mboost-dp1

Min Dvd RW er blevet langsommere

Gå til bund
Gravatar #1 - fænomenet
12. jan. 2007 07:34
Goddag alle kære newz medlemmer..

Jeg har fået et problem med min brænder. Igår, da jeg skulle brændte omkring 12 dvd'er begyndte at blive ufattelig langsom til at brænde. Den lige fra at brænde en dvd på 7 min. til over en halv time. Hvordan kan jeg gøre den lige så hurtig som før?

Please hjælp! :)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 07:42
Ved ikke om det lige er det, men hvis du bruger Kodak Preservation Gold DVD-R, så er min dvd meget meget langsommere, end hvis jeg f.eks. bruger de almindelige discount nogen fra tyskland.
Ved ikke hvorfor, men det er de bare, og det er hver gang.
Gravatar #3 - fænomenet
12. jan. 2007 08:56
#2 Jo selvfølgelig har dvd'erne også noget at sige, men alle de 12 dvd'er jeg brændte var de samme tyske discount dvd'er..

Er der ikk et eller andet program eller noget, som kan renset mit drev?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 09:10
Man kan købe sådan en rense dvd skive... ved dog ikke om den virker.
Men prøv at se, og producenten ikke har lavet sådan så du selv kan åbne og rense, uden at bryde garantien. Kan man på mit.
For så tager du bare en vatpind og væder med lidt husholdningssprit og renser det.

Men du er ikke kommet til sætte max skrive hastihed ned?
Gravatar #5 - fænomenet
12. jan. 2007 09:35
#4 Nej det er jeg dog ikk, den blev bare langsommere i drift, men har jeg oplevet før når jeg har lavet masseproduktion af brænding. Hmm.. Hvorn sku jeg kunne komme ind i drevet og rense den med vatpinden og husholdningssprit?
Gravatar #6 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 09:48
på mit drev, et samsung tror jeg, der er der sådan en clips så man kan åbne den øverste del af drevet, når det er ude af kabinettet, og så er der et hul ned til laserhovedet.
Gravatar #7 - peter_m
12. jan. 2007 09:48
#5 brænder du "lokale" data eller henter du images fra en server?
Gravatar #8 - fænomenet
12. jan. 2007 09:51
#6 Okay men, hvorn skal jeg rense laserhovedet inde i mit drev? Vil jo helst gerne være forsigtig med det..

#7 Det er os en ting der har meget at sige ja. Vil være klart at det vil tage længere tid at brænde images fra en server, end hvis det lå på ens computer.
Gravatar #9 - BurningShadow
12. jan. 2007 10:20
Jeg går ud fra at du bruger Windows... Har du prøvet at genstarte når du er halvvejs igemmen de 12 skiver? Det kunne være værd at prøve.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 10:38
Jeg siger ikke at du nødvendigvis kan gøre det samme med dit drev som du kan med mit!
Men åben dit kabinet og kig om det er muligt at åbne drevet.
smider lige en lille tegning op, så du kan se hvad jeg mener...
KLIK HER
Gravatar #11 - fænomenet
12. jan. 2007 10:59
Nu er jeg godt nok ikk lige hjemme, men vil selvfølgelig kigge på det når jeg kommer hjem. Men hva ska jeg så gøre, når jeg har fundet laserhovedet?
Gravatar #12 - buch
12. jan. 2007 11:02
Det var godtnok et grimt drev, håber ikke det har kostet mere end en flad tysk dmark.

Man skulle jo nærmest tro designeren havde lavet det i paint ;)
Gravatar #13 - fænomenet
12. jan. 2007 11:04
Hehe jamen så prøv du at være ligså behjælpelig og designe et bedre :p
Gravatar #14 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 11:13
Hvis du kan komme til drevet uden at du skal skrue og bryde tape (for så ryger din garanti), tager du en almindelig vatpind, dog helst de tykke, og væder den i almindeligt husholdningssprit(9% vist nok) og renser det. Vatpinden skal ikke være fuldkommen slasket, men bare lidt våd.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 11:15
Du er bare misundelig, fordi du ikke kan tegne så pænt i paint! :D

Desuden så var det faktisk rimelig dyrt(1200kr tror jeg) fordi sælgeren sagde til min mor (var desværre ikke med!) at man simpelthen ikke kunne undvære et drev som man kunne åbne og rense... I de to år jeg har haft, har jeg renset det een gang tror jeg
Gravatar #16 - fænomenet
12. jan. 2007 11:17
Okay tak :)

Men hvis vi nu siger at jeg ikke kan komme til at rense det, hvor meget koster en cd renser så? Og hvor kan jeg sågar få sådan een henne?
Gravatar #17 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 11:21
Hvis du nu ikke kan komme ind til det, så prøv at brænde et par cd'ere igen, og se om den stadigvæk er langsom... hvis den ikke er, så er der et andet problem et sted, men hvis den er, så kan vistnok købe sådan en cd i kvickly eller andre af de der store forretninger. Ellers kan du vel købe dem i fona...
Ved dog ikke om de virker, for har aldrig prøvet dem, men har da hørt om dem..
Gravatar #18 - fænomenet
12. jan. 2007 11:22
Jooh mon ikk de dur når de bliver masseproduceret :)
Gravatar #19 - buch
12. jan. 2007 11:25
Dem fra fona virker ikke!
Det kan godt være det er det samme produkt som de sælger i resten af landet i alle andre forretninger, men jeg har insiderviden om at alle deres produkter er defekte!

Køb den alle andre steder end fona.

"Fona, vi sælger kun defekte varer, og yder ingen kundeservice"
Gravatar #20 - fænomenet
12. jan. 2007 11:29
Hmm.. Det var ellers noget af en beskyldning. Der er jo ingen markeder der kan undgå defekte varer, har da købt ting fra Fona jeg stadig har glæde af..

Nu siger du, at du har insiderviden..Har du prøvet deres rensedisc?
Gravatar #21 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 11:46
#19 buch
Altså bare fordi at de bliver masseproduceret, er det jo ingen garanti for at de virker!
Gravatar #22 - fænomenet
12. jan. 2007 11:52
Nej det er selvfølgelig også rigtigt, men. Hvis de overhovedet ikke solgte pga. deres defektivitet, så vil firmaet jo ikke kunne producere det i ret lang tid.
Gravatar #23 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 13:00
Hov kan lige se at #21 var rettet forkert. skulle være til #18.

jaja du får ret, og jeg får fred :P
Gravatar #24 - fænomenet
12. jan. 2007 13:40
Hehe var nu ikke ment på den måde :p

Mange tak for hjælpen :)
Gravatar #25 - Zehnox
12. jan. 2007 16:54
Havde det samme problem med min Plextor DVD brænder, den ville generelt ikke brænde hurtigere end 0.1x, men efter en firmware opdatering giver den maks på 16x :D

Så hvis du har mulighed for at opdatere drevet, så gør det!
Gravatar #26 - holmen
12. jan. 2007 17:27
Hvis du ikke kan få den til at brænde hurtigt, så skal du bare sætte en større motor i drevet. Evt. kan du ændre de tandhjul der er inde i, for at ændre gearingsforholdet. Den bliver lidt langsommere i starten, men når den først kommer i gang, så er den hurtigere. Du kan også prøver med en kraftigere strømforsyning, da den gamle ikke kan trække drevet. Det jeg selv gjorde, det var at jeg satte en harddisk i med flere rpm, som kunne levere data hurtigt nok.

Med venlig hilsen IT-supporter.
Gravatar #27 - kinaholm
12. jan. 2007 17:51
#26 - Hahah, det har jeg også prøvet, og jeg ved noget om computere, for jeg arbejder nemlig i min fars firme og har fået 50% !
Gravatar #28 - MiniatureZeus
12. jan. 2007 20:57
holmen/it-supporter:
kan du lave en tegning af det der, som er lige så flot som min???

I THINK NOT!!
Gravatar #29 - holmen
12. jan. 2007 21:58
Jo, det tror jeg at jeg kan. Jeg gør det når jeg sidder ved min stationære og er ædru. Så kommer der en tegning af et drev med tandhjul stikkende ud af chassiet(?) og som er forbundet til en motor som er forbundet til et kræftværk. Så skal drevet naturligvis være forbundet til et mobo der er forbundet til en HD der kører med 20k rpm. Men tegningen kommer... BEWARE!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login