mboost-dp1

Problemer med Apache på Mandrake 9.0

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
24. nov. 2002 16:54
Config:
Mandrake 9.0 + alle tilgængelige software updates
Apache version 1.3.26
PHP4

Under installationen valgte jeg at den automatisk skulle installere Apache og det gik også fint, men så snart jeg prøver at få adgang til min webserver får jeg 403 Forbidden, og jeg har prøvet næsten alt synes jeg, men der er intet hul igennem (WebMin kører ganske fint, og der også internet, så mit net-interface kører ok)

Er der nogen som har den fjerneste anelse om hvad der kan være galt?

unset($ZyBo);

PS. Ja, jeg har tjekket om Apache er oppe og køre.... :)
Gravatar #2 - sKIDROw
24. nov. 2002 17:35
"Ja, jeg har tjekket om Apache er oppe og køre.... :)"
Jeps..
Det er nemlig det der generere fejlbeskeden jo.. ;)
Du skal starte med at checke at din htdocs mappe står med den rette ejer.
Og det kan afhænge lidt fra distro til distro, hvilken brugerid apache kører med..
Gravatar #3 - Cyrack
24. nov. 2002 18:20
Alle har adgang til htdocs, og alle andre mapper som bruges af apache, det var nemlig også min første indskydelse...
Men efter at have fusket lidt i Webmin er det faktisk blevet endnu værer: Der er slet ingen kontakt til localhost længere, kun webmin :(
Anyone som har en standard .conf som virker??? for jeg er seriøst fucked... :((

unset($ZyBo);

[EDIT]
Nu får jeg standard sidden igen, glemte at genstarte Apache efter de sidste ændringer, men jeg kan ikke skifte doc root, eller rettere: php bliver ikke aktiveret....
[/EDIT]

[UPDATE]
Hvad er der galt når man ikke kan skifte dokument roden?
Ved standard konfig får jeg den sædvanlige side ("Welcome to 192.168.0.101!" osv...) men når jeg sætter documentroot til 'local/Inetpub' (uden '') får jeg at vide at jeg ikke må se det der er i biblioteket, og det påtrods af at det ligger på en fat32 partition, som ikke har nogen owner...
Er der nogen der ved det, evt. også hvordan min Virtual host skal sættes op...
Har sq aldrig oplevet at Apache drillede så meget... /me flamer mig selv...
[/UPDATE]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login