mboost-dp1

Mozilla Firebird

Gå til bund
Gravatar #1 - Mozez
26. feb. 2004 16:48
Er der nogen der ved nogen om denn browser? Virker den ordentligt? Kompabilitetproblemer?
Gravatar #2 - Scherlund
26. feb. 2004 17:44
Bruger selv den nye version 0.8 Firefox og den virker rigtig godt er faktisk min standard browser. Dog skal de siges at jeg har haft nogle problemer med nogle javafunktioner der ikke virker ordentlig . Plus at den bliver fundet som en netscape browser (de køre på samme kernel) og derfor er der nogle sider som ikke vil åbnes med den.

Hvis der er nogen som kan fortælle mig hvordan man kan komme forbi de problemer er det nok den bedste browser jeg har prøvet.

P.S.
Der er nogle små ting som er lidt irreterende f.eks. mangler jeg den lille "gå" knap som er ved siden af adresse linjen i IE. Samtidig starter den på din start-side når de åbner et nyt vindue med ctrl+n og ikke på den aktuelle side. Men som sagt små ting som man sagtens kan leve med når man tænker de mange fordele med FireFox.

P.S.S. Eller P.P.S. (hvad hedder det egentlig?)
Et eks. på en side der ikke vil vises:
BBEC
og en side vor der er funtioner der ikke virker:
Danske Bank
Gravatar #3 - Scherlund
26. feb. 2004 17:57
Hmm må kun rette en gang i sin post!

Det lader til at de problemer der var på Danske Banks side er blevet rettet. har dog stadig problemer på Panasonics side.
Gravatar #4 - PlattFuss6.7
26. feb. 2004 18:39

...mangler jeg den lille "gå" knap...

"Gå" knappen kan du få frem ved at trykke på et sted i værktøjslinjen med den anden musseknap og trykke costomise.

...et nyt vindue med ctrl+n og ikke på den aktuelle side...

Det findes en extention der hedder clone window som ordner det problem.
Gravatar #5 - Gruesome
26. feb. 2004 20:18

BBEC skulle måske koncentere sig lidt mindre om fancy grafik og lidt mere om web-standarder... Så har Firefox (efter hvad jeg har været udsat for) ingen problemer.
Desuden så som #4 nævner, er der extensions der kan få browseren til at opføre sig næsten som man vil ha' det :).
Gravatar #6 - annoia
26. feb. 2004 21:48
Scherlund - Stort set alle "fejl" du opdager i firefox fremkommer af at webmasters skriver deres sider til Internet Explorerer (som er den mest inkompatible gang lort man kan komme i nærheden af), frem for at skrive til de frit tilgængelige standarder. Grunden til at Danske Bank ikke fungerer er at de laver deres system med Active X som er rent Explorer og derfor ikke virker i noget konkurrerende produkt.

Hvis folk er så tumpede at de tjekker for hvilken browser du bruger kan du bruge dette plugin, der får mozilla* til at sige at den er hvad som helst (og nej, det har intet at gøre med det bagvedliggende maskineri)...
Gravatar #7 - blackthorne_dk
26. feb. 2004 22:22
et sted der dog er forskel på IE og mozilla'erne er i håndteringen af cookies. Så vidt jeg kan huske kan man ikke læse en cookie på samme side som man sætter den i mozilla, det kan man godt i IE. Dermed er der nogle sider der ikke tror at browseren understøtter cookies.
Gravatar #8 - Scherlund
26. feb. 2004 23:11
Takker for link til plug-in og hjælp med de to andre "problemer"

Jeg hved godt at det er stupide webmasters der er ikke laver deres sider til andet end IE der er skyld i problemerne, dog kommer vi desværre ikke uden om at der er problemer med nogle sider i FireFox.

Men summa summarum er FireFox en rigtig god browser, hvis ikke den bedste.
Gravatar #9 - Cyrack
1. mar. 2004 17:53
Om BBEC
Hvorfor ind i h***** vælger de at fucke deres side med IE, for derefter at lave den forfra så den validere korrekt???
Gravatar #10 - annoia
1. mar. 2004 20:38
CyRacK - Har du prøvet at lave en side der validerer korrekt, og så se den i Explorer? Jeg skriver per automatik (fandt jeg ud af) korrekt html og css-kode, og for at passe det til bruger mozilla. Til tider ser jeg også lige efter i Opera, for at være sikker på at det nu ikke kun er mozilla jeg koder til. Men når jeg så har en side der validerer som den skal, og ydermere ser perfekt (og ens) ud på to forskellige engines (faktisk tre, Konquorer kan også), og lige tvinger en ven til at se den i IE, så er der adskillige ting der ikke virker. Det tager så en times tid eller mere, alt efter sidens omfang at tilpasse indholdet til den. Og hvorfor er det? Fordi IE ikke opfører sig som den skal. Det er derfor korrekt at sige at man enten skriver til IE eller til de validerende standarder - at det er væsentligt sværere at skrive til IE (grundet manglende dokumentation) er en helt anden sag.

Efter min mening bør man primært skrive til standarderne, da disse dog er nogle sådan, og dernæst tilpasse siden IE, dog uden at gå uden for de rammer standarderne forskriver, og uden at knække siden i andre "korrekte" browsere.
Gravatar #11 - Cyrack
1. mar. 2004 20:43
#10 - annoia

Jeg har tit siddet og forbandet IE langt væk, så jeg kender godt problemstillingen. Jeg fatter ikke at MS får lov til at kalde MSIE for CSS2 kompatibel da det kun er core-funktionerne den overholder (fx er background-position: fixed fuldstændig umulig at få til at virke korrekt i MS, så engang måtte jeg skrive et MSIE only script der emulerede den korrekte fixed)
Gravatar #12 - annoia
1. mar. 2004 20:46
CyRacK - Det er ikke kun background-position: fixed der er selvdød - det er også de funktioner der må antages er noget lettere at implementere, såsom min-height og min-width, som ie ganske enkelt lader til at ignorere. Nu har jeg ikke gennemgået alle css2-funktionerne i IE (bl.a fordi jeg yderst sjældent at adgang til en ie), men det indtryk jeg har fået er at IE slet og ret ignorerer alt der har med css2 at gøre.
Gravatar #13 - Cyrack
1. mar. 2004 21:47
#12 - annoia

Ikke alle, en del er bare implementeret forkert/fjollet :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login