mboost-dp1

Opstarts problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
28. aug. 2003 14:37
Et underligt problem har vist sig på en af mine computere. Nogen gange når jeg starter den sker der ikke mere end alle dioder lyser (både Power og HDD dioden foran og den røde diode på bundkortet) og blæserne går igang (CPU og 2x kabinet blæsere og blæseren på GFX kortet). Mine HDD's "tænder" ikke, skærmen tænder ikke og der kommer ikke nogen bip-kode fra bundkortet.
Efter at have rykket det hele ud af computeren og sat det i igen så det ud til at virke. Men nej. Fejlen skete igen, prøvede igen at skille det hele fra hinanden men den her gang hjalp det ikke. Ikke før den ligepludseligt startede rigtigt that is.
Det hele er sket inden for få dage og jeg har ingen fornemmelse af hvad der kan være galt.
Næste "projekt" er at tage delene enkelt vist ud og prøve at se om den tænder og det samme når man sætter dem i, igen (selvom jeg på sin vis har gjort det en gang). Ellers vil jeg smide de forskellige dele over i en anden computer og teste det der.

Er der nogen der har haft lignende fejl hvor der ikke engang er kommet en bip-kode?

Lidt ligegyldige specifikationer på computeren:

Amd Thunderbird 1400 Mhz (køling holder den på 45 grader)
Soltek SL-75KAV (Nyeste BIOS fra deres side)
GeForce 2 Pro
512 MB RAM
2x Maxtor HDD's
320 Watts strømforsyning.
Gravatar #2 - Gruesome
30. aug. 2003 10:30
Det ser ud til det _ER_ bundkortet der er gået sig en tur. Jeg kan bare ikke forstå den til tider kan finde på at starte efter man har haft fingrene i den?
Gravatar #3 - Scherlund
31. aug. 2003 10:14
HAvde selv samme problem på et system med næsten samme specs. Fandt aldrig ud af hvad der var galt, da jeg opgraderede lige efter. Dog kunne jeg få den til at starte hvis jeg brugte reset knappen, når den lavede det nummer med at næsten alt kørte.

Hved ikke om det hjælper men det er vel et forsøg værd.

Er enig med dig at det kunne værre bundkort, dog ville mit første forsøg være at prøve med en anden (kvalitets) strømforsyning. (regner med at det er en noname PSU, da du ikke har skrevet fabrikant.)
Gravatar #4 - Wolly
31. aug. 2003 13:17
Har haft lige samme problem. Der var det en RAM blok der ikke virkede ordenligt. Nar jeg tog alle blokkene ud og satte dem i igen, virkede maskinen et par dage, og så måtte jeg gøre det igen... Nu har jeg taget problem blokken og sat den i min ene server, og der virker den fint nok. Underligt :-)
Gravatar #5 - Gruesome
1. sep. 2003 09:50

Nu kan jeg ikke lige huske mærket, men jeg går ud fra det er okay eftersom det er den der følger med Chieftec(?).
Reset knappen virker slet ikke så det ser ud til bundkortet bare fryser totalt. Jeg håber lidt på at det kommer til at virke med noget andet hardware (som #4 kunne det være RAM klossen der pludseligt laver problemer) så den kan bruges til noget server værk.
Gravatar #6 - Bubel
9. sep. 2003 07:53
Min lillebror har det samme problem.
Han har haft bundkortet ude og ligge på et stykke pap og kun have cpu på bundkortet, så burde den give et pip fra sig, men intet skete.

Han fik den til at køre efter at have den skilt totalt ad 2 gange, sætte det hele tilbage i kabinettet og derefter ryste kabinettet kraftigt. Så ville den pludselig godt starte, men han har vist ikke haft den til at køre siden da.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login