mboost-dp1

Problem med filer...

Gå til bund
Gravatar #1 - Djernis
17. okt. 2004 19:33
Halløj folkens...

Jeg sidder her med et MEGET underligt problem...
Jeg har hentet nogle filer til et projekt på nettet de er i .rar format og på ca. 100-200 mb stykket, efter endt download opretter jeg en ny mappe på min xtra HD (H:) således at filerne bliver lagt i stien H:\Projekt\Filer, så vidt så godt ingen problemer hidtil...
men da jeg så vil pakke filerne ud bliver jeg nægtet adgang til dem, og får den advarsel hvor der står noget med at jeg skal tjekke om filerne er skrive beskyttede eller om de er i brug...
Dette sker kun i mappen H:\Projekt og kun i de mapper jeg opretter men ikke hvis jeg fx. bare pakker filerne ud så de ligger i en mappe med samme navn som filen selv...

Problemet er bare at jeg hverken kan slette eller kopiere eller klippe filerne til andre steder... og det er altså lidt trælst at have ca. 500 mb fyldt op med ting jeg ikke kan gøre noget ved...

Filerne er ikke skrivebeskyttede, jeg har kørt en fejlfinding på drevet uden effekt...
Har prøvet at køre i fejlsikret tilstand men det hjalp heller ikke...

Så nu prøver jeg her om der er nogen der har en ide til hva dælen jeg kan gøre...

System specs er Windows XP SP1, 1,8 Ghz P4 med 768 mb ram
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
17. okt. 2004 21:55
Altså har du fået pakket .rar filerne ud? Og hvilken fejlmeddelelse giver den?
Gravatar #3 - Djernis
18. okt. 2004 11:04
nej jeg har ikke pakket filerne ud... når jeg prøver kommer denne fejlmeddelelse:
"Fejl, Kan ikke åbne H:\Projekt\Filer\Grafik.rar"

Hvis jeg prøver at flytte filerne kommer denne fejlmeddelelse:
"Der opstod en fejl under kopieringen af filen eller mappen, Det er ikke muligt at kopiere Grafik.rar: adgang nægtet, Kontroller at disken ikke er i fuld eller skrivebeskyttet og at filen ikke er i brug."
Gravatar #4 - Wolly
18. okt. 2004 13:06
Kunne man forestille sig at du har et problem med bruger rettigheder??? ( hvis du kun har en bruger på computeren, kan du glemme den ide)
Gravatar #5 - carb
18. okt. 2004 13:12
Jeg har oplevet noget lign. med at xp ikke ville slippe filer.
Jeg har i mange tilfælde fået dem 'fri' ved at kopiere/flytte/slette på mappeniveau. (virker ikke altid)

Edit: kom lige i tanke om;
Du kan også prøve at oprette en dummy med samme navn, og kopiere den hen over den låste fil.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
18. okt. 2004 20:18
Det her minder min om dengang på min gamle bærbare hvor jeg havde en meget langt sti (mappe i mappe i mappe... osv.), og denne ville Windows på ingen måder slette. Da, som den sagde, stien var for lang.

Det tog den med sig i døden, min gamle bærbare :)
Gravatar #7 - Djernis
18. okt. 2004 20:54
uuuuuuuh #5 det der virkede :P utroligt mange mange mange tak for hjælpen =)

Alle som en men dog mest #5 :)
Gravatar #8 - Viperaberus
21. okt. 2004 12:51
Hvis de mapper brugte lange filnavne var det muligvis muligt, at slette den via de korte navne i en dos prompt...
(fx c:\progra~1\TheLon~1\...)
Det fik ihvertfald fjernet nogle biblioteker for mig engang ;)
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
21. okt. 2004 14:29

Man kan også bare lade være med at lave nye mapper, i nye mapper, i nye mapper...

Jeg kedet mig vidst lidt :) Men stadig dumt at man kan lave en sti, man ikke kan åbne/slette senere. Det var endda på XP.
Gravatar #10 - Viperaberus
21. okt. 2004 14:47
OK. Det var vist en smutter i en rekursiv funktion dengang jeg stødte på problemet :-P (Til orientering kan windows 2000 ikke li', at harddisken bliver fyldt op!)
Jeg er endnu ikke stødt på en fil/bibliotek der ikke kunne slettes... Nogle er bare fandens besværlige a slippe af med! (fx filer der har et mellemrum som sidste tegn)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login