mboost-dp1

Problemer med at surfe

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
12. aug. 2006 09:29
Jeg har lige fået mit CC-internet med tilhørende Zyxel Prestige 650R-31 router.

Problemet er, at lige så snart jeg åbner bittorrent (azureus, utorrent, abc, bitlord er prøvet), så er det umuligt at surfe - uagtet hvor høj/lav uploaden er.

Jeg har en ide om, at routeren ikke kan klare de connections der bliver oprettet, men sidst jeg havde en 650R-31 router, var der ingen problemer :/

Nogen der har et godt forslag til, hvad jeg kan gøre?

Og nej, "lad være med at bruge BT" er ikke et godt forslag :p
Gravatar #2 - mrmorris
12. aug. 2006 13:59
Lade være med at surfe?

Det lyder jo noget besynderligt, nok kan download foresage højere svartider men har da aldrig oplevet denial-of-surfing. Hvad er din upstream/downstream hastighed? Hvor mange samtidige connections har du sat BT til at køre med? Understøtter din router QOS?
Gravatar #3 - XorpiZ
12. aug. 2006 15:07

Altså, jeg kan godt surfe - rent teoretisk set. Men det tager 15-20 sekunder at åbne en side.

Jeg har 4096/256. Antal connections er så vidt jeg husker 200 eller 250 - sidder ikke lige ved min egen pc pt. Der er ikke QOS i.

Spørgsmålet er om den er defekt eller hvad der sker :/ Træls er det hvertfald.
Gravatar #4 - mrmorris
12. aug. 2006 15:48
Det lugter jo lidt af at dine 256 upstream er for lidt til dét du foretager dig.

At hente en hjemmeside ned foregår jo ved nogle DNS opslag med en efterfølgende lang række af individuelle HTTP GET requeste for hvert element. Har du evt. prøvet at checke i flere end en browser (måske har du pillet ved din Firefox avancerede instillger f.eks.?) eller ændret på MTU (standard er 1536) på din maskine således at routeren ikke kan følge med når den segmenterer?

Brug netstat til at finde ud af hvilke netværksaktiviteter der er i gang på din maskine og ellers prøv en tracert for at se hvor henne på vej til webstedet der evt. er problemer.
Gravatar #5 - XorpiZ
12. aug. 2006 15:53
Jeps, 256 er vel lige i underkanten.

Fejlen kommer i både FF og IE desværre og har ikke pillet ved MTU.

Jeg smider lige en traceroute i morgen
Gravatar #6 - themuss
12. aug. 2006 16:12
med 4096kbit vil du skulle bruge ca 400-600kbit i upstream bare for at kunne svare tilbage på, at du har fået dine pakker. Jeg tvivler på, det er routeren, der er problemet, nok nærmere upstream, der er sat alt for lavt.
Gravatar #7 - XorpiZ
12. aug. 2006 16:14

Pointen er jo, at problemet opstår selvom hastigheden ligger på 15-20 kb/sek :/
Gravatar #8 - gentox
12. aug. 2006 19:35
Vel ikke så tit du skal downloade en Linux distro?
Men ellers er det alt for mange tilslutninger.
Du kvæler din forbindelse når du kun har en upload på 256kbit.

Og hvis du har gang i mere end et job, går det da først galt.
Jeg ville sætte de totale forbindelser ned til 100, og max 50 pr. job, med max 2 aktive torrents.

Vil heller ikke skade hvis du sætter et lille loft på din upload, da det vil give dig friheden til at surfe.
Og kun have 3-6 udgående forbindelser pr job.
Gravatar #9 - XorpiZ
12. aug. 2006 19:50

Ok, det lyder fint. Det skal jeg prøve :)
Gravatar #10 - themuss
13. aug. 2006 04:58
Du kan også prøve at patche din maskine med lvllords tcp-patch.. WinXP tillader som default kun 10 half-open connections, som slet slet ikke er nok til en maskine med masser af netværksaktivitet.

Hvis du ellers er sikker på upload, og at routeren kan klare din trafik, så prøv at patche og se, om det ikke bliver bedre.

Her er lvllords site: http://www.lvllord.de/ (jeg patcher selv med 1024 connections, den defaulter til 50, hvilket er liiige i underkanten efter min mening)
Gravatar #11 - XorpiZ
13. aug. 2006 14:52

Jeg prøver :)

Ser dog ud til at det hjalp med at nøjes med en-to downloads af gangen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login