mboost-dp1
Netværksproblemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har et problem med mit netværk, som jeg simpelthen ikke fatter.
Helt enkelt går det ud på at når min server er tændt, er nettet næsten dødt - når den er slukket, kører det som en drøm.
Netværket er bygget op sådan, at der er en gateway/router maskine, og bag den er der 3-4 klienter og 1 server.
Klienterne bruger IKKE serveren til noget, heller ikke proxy. Derfor undrer det mig meget at nettet næsten dør på alle maskiner, så snart den er tændt.
Klient, server og gateway maskinerne er virusfrie, og en traceroute fra arbejdet giver underlige resultater..
Så er der nogen der har en ide?
(Og med "dør" mener jeg lange svartider, meget langsomt net og resten i den dur)
Helt enkelt går det ud på at når min server er tændt, er nettet næsten dødt - når den er slukket, kører det som en drøm.
Netværket er bygget op sådan, at der er en gateway/router maskine, og bag den er der 3-4 klienter og 1 server.
Klienterne bruger IKKE serveren til noget, heller ikke proxy. Derfor undrer det mig meget at nettet næsten dør på alle maskiner, så snart den er tændt.
Klient, server og gateway maskinerne er virusfrie, og en traceroute fra arbejdet giver underlige resultater..
Så er der nogen der har en ide?
(Og med "dør" mener jeg lange svartider, meget langsomt net og resten i den dur)
Jeg kan komme på en mulighed mere: Nemlig at en service/et program broadcaster for vildt på dit netværk. At broadcaste vil sige at sende til en .255 adresse på et netværk, som fx. 192.168.1.255 - hvilket gør, at alle pakker bliver sendt til alle hosts. Det kan sagtens lægge et netværk ned - en af mine kolleger gjorde det hos os.
Begyndt at slå services fra en efter en på din server, og se derefter, om ikke situationen bedres.
Prøv evt med en eller anden for for sniffer - Windows har en indbygget; det hedder Netmon. Den skal lige installeres.
Bruger du Linux eller Windows (eller måske noget helt andet?) på din server?
Jeg kan komme på en mulighed mere: Nemlig at en service/et program broadcaster for vildt på dit netværk. At broadcaste vil sige at sende til en .255 adresse på et netværk, som fx. 192.168.1.255 - hvilket gør, at alle pakker bliver sendt til alle hosts. Det kan sagtens lægge et netværk ned - en af mine kolleger gjorde det hos os.
Begyndt at slå services fra en efter en på din server, og se derefter, om ikke situationen bedres.
Prøv evt med en eller anden for for sniffer - Windows har en indbygget; det hedder Netmon. Den skal lige installeres.
Bruger du Linux eller Windows (eller måske noget helt andet?) på din server?
Ok, nu fatter jeg ingenting - startede serveren op igen, men alt kører stadig perfekt. Har intet foretaget mig..
Og ja, jeg har genstartet serveren masser af gange.
Mens jeg havde problemet:
Pinger newz.dk [217.116.241.241] med 32 byte data:
-- Mens windows på serveren lukker ned:
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
-- Her slukker serveren så:
Svar fra 217.116.241.241: byte=32 tid=20ms TTL=57
Svar fra 217.116.241.241: byte=32 tid=29ms TTL=57
Gad vide hvad problemet så var.
#5: Det har du nok ret i :)
Og ja, jeg har genstartet serveren masser af gange.
Mens jeg havde problemet:
Pinger newz.dk [217.116.241.241] med 32 byte data:
-- Mens windows på serveren lukker ned:
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
-- Her slukker serveren så:
Svar fra 217.116.241.241: byte=32 tid=20ms TTL=57
Svar fra 217.116.241.241: byte=32 tid=29ms TTL=57
Gad vide hvad problemet så var.
#5: Det har du nok ret i :)
#1 det lyder som blaster jeg har set den gøre noget tilsvarende et par gange du er 100% sikker på maskinen er 100% ormefri?
Hvilken version af apache kører du og hjælper det opdatede den til nyeste version.
Hvad ligger der af cgi/php script's på serverens og har du leget med ikke standard moduler.
Hvilken version af apache kører du og hjælper det opdatede den til nyeste version.
Hvad ligger der af cgi/php script's på serverens og har du leget med ikke standard moduler.
#10 Det lyder faktisk ret sandsynligt......
Jeg har et lignende problem, med det samme jeg kobler et dlink 5 ports 10 Mbit hub på netværket begynder folk at få timeout.
Fandt ud af at det kan være et problem at køre et blandet miljø med 10 Mbit og 100 Mbit plus at noget af udstyret kører halvduplex mens andet er fuldduplex.
Jeg har et lignende problem, med det samme jeg kobler et dlink 5 ports 10 Mbit hub på netværket begynder folk at få timeout.
Fandt ud af at det kan være et problem at køre et blandet miljø med 10 Mbit og 100 Mbit plus at noget af udstyret kører halvduplex mens andet er fuldduplex.
Der har aldrig været problemer med netværket før, har kørt med det i flere måneder. Pludselig en nat (tror jeg) opstod det.
Som sagt har jeg INTET ændret eller foretaget mig, problemet opstod af sig selv.
De er virustjekket med housecall.antivirus.com, som man må gå ud fra er temmelig opdateret.
Jeg kører Apache 2.0.39, PHP og ingen underlige moduler eller CGI, kun standard moduler fra FoxServ installationen.
Lige nu kører apache og nettet kører fint, men det er som om at det kommer pludseligt.
Jeg får nogle underlige fejl i apaches error.log:
[warn] (64)Unknown error: winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.
Og en søgning på Google synes jeg bare giver en masse folk der har samme problem, men intet om hvad det er, eller hvordan det løses :/
Som sagt har jeg INTET ændret eller foretaget mig, problemet opstod af sig selv.
De er virustjekket med housecall.antivirus.com, som man må gå ud fra er temmelig opdateret.
Jeg kører Apache 2.0.39, PHP og ingen underlige moduler eller CGI, kun standard moduler fra FoxServ installationen.
Lige nu kører apache og nettet kører fint, men det er som om at det kommer pludseligt.
Jeg får nogle underlige fejl i apaches error.log:
[warn] (64)Unknown error: winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.
Og en søgning på Google synes jeg bare giver en masse folk der har samme problem, men intet om hvad det er, eller hvordan det løses :/
det er sikkert windows auto opdatering der er igang eller har du et realtech kort der broadcaster hele tiden
glem denne trød.....læste ikke de andre
glem denne trød.....læste ikke de andre
prøv at se om det starter nogle andre services sammen med apache f.eks servu, det kan være du er blevet hacked og du hoster en ftp server uden du ved det, de der pubstros har det med at blive overbelastet rimeligt nemt hvis du forstår :)
du skal dog være opmærksom på at hvis du er blevet hacked så hedder servicen sikkert ikke servu da ham der hackede dig sikkert har omdøbt exe filen og dermed servicen til noget der minder om en windows standart service
hvis du kører iis er du et forholdsvis nemt offer, iis kan godt køre selv om du bruger apache webserver
du skal dog være opmærksom på at hvis du er blevet hacked så hedder servicen sikkert ikke servu da ham der hackede dig sikkert har omdøbt exe filen og dermed servicen til noget der minder om en windows standart service
hvis du kører iis er du et forholdsvis nemt offer, iis kan godt køre selv om du bruger apache webserver
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.