mboost-dp1

Min computer vil ikke boote windowsXP

Gå til bund
Gravatar #1 - DUdsen
19. maj 2005 12:43
Den vil gerne boote ind i mandrake og lilo viser da også begge mine windows partitioner som potientielle mål.
Men prøver jeg at boote windows ender jeg med en blank skærm, eller nej jeg ender med en skærm der er sort med grøn belægning, det er en TFT-skærm.
Hvad skal jeg pille ved for at få windows til at boote?
Gravatar #2 - Bubel
19. maj 2005 15:34
Har du 2 skærme slået til?
Hvad sker der hvis du starter op i fejsikker tilstand?
Gravatar #3 - Deternal
19. maj 2005 15:40
#1: Har du prøvet at fixe din lilo opsætning via mandrake værktøjerne - er ret overbevist om at måden jeg har fået mandrake til at boote windows har været at ændre opsætningen via drakconf hvis det altså stadig er det de bruger.

Alternativt, hvis du ikke kan få lilo til at fungere på den måde så kan du prøve at installere grub, så kan du skrive følgende i din grub conf:

# For booting Windows XP
title Windows XP
rootnoverify (hd0,0)
makeactive
# chainloader +1

Jeg kan aldrig huske om chainloader er nødvendig - mener ikke den var ved 2k så vil tro det er det samme med WinXP.

Bemærk at hd0,0 refererer til den første hd og den første partition (altså det man vil kalde /dev/hda1).
Gravatar #4 - Wolly
19. maj 2005 15:56
Er rigmelig sikker på at chainloader er nødvendig, men min lilo conf virker heller ikke med windows:-(

Men så igen, hvem gider at bruge windows, når man har UBUNTU :-)
Gravatar #5 - DUdsen
19. maj 2005 16:41
#2 Jeg har ikke 2 skærme tilsluttet og jeg kan ikke boote i failsafe da jeg ikke kan få noget der bare ligner en boot fra windows partitionen.

#3 det første jeg forsøgte var at instalere grub via mandrakes controlcenter hvilket resulterede i følgende entry i min /boot/grub/menu.lst
title Windows XP
root (hd0,0)
chainloader +1

Jeg prøver at ændre menu.lst det her om et par timer når testdisk er færdig med at scanne disken for fejl.

Fdisk mener der er en fejl i partions tabellen, hvilket jeg tidligere har haft problemer med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login