mboost-dp1
Opdelt harddisk skal samles
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg har en harddisk, som er blevet opdelt i to da jeg installerede windows XP. Nu har jeg så problemet at jeg gerne vil have den, som en hel igen. Men hvordan gør jeg det? Har søgt på google, men finder kun guides til at opdele, ikke samle den igen. Hjælp tak :)
Jeg har en harddisk, som er blevet opdelt i to da jeg installerede windows XP. Nu har jeg så problemet at jeg gerne vil have den, som en hel igen. Men hvordan gør jeg det? Har søgt på google, men finder kun guides til at opdele, ikke samle den igen. Hjælp tak :)
hmm mener du skal bruge et program som hedder Partition Magic 8.. men har ikke selv brugt.
Prøv at søge efter partitioner o.lign. vha. søgebjælken forneden.
Prøv at søge efter partitioner o.lign. vha. søgebjælken forneden.
For at samle to partioner skal du, så vidt jeg ved, formattere disken.
Du kan gøre det ved windows installationen, ellers ligger der under admintools -> computer management et diskhåndterings system, som jeg ville tro havde samme funktionalitet bare i et GUI.
Du kan gøre det ved windows installationen, ellers ligger der under admintools -> computer management et diskhåndterings system, som jeg ville tro havde samme funktionalitet bare i et GUI.
#3 svappe
Mener at man er fri for at formatere vha. Partition Magic.. but then again er jeg ikke sikker da jeg aldrig nådede at bruge det...
Mener at man er fri for at formatere vha. Partition Magic.. but then again er jeg ikke sikker da jeg aldrig nådede at bruge det...
#1 -
Som MiniatureZeus skriver, så kan du med programmer som Partition Magic, samle to partitioner, uden at skulle formattere eller lign. Der er selvfølgelig en lille risiko for at det går galt og du mister hvad der ligger på, men de erfaringer jeg har med programmet, siger at det er sker i ufatteligt få tilfælde.
Som MiniatureZeus skriver, så kan du med programmer som Partition Magic, samle to partitioner, uden at skulle formattere eller lign. Der er selvfølgelig en lille risiko for at det går galt og du mister hvad der ligger på, men de erfaringer jeg har med programmet, siger at det er sker i ufatteligt få tilfælde.
#7 BurningShadow
Jamen så er det jo noget helt andet!! Bare spørg min far, min kæreste, min mor, min farfar, min farmor, min onkel, min kusine, faster, min fætter, min nabo, mine venner, mine kollegaer og jeg kunne blive ved...
Jamen så er det jo noget helt andet!! Bare spørg min far, min kæreste, min mor, min farfar, min farmor, min onkel, min kusine, faster, min fætter, min nabo, mine venner, mine kollegaer og jeg kunne blive ved...
Kan anbefale BootIt NG
http://www.terabyteunlimited.com/bootitng.html
Det er gratis og fungerer ved at du laver en boot cd/floppy med softwaren og med den kan du resize, flytte osv. med dine partitioner.
Som andre har påpeget kan du ikke samle to partitioner uden at formattere dem begge, med mindre du benytter noget specialsoftware til det.
Hvis du kan, så lav en backup af det hele før du går i gang!
Ellers er der en risiko for datatab.
Metoden er
Hvis du har lavet backup..
1. Smid cd'en/floppyen i og genstart
2. Slet d: drevet
3. Resize c: drevet
4. Gendan data fra d: drevet
Hvis du ingen backup har.
1. Flyt så meget data som muligt til C: drevet
2. Smid cd'en/floppyen i og genstart.
3. Resize d: drevet til så lidt som muligt (det data der ligger på den skal der jo stadig være plads til)
4. Resize c: til så meget som muligt
5. Hvis du stadig har data på drev d: gå til 1.
http://www.terabyteunlimited.com/bootitng.html
Det er gratis og fungerer ved at du laver en boot cd/floppy med softwaren og med den kan du resize, flytte osv. med dine partitioner.
Som andre har påpeget kan du ikke samle to partitioner uden at formattere dem begge, med mindre du benytter noget specialsoftware til det.
Hvis du kan, så lav en backup af det hele før du går i gang!
Ellers er der en risiko for datatab.
Metoden er
Hvis du har lavet backup..
1. Smid cd'en/floppyen i og genstart
2. Slet d: drevet
3. Resize c: drevet
4. Gendan data fra d: drevet
Hvis du ingen backup har.
1. Flyt så meget data som muligt til C: drevet
2. Smid cd'en/floppyen i og genstart.
3. Resize d: drevet til så lidt som muligt (det data der ligger på den skal der jo stadig være plads til)
4. Resize c: til så meget som muligt
5. Hvis du stadig har data på drev d: gå til 1.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.