mboost-dp1
Opstartsproblemer med GRUB Loading Stage 1.5
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej. Efter at have installeret SUSE 10.0 og den medfølgende GRUB-loader, har jeg (pga. mangel på diskplads), i windows formateret de 2 Linux drev, og reformateret dem til en ekstra NTFS drev..
Nu er mit problem bare at jeg ikke kan boote min computer, da GRUB kommer med denne fejlmeddelelse:
"GRUB Loading stage 1.5.
GRUB loading, please wait...
Error 22
_ "
Er der nogen, som kan hjælpe mig med at få min maskine boot windows igen? Alternativt hvordan jeg kommer udenom denne bootloader og direkte i windows?
På forhånd tak!
Nu er mit problem bare at jeg ikke kan boote min computer, da GRUB kommer med denne fejlmeddelelse:
"GRUB Loading stage 1.5.
GRUB loading, please wait...
Error 22
_ "
Er der nogen, som kan hjælpe mig med at få min maskine boot windows igen? Alternativt hvordan jeg kommer udenom denne bootloader og direkte i windows?
På forhånd tak!
Jeg tror at jeg fandt løsningen på google..
Jeg prøver lige fixmbr..
Søg (på google) og man skal finde.. :P
Jeg prøver lige fixmbr..
Søg (på google) og man skal finde.. :P
Du fandt løsningen, men fandt du også ud af hvad problemet var?
Ellers kan jeg da fortælle dig, at det er fordi det kun er en meget lille del af grub der er i MBR. Hovedparten er placeret på en af dine partitioner, og da du har formateret dem så har du slettet hovedparten af GRUB.
Nu kan GRUB så ikke længere finde konfigurationsfilen, og de FS drivere den er udstyret med.
Du fandt løsningen, men fandt du også ud af hvad problemet var?
Ellers kan jeg da fortælle dig, at det er fordi det kun er en meget lille del af grub der er i MBR. Hovedparten er placeret på en af dine partitioner, og da du har formateret dem så har du slettet hovedparten af GRUB.
Nu kan GRUB så ikke længere finde konfigurationsfilen, og de FS drivere den er udstyret med.
#4 BurningShadow
Tak!. Det er altid rart at få mere baggrundsinformation/viden omkring tingene. Jeg fik bootet maskinen igen, hvilket var første prioritet. Tak for din hurtige respons.
Næste gang jeg vil prøve Linux bliver det på en didicated maskine.
BTW - Måske værd at nævne, at jeg stadig ikke kunne boote, hvis jeg skrev fixboot. Det var først da jeg skrev fixmbr at jeg kunne..
Tak!. Det er altid rart at få mere baggrundsinformation/viden omkring tingene. Jeg fik bootet maskinen igen, hvilket var første prioritet. Tak for din hurtige respons.
Næste gang jeg vil prøve Linux bliver det på en didicated maskine.
BTW - Måske værd at nævne, at jeg stadig ikke kunne boote, hvis jeg skrev fixboot. Det var først da jeg skrev fixmbr at jeg kunne..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.