mboost-dp1

penge tilbage for bærbar computer


Gå til bund
Gravatar #1 - wald15
3. mar. 2005 15:13
har lige læst købsloven og fundet ud af at jeg kan få mine penge tilbage som jeg har betalt for min bærbare små 10.000 kr

jeg ville bare lige høre om der er nogle af jer som har haft problemer med det, og om man skal gøre noget bestemt for at få alle pengene tilbage
Gravatar #2 - XorpiZ
3. mar. 2005 15:24
Du har fuld returret i 14 dage, så du skal bare levere den tilbage og sige at du vil ha pengene igen.
Gravatar #3 - buch
3. mar. 2005 15:27
hvorfor er det du mener du har ret til at få pengene tilbage for din bærbar/hvad er problemet siden du vil af med den
Gravatar #4 - TWFH
4. mar. 2005 11:33
#2: Forudsat varen er i væsentlig samme stand; i øvrigt har du INGEN returret med mindre der er tale om fjernsalg - dvs. køb over nettet eller telefonen. Jeg mener også at dette gælder såfremt man har bestilt en vare over nettet men henter i butikken, men jeg er langt fra sikker. Newz.dk burde have flere kapable jurist-medlemmer =P
Gravatar #5 - wald15
4. mar. 2005 13:36
hvis ens vare er belvet rapareret mere end 1-2 gange kan man forlange pengene tilbage ifølge købsloven

se link
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/Klageko...
og
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
Gravatar #6 - hundeboll
4. mar. 2005 13:52
#4 Wuzz:
Jeg mener at man har 14 dages returret, såfremt varen er betalt på nettet. Det er i hvert fald så'n det gælder i SHG.dk.
Gravatar #7 - TWFH
4. mar. 2005 14:07
#6:
Når du handler i en butik, har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Du er bundet af aftalen, medmindre butikken skilter med, at de tilbyder returret eller ombytningsret. Eller du kan aftale det direkte med sælger og få det skrevet på kvitteringen.

Handler du på anden måde, fx køb ved postordre eller på internettet, så har du 14 dages returret. Der er også fortrydelsesret ved handel med fast ejendom og forsikringer.
Citat fra forbrug.dk's FAQ/OSS

Og hvordan det gælder i SHG er flintrende ligegyldigt - så længe de retter sig efter loven.
Gravatar #8 - hundeboll
4. mar. 2005 21:25
#7 Wuzz:
Fair. Tænkte også på at kigge efter det hos forbruger-rådet, men var enten for doven eller havde ikke tid. (sikkert det første) :)
fx køb ved postordre eller på internettet, så har du 14 dages returret
Så må man jo definere handlet på nettet. I mine øjne er en betaling en handel og man har derfor "handlet på nettet" når man betaler på nettet. Men kan dog godt se, at det er lidt en gråzone - måske man skulle skrive til dem?
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
11. mar. 2005 16:46
Jeg købte engang en bærbar i Føtex, men det var (selvfølgelig) en dårlig idé. Den havde gode specs og det var mærkevare ting, men stadig var den skod.

Jeg blev træt af den, og krævede at de skulle ophæve købet. Dette var et år efter købsdatoen, så det var de ikke meget for. Men efter at have ringet til dem hver dag i 35 dage, blev de trætte af mig og jeg fik alle de 10.999 kr. igen. Hvilket også var rimeligt med alle de fejl den havde. Den havde ikke været til reperation dog.

Men prøv at beskriv din sag lidt bedre.
Gravatar #10 - wald15
15. mar. 2005 20:03
min sag er den at
den har været sendt ind 4 gange

1. højtalerene begyndte at larme helt ukontrolerene
2. et stik var gået i stykker
3. computeren slukked sig hele tiden ned i i tide og utide helt uprovokeret,
4. det samme som i 3'eren....og er sikker på det ikke er en software fejl da jeg lige havde formateret

3 og 4 gang finder de ikke nogle fejl selvom ham jeg har købt den ved kan konstatere at der er fejl ved den, jeg kan ikke få penge tilbage da de siger at det skal være den samme fejl 3 gange

så det til sige at jeg kan sende den ind og få den tilbage igen...men der er stadig fejl på, fordi de ikke kan finde en

det var i grove træk hver mit problem er
Gravatar #11 - TWFH
16. mar. 2005 02:06
Jeg syntes du skulle tage at gå ind på forbrug.dk, og læse hvad de bl.a. skriver om sælgers pligt til at reparere inden for rimelig tid.
Jeg mener at grænsen for, hvornår du kan forlange handlen annulleret går ved 3. reparation(sforsøg) - gør forhandleren opmærksom på at du ønsker at hæve handelen i henhold til købeloven (støv evt. paragrafferne op og vis ham dem), og lykkes det ikke, gør du i et anbefalet brev opmærksom på det samme, samt at du vil anskaffe dig en advokat såfremt han ikke lever op til din henstilling. Dette brev beholder du naturligvis en kopi af selv.

Dette har virket over for udlejere der "glemte" at tilbagebetale depositum, hardwareforhandlere som ikke leverer den bestilte eller en defekt vare og så fremdeles. Prøv det, ellers tror jeg desværre du må en tur i forbrugerklagenævnet.
Gravatar #12 - buch
16. mar. 2005 07:05
/offtopic det minder lidt om min sag med mig og fona (som stadig kører)

den skulle vel ikke være købt i fona?
Gravatar #13 - The-Lone-Gunman
16. mar. 2005 10:29
#10

OK, hvilken butik er det?

Fordi normalt er det bare et spørgsmål om at råbe højt nok inde i butikken, og gerne mens der er rigtig mange kunder. Dette er så desværre problemet med netbutikker, at man ikke kan.
Gravatar #14 - wald15
16. mar. 2005 17:31
jeg har købt det hos en forhandler som får bærbarene fra
www.sddata.dk, det er en vega+(-) 755
Gravatar #15 - The-Lone-Gunman
16. mar. 2005 19:47
#14

Ja, med en Vega, så er du godt nok fortabt! I årgangen før mig på min uddannelse (HTX med IT-forløb), købte store dele af eleverne Vegaer og de har allesammen haft utallige fejl.
Gravatar #16 - GrapeWine
17. mar. 2005 07:12
Ja de Vegaer er næsten umulige at reparere hvis der først er fejl på dem, og alligevel købte min arbejdsplads en ordentlig bunke af dem for ca 1½ år siden og de kører alle sammen uden problemer. Så jeg ved næsten ikke om en Vega er en god ide eller ej!
Gravatar #17 - buch
17. mar. 2005 07:42
det er ret ligemeget hvilket mærke det er. Hovedsagen er at manden har problemer med at få sine penge tilbage, som han har krav på.
Gravatar #18 - wald15
17. mar. 2005 11:33
En anden ting som jeg syndes er for dårligt ved det firma sddata
er at jeg prøvede at komme igennem til deres servicechef
men nej det måtte kunder ikke, hvis kunder ikke må det hvad fanden skal de så bruge en servicechef til?

Lige nu syndes jeg det hele kører i ring, jeg sender den bærbare ind til dem, de kan ikke finde nogle fejl, jeg får den igen og fejlen er der stadig.
Så ringer jeg til ham jeg har købt min bærbare af (ham der forhandler bærbare for sddata i mit område) og får ham til at komme ned og konstatere at der faktisk er en fejl, han skriver så et brev til dem at der altså ER fejl men så får han et brev tilbage hvor de siger at de ikke har fundet nogle fejl.
så lige nu kører det lidt i ring



lidt off topic

brude newz.dk ikke stille nogle folk til rådighed til at hjælpe en med diverse sager, de kunne oplyse en hvilkne rettigheder man har i en bestemt sag o. lign.
bare et forslag
Gravatar #19 - The-Lone-Gunman
17. mar. 2005 11:48
#18

Bare brug forbrugerrådet, det koster godt nok ca. 200 kr., men ved dette køb må man jo sige det er pengene værd.
Gravatar #20 - buch
17. mar. 2005 12:26
#19
mener faktisk kun det er 150 kr. de tager for at behandle en sag :)
Gravatar #21 - wald15
17. mar. 2005 12:45
Ja jeg har også tænkt på at bruge forbruger rådet, men dog som en sidste udvej
og hvis jeg skal betale 200 kr for at gøre det så er det sku til at leve med da bærbaren kostede 9485 kr
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login