mboost-dp1

Port forwarding

Gå til bund
Gravatar #1 - Silence
30. mar. 2006 17:26
Hejsa derude

Jeg har lige erhvervet mig en trådløs router. ( D-Link DI-634M )

Jeg har en traditionel route, som er koblet direkte til mit telefonnet. ( Har IP - telefoni via nettet )

I forlængelse af den har jeg tilsluttet min trådløse router. Jeg kan logge på ( Den trådløse ) Admin panelt via min browser og ændre i opsætningen.

Jeg vil gerne benytte mig af portforwarding, så mine internet baserede programmer kører optimalt ( det kan jeg godt finde ud af ).

Jeg ville gerne vide og jeg kan logge på min traditionele router og konfigurere den, men jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af hvilken IP adresse den har ?

Mvh

Den IP - søgende
Gravatar #2 - buch
30. mar. 2006 17:29
Det hjælper os hvis du lige vil fortælle os hvilken router du har.

Du kan højest sandsynligt finde en guide til din router på www.piratgruppen.org under guides
Gravatar #3 - amokk
30. mar. 2006 17:33
#1 den har den IP adresse den altid har haft...

hvis din ISPs router er på et lokalnet med 10.10.10.x, vil den sandsynligvis hedder 10.10.10.1

Den WLAN router du har købt, vil på sin internet port få en IP i 10.10.10.x, området

dens lokale netværk kan f.eks. hedde 192.168.1.x

på din ISP router, sætter du den så til at forwarde alle porte til din WLAN router, f.eks. 10.10.10.3
herefter sætte du din WLAN router til at forwarde de ønskede porte til din PC, f.eks. 192.168.1.3

Den opbygning du har, betyder at du har 2 lokale netværk i forlængelse af hinanden, så du har internet -> lokalnet1 (bag ISP router) -> lokalnet 2 (bag WLAN router)

du skal sørge for, at de 2 lokalnet har hver deres IP adresse, så der ikke bliver konflikter.
Gravatar #4 - mELIeha
31. mar. 2006 08:09
Nu ved jeg ikke om du kun har et IP, men du skriver du har en router, den må jo have delt IP ud tidligere, ville det ikke være nemmest at lade den styre IP'er, portforwarding osv?
Alt efter hvad din wireless kan, kan du jo enten sætte stikket fra routeren ind i en normal netværksport, så vil dine computere kunne få IP fra den. Ellers må der være mulighed for at slå (DHCP)routeren/funktionen fra i din wireless og lade uplink porten få "normal" adgang sådan at clienterne kan hente IP derfra.
Der er i hvert fald ingen grund til at den skal igennem 2 led, men hvis din router ikke understøtter særlig meget er det selvfølgelig næsten nødvendigt.
Gravatar #5 - amokk
31. mar. 2006 10:58
#4 ja det var også en mulighed, såfremt man kan slå NAT, routing og DHCP fra i hans WLAN router, så den kun virker som switch og AP - dette ville nok være det simpleste i virkeligheden
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login