mboost-dp1

Max. antal tegn i domænenavn?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
16. apr. 2006 00:09
Tjaa, jeg har forsøgt at registrere et (.dk) domæne med 64 tegn, men hos GratisDNS får jeg en fejl, mens jeg hos Web10 for besked om at domænet er ledigt.

Er det GratisDNS der fucker, eller er det hos Web10 de ikke kan finde ud af at checke antallet af tegn?
Gravatar #2 - m_abs
16. apr. 2006 01:10
Hvis jeg forstår wikipedia rigtigt, så er maks. grænsen 63 tegn, men ikke alle tillader så meget.
http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System#Un...
Gravatar #3 - amokk
16. apr. 2006 05:14
nu ved ejg ikke hvilket domæne du har forsøgt dig med, men det kan også være at visse tegn (læs: ÆØÅ mv. ) optager flere tegn, og dermed kan være med til forvirringen...
Gravatar #4 - BurningShadow
16. apr. 2006 06:53
63 tegn... Tjaaa, det er jo ét mindre end jeg har brug for, så jeg må nok finde på noget andet.

Der var ingen ÆØÅ i, så det var ikke dét der var problemet.
Gravatar #5 - buch
16. apr. 2006 11:53
Hvordan får man den idé at man vil registrere et domæne navn der er på så mange tegn, jeg forstår det virkelig ikke ?

www.jeghedderburningshadowogjegharetlangtdomaenedumåikkefaaadgangtildet.dk

:D
Gravatar #6 - BurningShadow
16. apr. 2006 12:23

Man (eller jeg) får ideen, pga. det store antal lingvistiske snigpulere, der misbruger det danske sprog.

foreningentilbeskyttelseafdetdanskesprogmodlingvistisksnigpuleri.dk

:-D
Gravatar #7 - Acro
16. apr. 2006 19:58
#6 BurningShadow:
Så kald den "forening imod lingvistisk snigpuleri". Det har den samme mening, og der er ingen grund til at bruge dobbelt så mange ord på noget, når det ikke er nødvendigt. Et navn skal være mundret og let at huske.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login