mboost-dp1

Mp3players & drag'n'drop features?

Gå til bund
Gravatar #1 - Azjo
26. sep. 2005 12:12
Forleden fandt jeg for første gang ud af at ikke alle mp3afspillere supporter drag'n'drop i windows og det chokerede mig mildest talt da jeg troede ALLE mp3afspillere per default var sat til at forstå de oprindelige tags.

Men næ nej, Sony kræver at man skal bruge DERES program så det tager endnu længere og ødelægger filnavnet osv.
Jeg var ellers helt vild efter den nye 20gb sony afspiller men efter mødet med Sony NW-e400 er jeg rådvild.
Og hvad med Ipods? Kræver de osse man skal bruge Itunes?
Jeg ved Creative Muvo serien kan drag'n'drop men ville helst have 10+gb :/

Pointen i denne tråd er.. fortæl jeres erfaringer om dette med de afspillere i har været i nærheden af?
Hvilke brands supporter drag'n'drop og hvilke gør IKKE?
Det er ikke let at finde ud af da ingen af dem nævner denne irriterende bagdel.
Gravatar #2 - addlcove
26. sep. 2005 13:09
du kan lave drag 'n' drop med de fleste Creative flash afspillere.

Hvis du har en harddisk afspiller kan du lave drag'n'drop med den medfølgende Media Explorer, der er et program der ligner "stifinder" som vil gøre dig i stand til at lave trækogslip :p med MP3 og ikke DRM beskyttede WMA filer, hvis filerne har DRM beskyttelse er du nødt til at bruge Mediasource organiser (dette gælder også for flash afspillerne)
Gravatar #3 - oleo
26. sep. 2005 13:23
http://www.newz.dk/forum/item/58449/#22

Jeg kan så til føje at jeg også har retuneret in iPod Mini tilbage af samme grund. - iPod suportere ikke drag and drop.

Sony <=> pladeselvskab : de vil gøre alt for at gøre det besværligt for dig at jongelere med dine mp3 filer.
Mac er selvfølgelig intreserret i at du skal bruge iTunes og købe musik derfra.

Køb en Creative eller en af et relative ukendt mærke. De har ikke skumle undertanker med deres produkter.
Gravatar #4 - demiurgos
26. sep. 2005 22:44
Jeg købte for kort tid siden denne afspiller. Den har indtil videre vist sig at være en stor succes, og understøtter vel at mærke ægte drag'n'drop! Ingen ekstra programmer nødvendige, selvom der godt nok følger software med som man kan benytte hvis man lyster. Jeg ved nu ikke hvorfor man skulle have lyst til det :S Mere om den på iAudio.com
Gravatar #5 - oleo
27. sep. 2005 06:40
Og så er der dem der mener at iPod'en er rent og skær design.
http://eng.iaudio.com/product/product_X5_feature.p...

Edit:
men mår du køber en iPod får man vel også et fancy "image".
iPod'en i bukse lommen og de hvide ledninger hænger uden på tøjet op til de hvide propper i ens ører. Og når du skal skufte sane så er du nød til at tage den op ad lommen og drege på det smarte hjul.
Gravatar #6 - Azjo
27. sep. 2005 10:26
Im in love!
Den der iAudio X5 ser virkelig lækker ud.
Men M3 ser osse virkelig dejlig (tynd) ud :p
Mange tak for den dejlige respons, nu ved jeg hvad jeg vil have! iAudio X5 eller M3 :D
Puha, får helt sommerfugle i maven, så forventningsfuld er jeg nu ;)
Gravatar #7 - demiurgos
27. sep. 2005 10:59
#6 (Azjo)
Hehe, godt for dig :)
Jeg skal lige gøre opmærksom på at navigationen måske ikke er helt så intuitiv som ved visse andre afspillere. Det var nu aldrig et problem for mig, da jeg blot gav mig et lille stykke tid ekstra til at lære den at kende. Når du har vænnet dig til det, skulle det gerne køre som smurt!

Og så understøtter den i øvrigt ikke nogen former for DRM. Ikke noget problem for mig, da jeg ikke vil røre skidtet med en ildtang, men så ved du det...
Gravatar #8 - Azjo
27. sep. 2005 12:48
hmm det LCD display, er det ikke lidt irriterende den ikke bare er på playeren? Det ville jeg klart foretrække må jeg indrømme. evt. erfaringer?
Ved du om man kan bruge X5's skærm som display info i stedet for den LCD display der er til? :)
Gravatar #9 - demiurgos
27. sep. 2005 12:54
#8 (Ajzo)
Personligt har jeg intet problem med det, da jeg konstant har selve afspilleren i den smarte "carrying case" som følger med. Jeg har skiftet numre med den lille "dims" imens jeg ventede på grønt lys, så det fungerer fint for mig :)
Mht. X5'eren, så vil jeg ud fra dette billede at dømme, tro at man fint kan få display info på afspillerens skærm.
Gravatar #10 - Azjo
28. sep. 2005 08:08
Med M3'eren, er det så let at skifte sange alligevel selvom man ikke tager LCD skærmen med? :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login