mboost-dp1
Problem med fast ip! ISP gateway disconnected
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har et meget mystisk problem. Har fast ip men efter et par timer kan jeg ikke få forbindelse til ISP gateway.
mit system:
1 Galnet 512 flatrate forbindelse
1 WebSTAR EPC2100r2 kabel modem.
1 3com officeconnect trådløs router
2 stk. netgear trådløs usp "netkort"
1 laptop med xp home
1 pc med xp pro
Når min forbindelse til gateway'en ryger så kan jeg godt kommeri kontakt med både router og modem men bare ikke videre.
Dette opstår kun når jeg kører md fast ip.
Jeg kan løse problemet ved at skifte et øjeblik til dynamisk ip og så tilbage igen. så virker min forbindelse et par timer igen.
Har selvfølgelig tjekket begge computere for spy og virus.
Håber der er nogen der kan hjælpe!!
Problemet opstår også når jeg køre med den ene computer koblet direkte på modem'et.
mit system:
1 Galnet 512 flatrate forbindelse
1 WebSTAR EPC2100r2 kabel modem.
1 3com officeconnect trådløs router
2 stk. netgear trådløs usp "netkort"
1 laptop med xp home
1 pc med xp pro
Når min forbindelse til gateway'en ryger så kan jeg godt kommeri kontakt med både router og modem men bare ikke videre.
Dette opstår kun når jeg kører md fast ip.
Jeg kan løse problemet ved at skifte et øjeblik til dynamisk ip og så tilbage igen. så virker min forbindelse et par timer igen.
Har selvfølgelig tjekket begge computere for spy og virus.
Håber der er nogen der kan hjælpe!!
Problemet opstår også når jeg køre med den ene computer koblet direkte på modem'et.
Lyder som om din ISP kører med fast, dhcp tildelt ipnummer, hver time refresher den så DHCP og din router svarer ikke fordi du har sat den til fast ip.
Har du snakket med din udbyder om hvordan din router skal sættes op?
Har du snakket med din udbyder om hvordan din router skal sættes op?
min udbyders eneste svar er at de kun har forpligtigelse til at levere forbindelse til mit modem, og så tjekker de min forbindelse og siger at så må det være et router problem.
Og router problemer skal jeg snakke med min router leverandør om.
De har dog tilbudt at hvis jeg kan få fejlen til at opstå hvor jeg har koblet min computer direkte til modem'et og det er mellem 9 og 15 så kan jeg ringe og så vil deres tekniker kigge på det. Problemet er bare at fejlen tilsyneladende ikke har tænkt sig at komme lige med det samme.
prøver at slutte routeren til kl 15 og se hvad der så sker.
Har dem mistænkt for ikke at ville vedkende deres egne fejl, blev også nødt, til her for et par dage siden af få dem til genstarte deres udstyr efter en anden fejl, hvor de i 2 dage havde påstået at det var mit udstyr der var noget galt med. men sjovt nok en time efter at jeg havde forklaret dem hvad der var galt så virkede det igen, men det var bestemt ikke deres fejl.. sagde de.
Og router problemer skal jeg snakke med min router leverandør om.
De har dog tilbudt at hvis jeg kan få fejlen til at opstå hvor jeg har koblet min computer direkte til modem'et og det er mellem 9 og 15 så kan jeg ringe og så vil deres tekniker kigge på det. Problemet er bare at fejlen tilsyneladende ikke har tænkt sig at komme lige med det samme.
prøver at slutte routeren til kl 15 og se hvad der så sker.
Har dem mistænkt for ikke at ville vedkende deres egne fejl, blev også nødt, til her for et par dage siden af få dem til genstarte deres udstyr efter en anden fejl, hvor de i 2 dage havde påstået at det var mit udstyr der var noget galt med. men sjovt nok en time efter at jeg havde forklaret dem hvad der var galt så virkede det igen, men det var bestemt ikke deres fejl.. sagde de.
Din ip forbliver fast, selv om den tildeles pr. dchp. Så du har fast IP.
Hvis din router går kold, når den kører med dynamisk tildelt ip, så kig lige på at update firmwaren. Hjælper det ikke, så få den dog skiftet med en der fungerer.
Hvis din router går kold, når den kører med dynamisk tildelt ip, så kig lige på at update firmwaren. Hjælper det ikke, så få den dog skiftet med en der fungerer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.