mboost-dp1

Mozilla smider keyboardet ?

Gå til bund
Gravatar #1 - west
22. jun. 2003 09:40
Hej

Har haft følgende problem i et stykke tid, først med Fluxbox, nu med Waimea, så vidt jeg husker både med Mozilla 1.2 og 1.3.

Problemet er at Mozilla smider keyboardet ved "fejl".
"Fejl" er en af følgende: Server Not Found, eller Google's "Your search did not match any documents"

WTF is going on ??
Gravatar #2 - amokk
22. jun. 2003 10:13
well... prøv at præcisere dit problem?

jeg er også pisse træt af at min explorer smider rundt med mit keyboard, og musen for den sags skyld, sidst ramte det et vindue som gik itu, så det ville være rart at undgå dette i fremtiden
Gravatar #3 - west
22. jun. 2003 11:05
Smider keyboadet == ingen respons på input
Gravatar #4 - DUdsen
22. jun. 2003 11:09
#3 holder pc'en op med at tage indput eller er det bare mozilla der ikke rigtigt vil gøre noget før popup boksen er klikket væk.

Hvis det er det sidste er jeg ikke sikker på der er en løsning men hvis du finder en så sig lige til det er nemlig p.... iriterende.
Gravatar #5 - west
22. jun. 2003 11:25
#4 - Det er Mozilla der stopper totalt med at tage imod input, fx efter en mislykket google search

Mozilla ved jo intet om nogen fejl overhovedet, derfor fatter jeg ikke en brik :)

Det sidste er også pænt irriterende, med det er vist nok en "this behavior is by design"-fejl ;)

Edit: Tilsyneladende ingen problemer når jeg klikker på linket overfor .. jeg skal selv ind på google og taste ikke-eksisterende keywords ind for at få den til at fucke up
Gravatar #6 - annoia
22. jun. 2003 12:21
For satan! Så skal man lige prøve og skriver "sadasdasdasd" ind for at få et ikke-eksisterende keyword... Nejnej, dem har vi sgu 40 af. LORTEGOOGLE!
Gravatar #7 - Gruesome
22. jun. 2003 22:11
@West

Du tror ikke det er fordi du har slået sloppy focus til? Prøv at før musen over topbaren på vinduet og se om den så tager imod respons igen. Hvis ikke har jeg ingen idé.
Gravatar #8 - west
24. jun. 2003 18:09
Gruesome - Nope .. og det er faktisk pænt irriterende, da det har fulgt mig helt tilbage fra Debian af (kører Gentoo nu) .. derfor må der jo også være andre der kender det !?

Men hey, det har da i det mindste lært mig at skrive ordentligt .. ;)

Eller tak for respons til alle :)
Gravatar #9 - DUdsen
24. jun. 2003 18:32
#8 jeg har aldrig hverken oplevet det eller hørt om det er du sikker på det er mozilla og ikke XFree hvilken version af XFree bennyter du BTW.

Ved enkelte kort er det nødvendigt at gå helt tilbage til Xfree3.6 får at det hele opføre sig ordentligt.
Gravatar #10 - west
24. jun. 2003 18:51
X ? Hmm ....

Det er en XFree86 4.3.0r2 på et MSI GF4-Ti4600, som ellers virker fint det meste af tiden :)
Gravatar #11 - Cyrack
28. jun. 2003 23:15
Min mozilla har det så med at "glemme" at den er i fokus; hvis Gaim smider et samtalevindue ind foran mozilla skal jeg minimere og gendanne mozilla før den modtager tastaturhandlinger igen...
Gravatar #12 - Gruesome
28. jun. 2003 23:52
Nu da det er blevet en brokketråd over Mozilla så vil jeg gerne brokke mig over min også. Den læser nemlig ikke ~/.mozilla/Gruesome/pcb0c3oz.slt/history.txt men skriver fint til den (ja rettighederne er rigtige). -rwxrwxrwx 1 gruesome gruesome 163332 2003-06-28 23:25 history.txt
... Det er Moz 1.3 der er snak om.

Desuden er min skærm ved at brænde af! :P
Gravatar #13 - DUdsen
29. jun. 2003 01:07
#12 kan der værre tale om at mozilla læser den andgivene fil når den læser hoved processe ind og så ikke husker at registere hvis sub processer ændre i den.
Mozilla's vane med at værre en hovedprocess uanset hvor mage vinduer man har åben giver nogle særheder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login