mboost-dp1

PC fryser efter opstart.

Gå til bund
Gravatar #1 - clumsey
6. dec. 2006 17:42
Min PC fryser ved/efter opstart. Efter jeg har genstartet maskinen flere gange så kører den uden problemer i det meste af tiden. Det sker ind i mellem at den fryser igen når PC'en er tændt i flere timer.

jeg har formaterede HD og intallere ny Win XP men jeg har stadig den samme problem. ( jeg tror vi kan udlukke virus eller spyware :-) )

Win XP pro SP2
CPU == AMD Athlon XP-A
Bkort == Asus A7N8X-X
RAM == Kinstom 512 MB PC3200
Graffik == Radeon 9200 Series
BIOS == Award ( har opdatere )
20 GB seagate HD til mine programmer
har en trådløs keyboard og mus(USB)
har også en USB printer tilsluttet til maskinen

Jeg har fjerne min brænder og ekstra HD men ingen ændring.
Jeg har fjernet støv i min maskine(så godt jeg kan :-) ) og Checke løse ledning men har stadig den samme problem.
Har prøvet at køre en memory test og den siger at der er ingen problemer.

PC Temp. (brugte aida 32)
Sensor Egenskaber
Sensor Type Asus ASB100 Bach
Sensor Adgang SMBus 2Dh
Motherboard Navn Asus A7N8X v2.0

Temperaturer
Motherboard 45 °C (113 °F)
CPU 24 °C (75 °F)

Køle Ventilator
CPU 1562 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne 1.68 V
CPU aux 1.68 V
+3.3 V 3.42 V
+5 V 5.08 V
+12 V 12.54 V
-12 V -12.46 V
-5 V -4.72 V

hvis der er nogen der kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemlig.

mvh
RONA
Gravatar #2 - Knightmare
6. dec. 2006 18:07
en 20 Gb harddisk må være meget gammel og kan være årsagen til dit problem.
Prøv at køre en scandisk og scanne disken fuldt. Så vil du finde ud af om der er bad blocks eller andre defekter.
Gravatar #3 - peter_m
6. dec. 2006 19:34
#1 du er sikker på, at det ikke bare er et spørgsmål om batterier til dine trådløse venner?

Har du kontrolleret "system loggen" i event viewer? Hvilke fejl får du?
Gravatar #4 - clumsey
6. dec. 2006 20:31
Jeg har også brugt en anden HD (maxtor 180 GB) og intallere Win XP i den men jeg har stadig den samme problem. Det gik fint nok fra starten af men dagen efter så kom problemet igen. Jeg har lige prøvet at anvende maxtor harddisken igen men den manglede NTLDR. I'm lost.. jeg forstår det ikke :-(

har skiftet batterier men har ingen ændring.
kigger lige til system loggen imorgen.

tak for besvarelsen drenge men hvis I har flere forslag om hvad jeg kunne gøre så sige bare til.

mvh
rona
Gravatar #5 - peter_m
6. dec. 2006 22:52
#4 du bør også søge efter eventuelle fejl på dit bundkort på google, det samme med din processor serie. Prøv evt. også at monitorere ouput fra din psu, er det stabilt?
Gravatar #6 - Knightmare
7. dec. 2006 07:32
#4 NTLDR søger for at boote det system der er installeret på disken. Hvis du har haft disken koblet i en pc'er med et operativsystem installeret, så ryger NTLDR. Mener den kan reetableres med en winxp cd og recovery consol. (Fixmbr eller Fixboot)

Hvilken driver har du installeret til dit grafikkort? (den fra producenten eller ATI's)

Håber forresten du har byttet rundt på de gradtal for MB og CPU...
Gravatar #7 - clumsey
8. dec. 2006 17:00
#6 Det var min anden HD jeg brugte så jeg behøver ikke at reetablere den. (jeg har formatere den faktisk)

Jeg brugte CD'en som medfølger med grafikkortet da jeg købte den. Så de må være producenten.

Det er faktisk lidt underligt med temperaturen. når jeg bruger AIDA32 så siger den at min MB er på ca. 40 grader men min kabinet som viser temp at MB er på ca. 22 grader.

Prøv evt. også at monitorere ouput fra din psu, er det stabilt?

Hvordan gøre jeg det?

Jeg har også kigget på system logget og der er 3 fejl(samme type fejl). Kilden til fejlen er NetBT. Jeg tror fejlen kommer fordi jeg har deaktiveret TCP/IP NetBIOS og aktivere den igen men den kan ikke finde driveren. jeg tror ikke det er årsagen til at min PC fryser.
Gravatar #8 - morphus
13. dec. 2006 12:12
#7 mulighed kunne være netkort
evt opdatere driveren til netkort...
Gravatar #9 - peter_m
13. dec. 2006 12:18
#1 har du prøvet at køre en knoppix (eller anden live-cd) på maskinen for at konstatere om den har held til at holde din computer kørende?

Hvis den også melder fejl, kan det være en ide at flashe din bios igen.
Gravatar #10 - morphus
13. dec. 2006 12:47
# Ja Bios er der også mulighed..
Gravatar #11 - morphus
13. dec. 2006 12:48
# Forkerte Ram kunne være mulighed
Gravatar #12 - clumsey
15. dec. 2006 11:19
Jeg har onboard netkort. Driveren er opdateret men har stadig samme problem.

#9 Nej jeg har ikke prøve at køre knoppix. Jeg skal lige finde min gamle knoppix.. ved ikke engang om jeg har den stadig.

Jeg har asus update og hver gang jeg opdatere min bios siger den at den er det nyeste bios. Skal jeg stadig flashe min bios?

#11 Min PC er ikke nybygget. Jeg har haft det i stykke tid nu. Den kørte perfect før uden problemer. Rammet passer jo til bundkortet så ved ikke lige hvad du mener.

Prøv evt. også at monitorere ouput fra din psu, er det stabilt?
Hvordan ved jeg at den er stabil og hvordan gøre jeg det?
Gravatar #13 - Zehnox
17. dec. 2006 16:40
har du prøvet at disable dit netkort?

Kontrol panel -> Netværksforbindelser -> Højreklik på forbindelsen -> "Disable"

Så kunne du jo installeret et nyt i en PCI port, og se om det hjælper på problemet.

Tror du kan bruge SpeedFan til at monitorere dit PSU output. dit Aida32 kan også se volt osv.

mens du overvåger din PSU, skal du så begynde at arbejde med computeren, belaste CPU og sådan noget, så kan du se, om psuen fucker, hvis maskinen har meget at lave.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login