mboost-dp1
max filer i en folder
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Er der nogen der ved om der er noget limit på hvor mange filer/folderer der kan være i en folder eller på et filsystem ?
Er der forskellige limits for forskellige OS'es / filsystemer ntfs, ext3, fat32 ... ?
De eneste limits jeg kan finde er angående størrelsen.
Er der forskellige limits for forskellige OS'es / filsystemer ntfs, ext3, fat32 ... ?
De eneste limits jeg kan finde er angående størrelsen.
Engang sad jeg og kedet mig, og blev ved med at lave en ny mappe inde i en ny mappe, også en ny mappe inde i den igen. På et tidspunkt fik jeg en fejl om at stien var for lang, og jeg derfor ikke kunne lave flere mapper. Jeg kunne heller ikke slette det, det var stien også for lang til. Ret dumt egentligt.
Det var med Windows XP.
Det var med Windows XP.
#3 - Hæhæ, jo det kunne godt være, men det kunne nu også være i en time på HTX :-P Hvilket faktisk er mest sandsynligt, da XP ikke var noget man brugte, da jeg gik i folkeskolen.
Jeg tænkte nu mere sådan bare i en folder.
Begrænsmingen med at stien bliver for lang findes vist også i Linux - ext3.
Begrænsmingen med at stien bliver for lang findes vist også i Linux - ext3.
#4 "da XP ikke var noget man brugte, da jeg gik i folkeskolen."
Eftersom du lige er blevet færdig med 2.HTX går jeg ud fra at du afsluttede 10. klasse i 2003 og 9. klasse i 2002.
XP udkom i 2001 :-)
#5 du kan få den til at smide flere mapper i ved at lave et nyt drev med subst til den sidste mappe du har lavet.... så kan du pludselig smide mere ind
Eftersom du lige er blevet færdig med 2.HTX går jeg ud fra at du afsluttede 10. klasse i 2003 og 9. klasse i 2002.
XP udkom i 2001 :-)
#5 du kan få den til at smide flere mapper i ved at lave et nyt drev med subst til den sidste mappe du har lavet.... så kan du pludselig smide mere ind
Ja, fil begrænsninger er naturligvis OS og filsystem specifikt.
Filer pr. (logisk) drev:
FAT16 = 2^16 (65K filer)
FAT32 = 2^32 (4,3 mia. filer)
NTFS = 2^32-1 (4,3 mia. filer)
Filer pr dir:
FAT16 = 2^16-2 fysiske biblioteker
FAT32 = 2^16-2 fysiske biblioteker)
NTFS = Ingen begrænsning
Filer pr. (logisk) drev:
FAT16 = 2^16 (65K filer)
FAT32 = 2^32 (4,3 mia. filer)
NTFS = 2^32-1 (4,3 mia. filer)
Filer pr dir:
FAT16 = 2^16-2 fysiske biblioteker
FAT32 = 2^16-2 fysiske biblioteker)
NTFS = Ingen begrænsning
#11 mindes ellers at kunne huske i enten FAT16 eller FAT12 dagene, at det var et problem med mere end 512 filer i en mappe...
Er du i øvrigt sikker mht.
"FAT16 = 2^16 (65K filer)
FAT32 = 2^32 (4,3 mia. filer)" ?
Det er antal allokeringsenheder på en partition man måler på denne måde - om det også har betydning for antal filer tvivler jeg på, jeg kan da mindes at have haft fat16 drev med mere end 64Ki filer på...
Er du i øvrigt sikker mht.
"FAT16 = 2^16 (65K filer)
FAT32 = 2^32 (4,3 mia. filer)" ?
Det er antal allokeringsenheder på en partition man måler på denne måde - om det også har betydning for antal filer tvivler jeg på, jeg kan da mindes at have haft fat16 drev med mere end 64Ki filer på...
I bogen The Free DOS Kernel, står der bl.a. at der ikke kan være lige så mange filer i råden af et drev (f.eks. C:\ ) som der kan i en mappe, på selvsamme drev (f.eks. C:\MAPPE\ ). Dette omhandlede FAT16 filsystemet, og jeg kan desværer ikke huske hvor mange filer der kunne være. Noget tilsvarende var tilfældet for mapper.
#12 Ja jeg er rimelig sikker. Kan referere til http://www.microsoft.com/resources/documentation/W...
#14 Jeg er i samme båd, C rod drevet kunne vist kun indeholde 512 filer eller sådan noget lignende.
#14 Jeg er i samme båd, C rod drevet kunne vist kun indeholde 512 filer eller sådan noget lignende.
Det handler jo ikke om hvornår det kom ud, men om at det ikke blev brugt i folkeskolen :-) Da jeg gik i folkeskolen kørte mange af maskinerne stadig Windows 95. Resten kørte 98 og nogle få Windows 2000.
Hell, min skole satsede faktisk på Amiga, og da jeg gik ud var det stadig det eneste vores IT-administrator kunne finde ud af, så skolebladet osv. blev lavet på Amiga :-)
Det handler jo ikke om hvornår det kom ud, men om at det ikke blev brugt i folkeskolen :-) Da jeg gik i folkeskolen kørte mange af maskinerne stadig Windows 95. Resten kørte 98 og nogle få Windows 2000.
Hell, min skole satsede faktisk på Amiga, og da jeg gik ud var det stadig det eneste vores IT-administrator kunne finde ud af, så skolebladet osv. blev lavet på Amiga :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.