mboost-dp1
penge tilbage for bærbar computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
#2: Forudsat varen er i væsentlig samme stand; i øvrigt har du INGEN returret med mindre der er tale om fjernsalg - dvs. køb over nettet eller telefonen. Jeg mener også at dette gælder såfremt man har bestilt en vare over nettet men henter i butikken, men jeg er langt fra sikker. Newz.dk burde have flere kapable jurist-medlemmer =P
hvis ens vare er belvet rapareret mere end 1-2 gange kan man forlange pengene tilbage ifølge købsloven
se link
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/Klageko...
og
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
se link
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/Klageko...
og
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
#6:
Og hvordan det gælder i SHG er flintrende ligegyldigt - så længe de retter sig efter loven.
Når du handler i en butik, har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Du er bundet af aftalen, medmindre butikken skilter med, at de tilbyder returret eller ombytningsret. Eller du kan aftale det direkte med sælger og få det skrevet på kvitteringen.Citat fra forbrug.dk's FAQ/OSS
Handler du på anden måde, fx køb ved postordre eller på internettet, så har du 14 dages returret. Der er også fortrydelsesret ved handel med fast ejendom og forsikringer.
Og hvordan det gælder i SHG er flintrende ligegyldigt - så længe de retter sig efter loven.
#7 Wuzz:
Fair. Tænkte også på at kigge efter det hos forbruger-rådet, men var enten for doven eller havde ikke tid. (sikkert det første) :)
Fair. Tænkte også på at kigge efter det hos forbruger-rådet, men var enten for doven eller havde ikke tid. (sikkert det første) :)
fx køb ved postordre eller på internettet, så har du 14 dages returretSå må man jo definere handlet på nettet. I mine øjne er en betaling en handel og man har derfor "handlet på nettet" når man betaler på nettet. Men kan dog godt se, at det er lidt en gråzone - måske man skulle skrive til dem?
Jeg købte engang en bærbar i Føtex, men det var (selvfølgelig) en dårlig idé. Den havde gode specs og det var mærkevare ting, men stadig var den skod.
Jeg blev træt af den, og krævede at de skulle ophæve købet. Dette var et år efter købsdatoen, så det var de ikke meget for. Men efter at have ringet til dem hver dag i 35 dage, blev de trætte af mig og jeg fik alle de 10.999 kr. igen. Hvilket også var rimeligt med alle de fejl den havde. Den havde ikke været til reperation dog.
Men prøv at beskriv din sag lidt bedre.
Jeg blev træt af den, og krævede at de skulle ophæve købet. Dette var et år efter købsdatoen, så det var de ikke meget for. Men efter at have ringet til dem hver dag i 35 dage, blev de trætte af mig og jeg fik alle de 10.999 kr. igen. Hvilket også var rimeligt med alle de fejl den havde. Den havde ikke været til reperation dog.
Men prøv at beskriv din sag lidt bedre.
min sag er den at
den har været sendt ind 4 gange
1. højtalerene begyndte at larme helt ukontrolerene
2. et stik var gået i stykker
3. computeren slukked sig hele tiden ned i i tide og utide helt uprovokeret,
4. det samme som i 3'eren....og er sikker på det ikke er en software fejl da jeg lige havde formateret
3 og 4 gang finder de ikke nogle fejl selvom ham jeg har købt den ved kan konstatere at der er fejl ved den, jeg kan ikke få penge tilbage da de siger at det skal være den samme fejl 3 gange
så det til sige at jeg kan sende den ind og få den tilbage igen...men der er stadig fejl på, fordi de ikke kan finde en
det var i grove træk hver mit problem er
den har været sendt ind 4 gange
1. højtalerene begyndte at larme helt ukontrolerene
2. et stik var gået i stykker
3. computeren slukked sig hele tiden ned i i tide og utide helt uprovokeret,
4. det samme som i 3'eren....og er sikker på det ikke er en software fejl da jeg lige havde formateret
3 og 4 gang finder de ikke nogle fejl selvom ham jeg har købt den ved kan konstatere at der er fejl ved den, jeg kan ikke få penge tilbage da de siger at det skal være den samme fejl 3 gange
så det til sige at jeg kan sende den ind og få den tilbage igen...men der er stadig fejl på, fordi de ikke kan finde en
det var i grove træk hver mit problem er
Jeg syntes du skulle tage at gå ind på forbrug.dk, og læse hvad de bl.a. skriver om sælgers pligt til at reparere inden for rimelig tid.
Jeg mener at grænsen for, hvornår du kan forlange handlen annulleret går ved 3. reparation(sforsøg) - gør forhandleren opmærksom på at du ønsker at hæve handelen i henhold til købeloven (støv evt. paragrafferne op og vis ham dem), og lykkes det ikke, gør du i et anbefalet brev opmærksom på det samme, samt at du vil anskaffe dig en advokat såfremt han ikke lever op til din henstilling. Dette brev beholder du naturligvis en kopi af selv.
Dette har virket over for udlejere der "glemte" at tilbagebetale depositum, hardwareforhandlere som ikke leverer den bestilte eller en defekt vare og så fremdeles. Prøv det, ellers tror jeg desværre du må en tur i forbrugerklagenævnet.
Jeg mener at grænsen for, hvornår du kan forlange handlen annulleret går ved 3. reparation(sforsøg) - gør forhandleren opmærksom på at du ønsker at hæve handelen i henhold til købeloven (støv evt. paragrafferne op og vis ham dem), og lykkes det ikke, gør du i et anbefalet brev opmærksom på det samme, samt at du vil anskaffe dig en advokat såfremt han ikke lever op til din henstilling. Dette brev beholder du naturligvis en kopi af selv.
Dette har virket over for udlejere der "glemte" at tilbagebetale depositum, hardwareforhandlere som ikke leverer den bestilte eller en defekt vare og så fremdeles. Prøv det, ellers tror jeg desværre du må en tur i forbrugerklagenævnet.
OK, hvilken butik er det?
Fordi normalt er det bare et spørgsmål om at råbe højt nok inde i butikken, og gerne mens der er rigtig mange kunder. Dette er så desværre problemet med netbutikker, at man ikke kan.
OK, hvilken butik er det?
Fordi normalt er det bare et spørgsmål om at råbe højt nok inde i butikken, og gerne mens der er rigtig mange kunder. Dette er så desværre problemet med netbutikker, at man ikke kan.
jeg har købt det hos en forhandler som får bærbarene fra
www.sddata.dk, det er en vega+(-) 755
www.sddata.dk, det er en vega+(-) 755
Ja, med en Vega, så er du godt nok fortabt! I årgangen før mig på min uddannelse (HTX med IT-forløb), købte store dele af eleverne Vegaer og de har allesammen haft utallige fejl.
Ja, med en Vega, så er du godt nok fortabt! I årgangen før mig på min uddannelse (HTX med IT-forløb), købte store dele af eleverne Vegaer og de har allesammen haft utallige fejl.
Ja de Vegaer er næsten umulige at reparere hvis der først er fejl på dem, og alligevel købte min arbejdsplads en ordentlig bunke af dem for ca 1½ år siden og de kører alle sammen uden problemer. Så jeg ved næsten ikke om en Vega er en god ide eller ej!
En anden ting som jeg syndes er for dårligt ved det firma sddata
er at jeg prøvede at komme igennem til deres servicechef
men nej det måtte kunder ikke, hvis kunder ikke må det hvad fanden skal de så bruge en servicechef til?
Lige nu syndes jeg det hele kører i ring, jeg sender den bærbare ind til dem, de kan ikke finde nogle fejl, jeg får den igen og fejlen er der stadig.
Så ringer jeg til ham jeg har købt min bærbare af (ham der forhandler bærbare for sddata i mit område) og får ham til at komme ned og konstatere at der faktisk er en fejl, han skriver så et brev til dem at der altså ER fejl men så får han et brev tilbage hvor de siger at de ikke har fundet nogle fejl.
så lige nu kører det lidt i ring
lidt off topic
brude newz.dk ikke stille nogle folk til rådighed til at hjælpe en med diverse sager, de kunne oplyse en hvilkne rettigheder man har i en bestemt sag o. lign.
bare et forslag
er at jeg prøvede at komme igennem til deres servicechef
men nej det måtte kunder ikke, hvis kunder ikke må det hvad fanden skal de så bruge en servicechef til?
Lige nu syndes jeg det hele kører i ring, jeg sender den bærbare ind til dem, de kan ikke finde nogle fejl, jeg får den igen og fejlen er der stadig.
Så ringer jeg til ham jeg har købt min bærbare af (ham der forhandler bærbare for sddata i mit område) og får ham til at komme ned og konstatere at der faktisk er en fejl, han skriver så et brev til dem at der altså ER fejl men så får han et brev tilbage hvor de siger at de ikke har fundet nogle fejl.
så lige nu kører det lidt i ring
lidt off topic
brude newz.dk ikke stille nogle folk til rådighed til at hjælpe en med diverse sager, de kunne oplyse en hvilkne rettigheder man har i en bestemt sag o. lign.
bare et forslag
Bare brug forbrugerrådet, det koster godt nok ca. 200 kr., men ved dette køb må man jo sige det er pengene værd.
Bare brug forbrugerrådet, det koster godt nok ca. 200 kr., men ved dette køb må man jo sige det er pengene værd.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.