mboost-dp1

Problem med spyware

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
21. feb. 2005 02:41

Aloha! Det er på mystisk vis lykkedes enten mig eller kæresten at få installeret noget stygt spyware på min maskine. Mit problem er at jeg ikke er i stand til at komme af med det igen.

Når jeg scanner med ad-aware får jeg en melding om at zudfzdcv.exe ligger på min harddisk hvor den ikke har noget at gøre.

ad-aware's beskrivelse af programmet er som følger:

"browser hijacker. no uinstall. may cause system instability. auto updates. operates in stealth."

ad-aware refererer til denne side, der ikke er til større hjælp.

SpybotS&D finder ikke snasket, og jeg kan ikke selv finde filen i task manager.

Så hva fanden gør jeg? Smider spanden en tur ud over altanen?

windows xp pro sp2

på forhånd tak:)
Gravatar #2 - Mort
21. feb. 2005 07:33
Spyware er utroligt svært at komme af med, fordi det selv sørger for at downloade andet spyware. Jeg har endnu ikke set nogen virus scannere eller adware fjernere som kan komme det til livs.

Desværre kan det letteste nok være at ominstallere din maskine.
Gravatar #3 - nightH
21. feb. 2005 13:29
hvis filen kun ligger et sted så tryk F8 under opstart, vælg "safemode with commandpromt" (eller hvad det nu hedder) og slet lortet. og kør ellers en gang hijackthis (se link )og find så nogle programmer oppe hos spywarefri.dk , så du kan undgå det i fremtiden. jeg er godt tilfreds med f.eks. spywareguard
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Gravatar #4 - Xanthia
21. feb. 2005 14:28
Jeg takker for inputtet! Vil prøve det med at starte i safemode så snart jeg kommer hjem, det havde jeg ikke lige overvejet.

Ville være noget ked af at skulle geninstallere alting, så håber tricket der virker:)
Gravatar #5 - Xanthia
22. feb. 2005 15:03
Jeg har nu forsøgt mig med den metode #3 forklarede. Det lykkedes at slette filen, men når windows kommer frem er filen der igen, så der må være noget andet jeg ikke har været opmærksom på.

Nu vil jeg lige se tiden an et par dage, og så bide i det sure æble og geninstallere, hvis der ikke er andre bud på hvordan jeg får løst problemet.
Gravatar #6 - nightH
22. feb. 2005 17:12
hvad med hijackthis ? du burde i den liste du får kunne se hvor synderen gemmer sig. ellers prøv med StartupMonitor (igen findes på spywarefri.dk) ellers prøv deres forum, det skulle være godt. (har ikke selv haft brug for det endnu, har altid kunne finde en måde at fixe problemerne for folk.)
Gravatar #7 - Xanthia
22. feb. 2005 21:48

Joeh .. Kører hijackthis.exe og vælger så "do a system scan and save a log file". Jeg får så en liste frem, men jeg kan ikke umiddelbart se hvad det er jeg skal lede efter? Skal nok lige nævne at der er grænser for mit talent hvad computere angår, så jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er hvad på den liste programmet giver mig.

Jeg prøvede også at hente StartupMonitor, men det ser ikke ud til at det har nogen effekt.

Men tak for tippet, vil lige skrive en post på det forum når jeg har lidt bedre tid end nu.
Gravatar #9 - Norton
23. feb. 2005 08:59
Prøv med microsoft anti spyware :) den er guld!

Siden den installere sig selv kunne du prøve(har ingen idé om det virker) at lukke den af med en software firawall :) bare en idé.
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
23. feb. 2005 13:41
Xanthia

Du siger den kommer igen efter du har fjernet den. Prøv at fjern internet forbindelsen også slet lortet, se om den kommer igen. Hvis den ikke gør, så tjek når du har sat den på nettet igen.
Gravatar #11 - fruddy
4. maj 2005 20:00
Xanthia send mig din hijackthis logfile. Så kan jeg fixe den.
Min mail. er [email protected]
Gravatar #12 - fruddy
4. maj 2005 20:01
og til alle jer andre... det er ikke nok med at bruge et antivirus program til denne her virus. Man skal slette alle dens kilder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login