mboost-dp1

Microsoft popup hvert 15. minut

Gå til bund
Gravatar #1 - bitnissen
16. okt. 2004 10:32
Hejsa,

Jeg har for nyligt installeret service pack 2 på mine pc'ere og indtil videre kører den skam ganske fint. Det eneste der er irriterende, og det er voldsomt irriterende, er når nye opdateringer er blevet installeret igennem "Automatiske opdateringer", kommer der et stort, grimt vindue frem hvert 15. min og spørger mig om jeg ikke snart har lyst til at genstarte min pc.

Trykker man "genstart senere" kommer den igen efter et kvarter igen.

Det kan være rigtigt provokerende specielt i spil, da spillet minimeres hver gang - nogle kan sågar finde på at gå ned pga. at blive minimeret så groft.

Den eneste "løsning" jeg har fundet er ved at lade vinduet forblive åbent og så bare flytte det godt langt væk og altså lade være med at svare på spørgsmålet.

Så til de andre som sikkert er ligeså irriterede over dette problem - nogen der har fundet en løsning?

Mvh
Morten Skyt (aka bitnissen)
Gravatar #2 - NFX
16. okt. 2004 14:13
... Man kan genstarte computeren? :D

Ej, du har ret, det er irriterende at microsoft på den måde har lyst til at blande sig i hvornår man skal genstarte computeren. Den eneste løsning jeg kender er den du selv nævner, med at gemme vinduet af vejen.
Gravatar #3 - carb
16. okt. 2004 14:27
Jeg har sat updaten til blot at fortælle når der er ny kritisk update.
På den måde kan jeg køre updaten på et tidspunkt, hvor en evt. reboot passer ind i planen.

Men det kunne være fedt med et hack, der stoppede popperiet en gang for alle.
Gravatar #4 - bitnissen
16. okt. 2004 16:02
Ja, netop... Nu har jeg haft boksen gemt væk i et par timer og det har virket fint, men om microsoft ikke syntes jeg er pint nok: Nu begynder den pludselig at tælle ned til at den genstarter automatisk!! Det var heldigt at jeg sad ved min pc da den kom frem, for ellers var dvd'en min pc er i gang med at lave, blevet klippet midt over. Grrr, hvad bliver det næste...
Gravatar #5 - Viperaberus
16. okt. 2004 16:09
Mon ikke dit DVD program ville afbryde den genstart?
Det plejer den slags "kritiske" programmer!
At MS så mener, at Outlook også skal gøre dette er mig dog en gåde (Prøv at genstarte windows med Outlook kørende)
Gravatar #6 - buch
16. okt. 2004 16:16
slå Automatisk opdatering fra hvor simpelt kan det være?
Gravatar #7 - NFX
16. okt. 2004 17:07
#6:
Problemet er, at når man har installeret Service Pack 2, får man at vide at man skal genstarte computeren. Man kan så vælge at vente i stedet - men efter et kvarter kommer der en popup frem, der siger at man skal genstarte, osv osv.
Gravatar #8 - Deternal
16. okt. 2004 19:21
#7: Nu regner man forhåbentligt også med at genstarte efter install af servicepacks.
Gravatar #9 - buch
16. okt. 2004 21:20
7# ja så genstarter man bare og det var så det så kommer den vel ikke igen?
Gravatar #10 - Viperaberus
18. okt. 2004 15:08
Det gør man også med en del af de "mindre" opdateringer...
For at ungå denne popup kan man stoppe tjenesten "Automatiske opdateringer" :D
(Skriv services.msc i en "Kør..." for at starte tjeneste-management-vinduet - Eller hvad det nu hedder :P)

Men lad nu være med at deaktivere den ;)
Gravatar #11 - carb
18. okt. 2004 15:27
#10 Hmmn, lyder logisk nok (= hvorfor kom jeg ikke på det)
Gravatar #12 - amokk
18. okt. 2004 15:43
well, den er pisse annoying den boks der...
men jeg har bare valgt at sige at den automatisk må DL opdateringerne, og så sige til når de er klar, så kan jeg selv installere dem når jeg gider... og har tid til reboot
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login