mboost-dp1
Norton Antivirus slår min mus ihjel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej, jeg har har fået et ret MÆRKELIGT problem med min nye Logitech MX700.
Situationen er som følger:
Jeg har indtil nu brugt Norton Antivirus 2003 på min maskine uden nogen problemer overhovedet. I Torsdags fik jeg så en Logitech mx700 med posten som jeg straks satte i, og den kørte som den skulle.
Så installerede jeg iTouch-softwaren der fulgte med musen, dette krævede en reboot. Efter genstart var musen helt og aldeles død, mærkeligt tænkte jeg, og satte musen til en anden maskine hvor den tilsyneladende virkede som den skulle.
Efter at have fumlet med skidtet i over 1 time, prøvede jeg at fjerne softwaren til musen og genstarte, det hjalp ikke. Så prøvede jeg i ren desperation at fjerne Norton Antivirus og genstarte, og det hjalp faktisk.
Så røg iTouch ind igen og nu virkede det hele so det skulle, bortset fra, at jeg nu ikke havde Norton Antivirus på computeren.
Så installerede jeg Norton Antivirus og hvad skete? MUSEN VIRKEDE IKKE :(
pt kører jeg med min gamle mus og antivirus installeret, mit spørgsmål er så hvorledes jeg får min nye mus til at virke sammen med Norton Antivirus, og hvad i himlens navn der er grunden til problemet.
w2k SP3
På forhånd tak
Først og fremmest tillykke med den bedste mus der er lavet til dato!
Jeg har også en MX700 og Norton AntiVirus, på en XP Prof. Jeg har ingen problemer med musen. Men det kan nok løses sådan:
Åben Norton AntiVirus, Så Options > Norton AntiVirus, også under der vælger du under System > Auto-Protect > Exclusions, og der kan du så pege på Logitech mappen... Gør det samme under Manual Scan.
Lover ikke det virker, men jeg vil gætte på det...
Først og fremmest tillykke med den bedste mus der er lavet til dato!
Jeg har også en MX700 og Norton AntiVirus, på en XP Prof. Jeg har ingen problemer med musen. Men det kan nok løses sådan:
Åben Norton AntiVirus, Så Options > Norton AntiVirus, også under der vælger du under System > Auto-Protect > Exclusions, og der kan du så pege på Logitech mappen... Gør det samme under Manual Scan.
Lover ikke det virker, men jeg vil gætte på det...
#6 @west:
Hvis du bruger knapperne til deres standardfunktioner, så har Windows ingen problemer - jeg har selv en MX-500 der udover ledningen er samme mus. Frem og tilbage-knapperne virker fint, de specielle (og yderst lækre) rulle-knapper virker også fint, og scrollhjulets knap virker som dobbeltklik. Den eneste knap der ikke virker er kvik-programskift.
Logitech har fejl i deres driverserie til Windows XP, men hvis du gerne vil have en begrænset funktionalitets forøgelse, fremfor stabilitet - så er det naturligvis dit valg.
#7 @inum:
Argumentationen ligger åben, og er for så vidt allerede besvaret i indlæg nummer 1; "Efter genstart var musen helt og aldeles død" - så jeg ser ikke nogen grund til at uddybe nærmere, men jeg leder faktisk efter den tråd hvor jeg skrev noget lignende den anden dag.
Hvis du bruger knapperne til deres standardfunktioner, så har Windows ingen problemer - jeg har selv en MX-500 der udover ledningen er samme mus. Frem og tilbage-knapperne virker fint, de specielle (og yderst lækre) rulle-knapper virker også fint, og scrollhjulets knap virker som dobbeltklik. Den eneste knap der ikke virker er kvik-programskift.
Logitech har fejl i deres driverserie til Windows XP, men hvis du gerne vil have en begrænset funktionalitets forøgelse, fremfor stabilitet - så er det naturligvis dit valg.
#7 @inum:
Argumentationen ligger åben, og er for så vidt allerede besvaret i indlæg nummer 1; "Efter genstart var musen helt og aldeles død" - så jeg ser ikke nogen grund til at uddybe nærmere, men jeg leder faktisk efter den tråd hvor jeg skrev noget lignende den anden dag.
Så vidt jeg ved understøtter iTouch-softwaren ikke mus, men det gør deres MouseWare til gengæld. Hvorfor NAV 2003 på en eller anden måde får musen til at kegle ved jeg ikke, men hvis du ikke har installeret MouseWare bruger Windows en standard-musedriver, og det er nok DEN der laver ravage. Ingen MouseWare, ingen extra features. Desuden var der problemer med den MouseWare-version der fulgte med min egen MX700. Jeg tror det var version 9.74 eller 9.75 der fulgte med, men 9.76 virker upåklageligt og jeg har ikke haft problemer siden - heller ikke med NAV 2003 kørende.
Det er da synd at have en MX700 (eller en af de andre MX muse) også ikke kunne bruge "Hurtigt Programskift" knappen...
Tak for tippet, men det virker desværre ikke; Når Norton ryger ind, ryger musen ud.
Det var jo også en mulighed, jeg har ihf sendt en mail til sundhedsstyrrelsen, hvori jeg beskriver problemet så nu må vi jo se hvordan de reagerer på det :)
Jeg burde nok også lige oplyse, at musen er købt sammen med et Keyboard, og at iTouch var den eneste software der fulgte med i pakken. Jeg ser på det på den måde, at når jeg har købt en mus der har nogle snedige funktioner såsom 'kvikskift-program' osv. så vil jeg også gerne have muligheden for at benytte mig af disse.
Jeg må simpelten være for dum til at forstå, hvordan i alverden et Antivirusprogram kan finde på at blokere en mus (her tænker jeg især på at der overhovedet ikke kommer nogen fejlmeddelser op på skærmen, musen holder bare op med at virke, og når jeg kigger i Norton Antivirus, ser jeg ingen indikationer af, at skulle være et problem med min software).
Tak for tippet, men det virker desværre ikke; Når Norton ryger ind, ryger musen ud.
Det var jo også en mulighed, jeg har ihf sendt en mail til sundhedsstyrrelsen, hvori jeg beskriver problemet så nu må vi jo se hvordan de reagerer på det :)
Jeg burde nok også lige oplyse, at musen er købt sammen med et Keyboard, og at iTouch var den eneste software der fulgte med i pakken. Jeg ser på det på den måde, at når jeg har købt en mus der har nogle snedige funktioner såsom 'kvikskift-program' osv. så vil jeg også gerne have muligheden for at benytte mig af disse.
Jeg må simpelten være for dum til at forstå, hvordan i alverden et Antivirusprogram kan finde på at blokere en mus (her tænker jeg især på at der overhovedet ikke kommer nogen fejlmeddelser op på skærmen, musen holder bare op med at virke, og når jeg kigger i Norton Antivirus, ser jeg ingen indikationer af, at skulle være et problem med min software).
#11: Har du installeret MouseWare eller ej? Hvis nej, så gør det dog, menneske! Hvis musen STADIG ikke virker, så tier jeg stille.
#12: Vacciner har det med at være effektive hvis man får den junket i lysken FØR man bliver syg, ikke mens man er det. Hvis musens immunforsvar ikke kan klare det, eller en egentlig kur ikke viser sit grimme ansigt, er Xanthia's mus desværre fortabt, skulle den vise sig at være inficeret med det eneste korona-virus, der nogensinde har kunnet overgå en FIFA-licens-udgivelse i rent hype :)
#12: Vacciner har det med at være effektive hvis man får den junket i lysken FØR man bliver syg, ikke mens man er det. Hvis musens immunforsvar ikke kan klare det, eller en egentlig kur ikke viser sit grimme ansigt, er Xanthia's mus desværre fortabt, skulle den vise sig at være inficeret med det eneste korona-virus, der nogensinde har kunnet overgå en FIFA-licens-udgivelse i rent hype :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.