mboost-dp1

Problemer med CD-rom/DVD drev

Gå til bund
Gravatar #1 - SnoTz
26. okt. 2002 15:08
Jeg sad og pillede lidt med comp'en, og havde brug for at skifte mit cd-rom drev ud med en HD. Skiftede tilbage, og nu er mit cd-rom drev gået amok.

Når jeg starter XP, tager det nu ca. 1 min., hvor det før tog ca. 10 sek. Når windows så endelig er startet, er der stadig problemer med cd-rom drevet. Når jeg propper en cd i, bliver den ved med at søge i en 9 år, og stopper først nå jeg tager cd'en ud.

Jeg har siddet og rodet lidt, og hvis jeg instalere cd-rom drevet igen (mens det allerede er installeret) virker det fint, men så snart jeg har genstartet spasser den op igen... HJÆLP!
Gravatar #2 - SnoTz
26. okt. 2002 22:18
Kom nu?
Gravatar #3 - annoia
26. okt. 2002 22:44
Sidder kablerne ordentligt i?
Gravatar #4 - SnoTz
27. okt. 2002 08:59
yes
Gravatar #5 - Wolly
2. nov. 2002 04:28
Har set fejlen flere gange... Fejlen hedder Windows :-) Nogen gange virker det at fjerne enheden fra enhedshåntering og lade windews selv finde enheden under næste opstart og så installerer drivernen.... men det virker ikke altid, hvis du havde lavet et såkaldt recovery point i XP kunne du gå tilbage og det burde virke, men det er ingen garanti... Det er jo windows vi har med at gøre, så det er ikke umiddelbart muligt at løse sådanne problemer...
Gravatar #6 - SnoTz
2. nov. 2002 18:02
#5 Wolly

Hmmmm næøø, det så desvære ikke ud til at virke, og tjaaa, mon ikke jeg skal leve med det, alternativet er gen. inst. (eller nyt OS :() ellers tak!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login