mboost-dp1

pci ide controler

Gå til bund
Gravatar #1 - Bloonz
31. maj 2003 06:43
Hejsa!

Jeg skal tilslutte endu en harddisk til min puter men da jeg ikke har flere datakabler og strømkabler skal jeg bruge en "pci ide controler" (og strømtyve ;))
Men! Hvor kan jeg købe en "pci ide controler"? Har kikket på edbpriser men fandt ikke rigtig noget der så ordenligt ud, vil i ikke lige hjælpe mig lidt? ...

- Bloonz
Gravatar #2 - Cyrack
31. maj 2003 07:54
Og så er det man finder ud af at man ikke kan bruge tabeller i newz.dk :(

Men der er da masser at tage af: Hardware -> I/O Kort -> Søgeord: IDE, Type: PCI

Det kommer jo halt an på hvilket krav du har til controlleren
Gravatar #3 - H.E.R.O.
31. maj 2003 08:24
ahh bloonz du har sga da heller ikke andet en problemer med din computer synes jeg.
Gravatar #4 - DiZaster
1. jun. 2003 10:22
Nu vi er ved dette. Nogen der ved om det er muligt at tilslutte en promise raid controller, til et system hvor der i forvejen er raid på mb? Dvs. at jeg dermed ville kunne komme op på 12 enheder tilsluttet, hvis dette i givet fald skulle virke.
Nogen erfaringer?
Gravatar #5 - cas2
1. jun. 2003 15:28
#1: Få dig en Promise TX2 ide controller. Pålidelig, og fås til ca. 250 kr.

#8: Jeg har hørt om flere der har kørt med mere end en raid controller på samme board. Medmindre din bios har 2 SCSI boot devices kan du dog kun boote fra det ene. Men med mindre du har 66 MHz slots skal du nok overveje om det overhovedet kan betale sig. Et enkelt 4 disk array kan sagtens mætte din 133 MB/s pci bus. Så spørgsmålet er om du ikke ville have bedre af at nøjes med et 4 disk raid array og bare smide en ekstra ide controller ind. Men ok .. Når du vil have 12 diske har du nok ikke tænkt dig at køre 2 raid 0 arrays, det er vel mere redundancy du tænker på?
Gravatar #6 - Fafler
2. jun. 2003 10:29
#4: Jeg har haft en Promise TX2 i et system der i forvejen havde en Highpoint controller onboard, og der var ikke noget. Det var under Linux version 2.4, jeg kan ikke svare for andre systemer.
Gravatar #7 - Bloonz
3. jun. 2003 14:30
Tak for svar! :D

(HERO, du har sq nok ret :|)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login