mboost-dp1

Overnet og TDC adsl

Gå til bund
Gravatar #1 - Runge
8. jan. 2004 16:28
Hejsa,

en kammerat har spurgt mig efter råd omkring Overnet og TDC adsl, men da jeg ikke lige er inde i TDC's produkter tænkte jeg der nok var nogen herinde der kunne hjælpe? :)

Problemet er at hans Overnet siger den er firewalled og han kan derfor ikke hente ret hurtig derfra. Han skal selvfølgelig have åbnet nogle porte i routeren, men så vidt jeg ved er det ikke lige til når det drejer sig om TDC's adsl routere?

Nogen der ved hvad der skal gøres her? På forhånd tak ;-)
Gravatar #2 - Wolly
8. jan. 2004 17:10
Jeg kender en ven, som kender en, vis arbejdskollega tror at du har ret i at han skal åbne for port 4662 tcp og 4668 UDP. Han mener også at tdc skal gøre det for ham, og at de tager en klækkelig sum for det. Han råder ham dog til at tjekke om det er de rigtige porte der er tale om, og om han evt. i nær fremtid skal have åbnet for andre porte, så det kan gøres samtidig!
Gravatar #3 - Runge
9. jan. 2004 13:54
Ok tak for hjælpen ...tænkte nok de ville have penge for den slags ...grådige sv*n ... :(
Gravatar #4 - [email protected]
9. jan. 2004 14:07

Skift til tiscali eller cybercity.. der kan du selv gøre den slags uden det koster penge.

:o)
Gravatar #5 - TWFH
9. jan. 2004 20:25
Jeg kan kun tale af egen erfaring, men har ikke haft problemer med at åbne porte på de to forskellige routere jeg var "udsat for" mens jeg var kunde hos TDC.

Der var tale om den SpeedStream-model de, så vidt jeg ved, stadig bruger, samt en af et fabrikat jeg ikke lige kan huske.

Inde i Overnet står der under Options -> Network hvilke porte der benyttes (som så skal åbnes), og så vidt jeg kan se på mit eget setup er det ikke nødvendigt at åbne andre porte end disse to.
Gravatar #6 - Kadann
11. jan. 2004 11:05
#3 -

Hvis du nu oplyste hvad det var for en router du talte om, og fortalte om det er et privat produkt eller et erhvervsprodukt "din ven" har, så kunne det jo være at du rent faktisk fik nogle oplysninger du kan bruge til noget, før du kalder et firma for nogle grådige svin. Dette er også lidt pardoksalt, eftersom du netop leder efter hints til at bruge et program, som primært bruges til at hente piratsoftware og andet ulovligt materiale.

Hvad #2 siger, gælder for erhvervsprodukter.. og ovenikøbet TDC's gamle erhvervsprodukter.. så den der med "min vens kammerats fætter, som vistnok engang har leget med Henning Dyremose siger..." holder altså ikke helt.

Kom med nogle fakta på bordet.. hvilken router taler vi om, hvilken løsning taler vi om, og hvorfor har "din ven" ikke bare kontaktet TDC for at høre hvordan man åbner en port i sin router?
Gravatar #7 - TWFH
11. jan. 2004 15:55
Hmm, ja... Der er en kedelig tendens til at folk bare kommer med "min computer virker ikke", "mit spil virker ikke", min piratkopi virker ikke" og så fremdeles, uden anden info... Plus, den person med problemerne kunne EVENTUELT bare fise ind på www.overnet.com hvor der er en, synes jeg, udemærket guide til hvorledes man åbner de nødvendige porte. Virker på mig som om folk ikke rigtigt gider gøre en indsats selv, men hellere vil have det hele serveret.
Gravatar #8 - Sharza
11. jan. 2004 17:46
TDC blokerer intern kun for port 25 indkommende connections til udveksling af mail for at forhindre open-relays, og til dette formål eksisterer en mx mailforward server. Alle andre porte har du selv via dit eget udstyr fuld kontrol over.

Har selv brugt overnet og har aldrig været noget problem.

Evt. installer en eller anden form for network monitor, hvis du bruger win2k eller win2k3 er den inkluderet og hedder netmon, der kan du overvåge hvilke porte der forsøges at opnå adgang til. Dette kræver dog at du ikke er bag en router for de indgående forbindelser.
Gravatar #9 - blackthorne_dk
13. jan. 2004 21:47
#8 sharza:
Gid det var så vel :(

Efter blaster helvedet har de 'midlertidigt' blokeret for de porte som blaster udnytter. Jeg har ikke set noget om hvor længe denne blokade fortsætter, men man kan vel frygte at det spredes til andre 'sårbare' services...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login