mboost-dp1

Problem med grafikken

Gå til bund
Gravatar #1 - lqml
20. jun. 2005 18:57
Jeg har et ATI Mobility Radeon 9600/9700 128 mb. ddr ram's graffikkort... Indtil i går har det kørt helt fint, men pludselig i går begyndte det at lave mærkelige streger og røde tern på min skærm. Det skete mens jeg spille gta San Andreas, og jeg gik derfor ud fra at det var spillet der var noget i vejen med.
Nu sker det samme også for BF 2 demoen, og jeg har derfor prøvet at hente de nyeste drivere og directx 9.0c, men ingen af delene hjalp...
Håber der er nogen der har et fif eller to så jeg kan få fikset mit problem
Gravatar #2 - XorpiZ
20. jun. 2005 19:08
Det ku tyde på at kortet ikke har det specielt godt :I
Gravatar #3 - lqml
20. jun. 2005 19:15
Tror du en formatering vil hjælpe på det?? Det er som sagt 1. gang at det er sket..
Gravatar #4 - XorpiZ
20. jun. 2005 19:17

Nej det tror jeg ikke det vil.

Har selv et 9800pro og da mit lavede mærkelige streger og andre ting på skærmen, var det fordi det var brændt af :/
Gravatar #5 - lqml
20. jun. 2005 19:20
Æv... Er det også en bærbar du kører på? Det er min nemlig... Har heldigvis min reklamation endnu, så det er vel bare at sende den tilbage til sælgeren...
Gravatar #6 - XorpiZ
20. jun. 2005 19:22

Nej det var ikke en bærbar :)
Gravatar #7 - lqml
20. jun. 2005 19:22
Okay... ellers tak.. sender bare skidtet retur :P
Gravatar #8 - XorpiZ
20. jun. 2005 19:26

Vent lidt og se om der sku være en anden med et godt forslag :D
Gravatar #9 - lqml
20. jun. 2005 19:34
I orden.. 2 sek
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
20. jun. 2005 19:41
Jeg har også et ATI Mobility Radeon 9700 128 MB DDR RAM's graffikkort i min bærbare.

Jeg fik underlig grafik her i San Andreas den anden dag, men det var fordi jeg lavet alt+tab ud af spillet og tilbage igen.

Fejlen er ikke opstået uden at jeg har gjort dette.

Er fejlen der hele tiden, eller kommer den bare nogengange mens du spiller?
Gravatar #11 - Snoop
20. jun. 2005 22:11
Du har vel prøvet at genindstallere driverne til dit grafikkort?
Ellers kunne det nu godt lyde som et varmeproblem, evt et permanent.
Gravatar #12 - TWFH
21. jun. 2005 00:34
Nu nævner jeg lige for 20. gang mit hedengangne Radeon 9600 pro hvor det, at blæseren ophørte med at udføre sin primære funktion, gav (umiddelbart) samme symptomer som dem du beskriver; mærkelige artifacts (i morsom rød/grøn/blå) og et betragteligt FPS-drop.
Og lugten af MEGET varm elektronik.

Nu er det jo så en bærbar i dit tilfælde, og det er ikke lige min stærke side, men jeg vil umiddelbart mene at det er en reklamationssag du har fat i dér...
Gravatar #13 - lqml
21. jun. 2005 11:35
Okay.. Jeg vil prøve mig frem! Tak for hjælpen ellers. min bærbare har også stået tændt 24-7 de sidste mange mange døgn..
Gravatar #14 - NFX
21. jun. 2005 18:53
#12/#1:
Have præcist det samme på mit gamle Geforce 256 - dette var bare dog kun i 2d grafik (normal windowsbrug, osv) - i 3d spil var der ingen problemer, men det så nu ret spøjst ud. Mistænkte det også dengang for at være en chip der var brændt af, så noget kunne tyde på at det er det samme hos dig, lqml.

Kan det skyldes at din maskine døjer med sommervarmen?
Gravatar #15 - lqml
22. jun. 2005 14:28
Ja... Det er vel nok varmen.! Nu har jeg haft min bærbare slukket i et lille døgn, og da jeg så startede den op igen, kunne jeg spille gta sa, lidt længere end jeg har kunnet hidtil.! Tror bare jeg sender skidtet retur til sælgeren!
Gravatar #16 - lqml
22. jun. 2005 14:32
Min cpu og mit graffikkort sidder lige ved siden af hinanden! Hvis man mærker på undersiden af bærbaren, er det også meget tydligt, hvor det er varmest. Også selvom den bare har stået tændt i et par timer. Alt tyder på at noget er brændt sammen :P:(
Gravatar #17 - demiurgos
24. jun. 2005 11:17
Min tidligere bærbar blev ofte meget varm, men jeg oplevede aldrig problemer som dine. Derimod lukkede den simpelthen ned hvis det var for galt, men der har det givetvis været processoren der brokkede sig over heden :) Det jeg så gjorde for at undgå det, var at rense den for støv engang imellem, specielt blæserne, da disse ofte blev sat meget til! Et stk. miniskruetrækker + vatpind, og så var jeg klar! Alt andet lige er det nu stadig utilfredsstillende at få røde streger på skærmen, så længe man har behandlet sin computer ordentligt, så du burde nok brokke dig til forhandleren under alle omstændigheder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login