mboost-dp1

Problemer med AMD athlon 2400+ !!

Gå til bund
Gravatar #1 - Bloonz
16. feb. 2003 16:43

(også skrevet under HARDWARE, troede det også var til hjælp, sorry!)
<STRONG>Hej, jeg har en AMD athlon 2400+, mit problem er at den bliver over op hedet, dvs ca 47 sekunder efter jeg har trykker på tænd knappen slukker den(ca 10-15</STRONG><STRONG> </STRONG><B>sekunder inde i winxp) Den virker fint når kun skærmen, main-strømmen og tastaturet er sluttet til men jeg mangler jo lyd, mic, internet, mus og USB! Jeg ville derfor høre om der er nogle af jer der har haft samme problem og løst det!Jeg har fået at vide at jeg skulle pille batteriet ud af bundkortet og lade compen stå uden strøm i ca 10-15mins og der efter ændre biosen til 2000</B><STRONG>+</STRONG><B> !... det kan jeg ikke(kan ikke finde en hvor der står 2000+!) Jeg har fundet en menu hvor man kan sætte ned til 150, 144 og 133MhZ, virker ikke!Den eneste løsning jeg ser er at købe en mindre CPU (få pengene tilbage for min computer(5 dage gammel) og så købe en 1,8ghz! evt en anden processor(evt. intel??) da jeg er ret uvenner med amdXP+ >:( hmm)Well, håber i forstå mit spørgsmål og håber at i kan svare med en løsning eller ihvertfald noget der ligner det!</B><B>
Venligst hilsen Rolf Carlsen
/div">
Svar her eller send mig en mail på <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A> </B>
Gravatar #2 - Silassassi
17. feb. 2003 10:37
Jeg har samme processor, men min virker fint (67-72 grader).
Dit BIOS står måske til at slukke når den processoren bliver 50 eller 60 grader varm... Hvis du slår dette fra skulle problemet være løst...

Silassassi
Gravatar #3 - Samuraikaj
28. feb. 2003 19:41
VILDERE temperatur?
Min 2400+ ligger pt. på 57 grader, og det synes jeg er varmt (lå på 42 inden et par af mine blæsere stod af... billigt lort)... jeg har ellers hørt, at cpu'en så småt begynder at blive flydende ved ~70 grader. Eller er det bare mig, der er gal på den?
Så jeg kan altså være ganske rolig?!?
Gravatar #4 - DiZaster
28. feb. 2003 23:13
#1 Bloonz

Tjek lige hvor varm din cpu bliver. Køb evt. en effektiv køler, som også er godkendt til din cpu's størrelse. Men hvis du poster lidt flere detaljer om dit system, er det lidt nemmere for os at hjælpe dig :-)

Min ligger feks. på 37 grader ved full load med en Silent Viking, og jævnt airflow. (dog en 2200+, men ved ikke hvor stor forskellen i varmeudvikling er?)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login