mboost-dp1

Port i router skal ÅBNES

Gå til bund
Gravatar #1 - DoHPaIN
8. apr. 2003 12:38
Jeg har TDC Pro@cces ADSL 512/512 med router. Men jeg har et <I><B>MEGA</B></I> problem. Den port som en cs server kører på en LUKKET :'( :'( Nogen der ved hvad det koster at få den port åbnet??? Eller kan man lave en cs server på en anden port uden det giver problemer?? Hvis ja, HVORDAN så? Please hjælp mig !!!
Routeren er en Efficient.På forhånd -TAK-
Gravatar #2 - nightH
8. apr. 2003 13:15
jeg ved at du kan ændre i den selv..tdc bruger et eller andet standart pw, aner dog ikke hvad det er og det er heller ikke tilladt.
citat fra http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int...
"Kan man selv ændre i router konfigurationen? Nej, dette er ikke muligt, idet routeren er TDCs ejendom. TDC Internet har således password til routeren. Det er muligt at bestille en ændring på konfigurationen. Det koster kr. 950,- ekskl. moms pr. ændring, der kan foretages remote, onsite bistand betales pr. time."

så du er shit out of luck.
det enseste jeg kan forslå dig er at hvis du vælger at betale og få ændret i routeren så få dem til at åbne den helt os så stille en eller form for FireWall op på lokalnettet.
Gravatar #3 - mikbund
8. apr. 2003 14:26
Du kan vidst gøre det ved at resette modemet:
http://www.kandu.dk/dk/news/260368/groupid/30102
eller
http://www.linuxfromscratch.dk/speedstream/
læs nederst

Google is your friend
Gravatar #4 - TWFH
8. apr. 2003 15:39
Nu ved jeg ikke med den router du bruger, men med den Speedstream vi kører med, kan man sætte portene op ved at "gå ind" på routerens IP, 192.168.1.1, og vælge "Avancerede NAPT-tildelinger" eller noget i den stil - herinde vælger man så hvilke porte der skal tildeles hvilken computer, eksempelvis port 3446 til IP 192.168.1.2.

Håber det hjælper, men igen: Jeg har en anden router.
Gravatar #5 - Wolly
9. apr. 2003 15:00

Hvad med at skifte udbyder... Foreslår Cybercity:-)

- Wolly -
Gravatar #6 - H.E.R.O.
9. apr. 2003 15:01
eller tiscali
Gravatar #7 - Acro
9. apr. 2003 15:11
#1:
Som tidligere nævnt koster det 950,- kr. hvis TDC skal ændre opsætningen (hvilket i forbindelse med router-indstillingerne er den eneste tilladte løsning). Alternativt kan du købe en anden router, eller opsætte en server der skal agere gateway og firewall.

#5, #6:
Det var ikke det han spurgte om - besvar spørgsmålet, eller find et andet og mere passende sted at bruge jeres faglige ekspertise og kompetence - som i jo har så rigeligt af.
Gravatar #8 - H.E.R.O.
9. apr. 2003 15:18
well så vidt jeg kan se så skal du bruge telnet eller lignende for at konfigurere din router.
Gravatar #9 - Wolly
9. apr. 2003 15:18

#5, #6:
Det var ikke det han spurgte om - besvar spørgsmålet, eller find et andet og mere passende sted at bruge jeres faglige ekspertise og kompetence - som i jo har så rigeligt af.

Og det kommer fra manden med kronisk Windows Fettis!!!
Du er sq da ikke bedre selv, skal jeg finde et eksempel???

BTW Jeg mente sq det med at skifte udbyder!!!! Det er billigere end at få åbnet portene af TDC!

- Wolly -
Gravatar #10 - Acro
9. apr. 2003 15:27
#9:

Og det kommer fra manden med kronisk Windows Fettis!!!
Du er sq da ikke bedre selv, skal jeg finde et eksempel???
Ja tak, for komme med påstande kan enhver, som du sikkert ved. Desuden må du gerne, såfremt du altså finder relevante informationer, gerne datere hvad du skriver - så jeg kan se at det ikke er forældet.

Desuden stiller jeg dig undrende overfor din konklusion, idet jeg fra stortset samtlige lokationer hvor jeg er ansvarlig for drift benytter mig at såvel Microsoft som ikke-Microsoft løsninger - alt efter behov.

BTW Jeg mente sq det med at skifte udbyder!!!! Det er billigere end at få åbnet portene af TDC!
Nu tilbyder TDC med Pro@ccess (som faktisk hedder TDC Internet Erhverv) langt bedere service end CyberCity, og det til en langt billigere pris - udover det er man med et sådan TDC-abonnement garanteret den båndbredde man betaler for, en ting som CyberCity ikke tør love.
Gravatar #11 - Wolly
9. apr. 2003 15:59
Det kan godt være at CC ikke "tør" love en bestemt hastighed men fakta er at de altid overholder den. Der ud over har CC et langt bedre ping end TDC. Prøv at lave en traceroute på en CC og en TDC linie og sammenlign resultaterne.

Til dit ( i denne situation lidt underlige ) forlag om <A href="mailto:Pro@ccess">Pro@ccess</A> kan jeg fortælle at det koster ca. 1900 kroner i kvartallet, mere end 400 kroner over CC's pris!!!

http://www.teledanmark.dk/menu/sm0668.htm
http://www.cybercity.dk

Jeg gider ikke at starte en flame tråd så jeg tager mine tidligere tilsvininger tilbage, var egentligt mest ment som en joke, men kan godt se at det sikkert ikke fremstod sådan :-/

- Wolly -
Gravatar #12 - nightH
9. apr. 2003 16:57
@ #10 Acro : det kan godt være at TDC har langt langt bedere service end CyberCity (her går jeg ud fra at vi snakker nedetid ?(svjh er du garanteret en max nedetid på 4 timer hos TDC hvis du har pro@ccess), nu har jeg haft CC i 3 år og har kun været ude for at min forbindelse har været ned ca. 4 gange, typisk 15-20 mins. varighed. (her er routeren en dejlig sladrehank, da man kan se oppetid og sidste fejl den har haft)
jeg har somsagt CC og må sige at jeg får hvad jeg betaler for (512 kb/s) jeg har ikke været ude for at jeg ikke har fået den båndbredde. (selfølgelig går det ikke altid så hurtigt, f.eks. får jeg næsten aldrig den hastighed på sider i asien, men det kan man ikke klandre CC (eller TDC for den sag skyld hvis man har dem), da det simpelthen skyldes at der ikke er nok båndbredde mellem europa og asien.
men der er (i mine øjne) 3 gode grunde til at jeg har CC
1. boost. det er dejligt at jeg på ca 1 min. kan opgradere til 2 Mb/s.
2. Flex, hvor du feks har 512/512 man-fredag og så har 2048/512 i weekenden.
3. jeg kan rode med min router lige så tosset jeg vil.

en flad ting ved CC er så at du godt kan ændre din hastighed opad uden at det koster noget, men ønsker du at nedgradere din linje, så koster det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login