mboost-dp1
problemer med apache webserver.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej alle sammen.
Jeg sidder med en meget træls problem med min apache webserver.
Alle mine klienter bag routeren kan ikke tilgå mine domæne navne på webseren som også står bag routeren.
Men alle klienterne udefra kan nemt tilgå mine domæner.
Jeg kan nemt tilgå serveren via putty og phpmyadmin hvis jeg bruger Ip adressen...
hvad kan der være galt og vil f.eks. bind kunne klare opgaven?
/brislingf
Jeg sidder med en meget træls problem med min apache webserver.
Alle mine klienter bag routeren kan ikke tilgå mine domæne navne på webseren som også står bag routeren.
Men alle klienterne udefra kan nemt tilgå mine domæner.
Jeg kan nemt tilgå serveren via putty og phpmyadmin hvis jeg bruger Ip adressen...
hvad kan der være galt og vil f.eks. bind kunne klare opgaven?
/brislingf
Det er ikke din webserver ... men din interne dns som den er gal med.
Du skal få en intern dns server til at pege på din server indefra ved kald på dine domæner. Og bruge den som primær dns-server.
Du skal få en intern dns server til at pege på din server indefra ved kald på dine domæner. Og bruge den som primær dns-server.
hmmm da jeg bruger www.gratisdns.dk til redirecte mine domæner til mit ip. Skal jeg når jeg installere bind sætte den til slave på domænerne?
#1 med ip mener du så extern eller intern IP.
Hvis du har en adsl linie og bruger NAT k værre at de lokale klienter mener at extern IP er == localhost og ikke serverens interne ip.
Problemet kan løses ved at rette i /etc/hosts eller den fil der modsvare denne under windows find en fil der hedder noget med hosts.
Hvis du har en adsl linie og bruger NAT k værre at de lokale klienter mener at extern IP er == localhost og ikke serverens interne ip.
Problemet kan løses ved at rette i /etc/hosts eller den fil der modsvare denne under windows find en fil der hedder noget med hosts.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.