mboost-dp1

min computer vil ikke starte

Gå til bund
Gravatar #1 - Simonsen1988
8. jan. 2007 22:45
Hejsa allesammen. Jeg er rimelig ny her på siden, men håber i kan hjælpe mig.

Jeg står i den situationen, at jeg har fået en "gammel" stationer. Pentium 4 2,4 Ghz, 1024 DDR osv. Jeg har lige købt en ny ViewSonic VX2025 fladskærm til computeren. Men nu efter den har kørt lidt tid vil den pludselig ikke starte. Der kommer ikke noget billede på skærmen, og min usb-mus lyser ikke rød som den plejer.

Jeg har så været ude og købe et nyt GFX nemlig et "Leadtek Winfast A7600 GT TDH" - fordi jeg troede det var grafikkortet som den var gal med, men den virker stadig ikke. Håber der er ikke nogen der kan hjælpe mig eller har en ide om hvad der kan være galt. :)

Mvh. Tue Simonsen
Gravatar #2 - buch
8. jan. 2007 22:58
Lyser der nogen lamper på bundkortet, eller er der nogen blæsere der kører rundt når du forsøger at tænde computeren?

Kunne umiddelbart godt lyde som om din strømforsyning er problemet.
Gravatar #3 - Simonsen1988
8. jan. 2007 23:04
Der er en lampe på mit bundkort som lyser grøn. Og alt ting lyder til at køre helt fint. Tror du det kan være det? Er der en måde jeg kan finde ud af det på, andet end at skifte den selvfølgelig?
Gravatar #4 - hgul
9. jan. 2007 01:08
Bibber den når du prøver at starte den op?
Gravatar #5 - Zehnox
9. jan. 2007 12:37
Hmm, hvis alt ting lyder til at køre fint, så kan det jo godt tænkes at det er AGP/ Pci-e porten der er futtet af?

Er der et on-board GFX du kan forsøge at sætte skærmen til?

... det kan jo også være skærmen der er stået af. Har du prøvet den på en anden PC?
Gravatar #6 - Simonsen1988
9. jan. 2007 13:07
4: Den bibbede på et tidspunkt, men så rodede jeg lidt rundt med det, nu gør den det ikke mere. Nu lyder den bare normal igen.

5: Skærmen virker fint, så det kunne godt være at det var AGP porten den var galt med.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
9. jan. 2007 13:22
#6 det er, for det meste, normalt at den skal bippe når den starter op. min bipper først kort en gang, så en gang når harddisken kører, en gang når grafikkortet kører, og til sidst et længere et når skærmen er tændt.
Derudover lyser den...
Gravatar #8 - Zehnox
9. jan. 2007 13:29
Det kan det meget vel, men det kan også være en anden enhed, der forhinderer at computeren starter - en kortsluttet USB port eksempelvis - det har jeg selv prøvet.
Gravatar #9 - peter_m
9. jan. 2007 17:41
#simonsen1988
- en god tommelfingerregel er at gå tilbage til sidst fungerende konfiguration og dernæst tilføje en del af gangen, for på den måde at udelukke delene en for en.

Så mit råd er, at pille de "nye" dele ud og sætte de gamle ind igen. Hvis den fortsat ikke starter, er du nok nødt til at gå alle kablerne efter. Det kan være du har rykket et løs i forbindelse med at installere en af delene.

Husk altid af aflade dig selv for statisk elektricitet, inden du piller ved delene i computeren. Forsøg også at undgå at berøre kontaktfladerne på f.eks. skærmkort. Skulle du komme til at fedte dem til, kan de renses med et viskelæder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login