette nye brugere på maskinen og jeg tror at det var igennem disse at problemerne opstod...

Men ja god ide at installere SP2 - så kan jeg sikkert også undgå lignende problemer i fremtiden

Mvh Mandrillen
Gravatar #6 - Ziftex
22. okt. 2004 12:49
lige til info. sasser og blaster er worms og dem kan man ikke bare installere patches imod, desuden har mange Antivirus programmer svært ved at fange dem da de spreder sig via. openshares. men microsoft har lavet et program der kan søge efter sasser og slette den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login