mboost-dp1
Problemer med ældre spil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har hentet et par gamle spil fra nettet, bl.a. "Centurion" og "Colonization", som jeg har kørt uden problemer på en anden computer, men når jeg prøver på min manskine får jeg beskeden i en boks:
16 bit MS-DOS Subsystem
C:\Games\Cent\CENTURION.EXE
C:\Windows\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-Dos and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application.
Når jeg vælger Close sker der ingenting. Ligeledes hvis jeg vælger Ignore.
Jeg kører med XP Pro 5.1.2600 EBuild 2600.
16 bit MS-DOS Subsystem
C:\Games\Cent\CENTURION.EXE
C:\Windows\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-Dos and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application.
Når jeg vælger Close sker der ingenting. Ligeledes hvis jeg vælger Ignore.
Jeg kører med XP Pro 5.1.2600 EBuild 2600.
Hvad med noget højre-klik->egenskaber på centurion.exe og vælg emulering af fx windows 98... ellers kan du prøve http://dosbox.sf.net
Dos Box vil gerne køre Centurion, men det er langt fra perfekt - den kan ikke køre det i fuld-screen, lyden er dårlig og man kan ikke gemme.
Colonization vil den dog ikke køre - når jeg prøver at køre det i Dos får jeg besked på at det skal køres i Windows. Når jeg prøver at køre det i Windows får jeg beskeden fra #1.
Det virker ikke når jeg prøver at emulere - får stadig samme besked.
Colonization vil den dog ikke køre - når jeg prøver at køre det i Dos får jeg besked på at det skal køres i Windows. Når jeg prøver at køre det i Windows får jeg beskeden fra #1.
Det virker ikke når jeg prøver at emulere - får stadig samme besked.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.