mboost-dp1

Min computer larmer

Gå til bund
Gravatar #1 - RedCalf
2. jun. 2003 15:52
Er der nogle som kan anbefale dele som (til en rimelig pris) kan sænke mit lyd-nevau på min computer.
Lidt om hardware
Intel 1800
3 * 80 Gb Seagate baracuda
1 * 40 GB IBM etellerandet
Dvd-drev
Brænder
GForce 4200Ti
(dette skulle vist være nok til at der kan komme nogle gode forslag).

//Redcalf
Gravatar #2 - Wolly
2. jun. 2003 20:40
Tjek studiedata.dk de har mange gode produkter, og prisen er super :-)

Der står også hvormange db de forskellige dele larmer.
Gravatar #3 - seahawk
3. jun. 2003 09:29
#1:

Nøjes med een harddisk til at starte med. og pak den ind i lydisolerende skum(300,-)

Hvis du har brug for mere plads, så byg en simpel linux filserver der kan gemmes i et skab et sted.

Find derefter noget billig vandkøling(800,-).

Skift evt. blæser i vandkøling/PSU ud med noget lownoise(500,-)

Stilheden derefter: Priceless... ;)
Gravatar #4 - RedCalf
3. jun. 2003 09:49
#3:
Jeg har en Linux-fileserver, de 3 80Gb HD's er nogle som sidder i skuffer, da jeg bruger dem i forbindelse med mit arbejde. Jeg har endnu ikke set noget vandkøling som var så billigt, når man både skal have til CPU og Grafikkort + diverse så er man hurtigt oppe i 1200 og så har man kun taget lowprice ting.
Gravatar #5 - seahawk
3. jun. 2003 09:54
uhmm.. nu behøver du ikke i første gang ligefrem vandkøle dit grafikkort...

studiedata har et udemærket samlet vandkølingssæt til 800 jeg selv bruger - ikke super fantastisk, men det dækker mit behov: Mindre larm! :)

Og har du ligefrem brug for 3 harddiske i skuffer til arbejde... har svært ved at forestille mig at du har behov for at flytte mere end 80GB af gangen... :)
Gravatar #6 - RedCalf
3. jun. 2003 10:01
Nu larmer køleren på mit grafikkort også en del, så den skal med.

50 Gb er ikke ualmindeligt for et firma at have liggende i en database. Og det sker jeg skal lave samme opdatering på 3 databaser (også flere, men 3 har vist sig at være reglen).

Studiedata ser ud til at være ok, i hvert fald ser der ud til at jeg kan komme ned så det mest lammende bliver 20-25 Db
Gravatar #7 - seahawk
3. jun. 2003 10:07
Har selv tænkt mig at prøve den passive køling af grafikkortet zalman laver, da det også så afgjort er grafikkortet der larmer mest i min maskine nu... :)

Og helt urelateret:

Det virker for mig fjollet at flytte rundt på en 50GB db, hvorfor ikke noget VPN adgang istedet? Der er vel ikke ligefrem behov for at du har dataene liggende lokalt?
Gravatar #8 - RedCalf
3. jun. 2003 10:20
nu er vpn temli bøvlet mellem 3 forskellige netværk. Der skal overføres data mellem fx 1 maindatabase og 2 datterdatabaser ofte skal alle 50 Gb flyttes (og behandles via af nogle scripts). Jeg bruger VPN hvis der er er tale om arbejde på 1 database.
Gravatar #9 - cas2
9. jun. 2003 15:39
Zalmans HP80A passive grafik kort køler er rigtig god. Kortet skal bare ikke være for vildt. Gav rendering fejl på mit 9500 pro. Kører dog fint på TI 4200 og mindre ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login