mboost-dp1
Problemer med Kingston USB key i XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej alle!!
Jeg har købt en Kingston Datatraveler USB key på 256 MB. Problemet er, at når jeg putter den i USB stikket på min stationære, kommer der det sædvanlige "pling", men så sker der bare ikke mere....?
Hvis jeg sætter samme key i min bærbare, kommer den frem som den skal. :-/ Jeg har prøvet med en anden USB key, og den virker som den skal.
Er der nogen der kan hjælpe???
Jeg har købt en Kingston Datatraveler USB key på 256 MB. Problemet er, at når jeg putter den i USB stikket på min stationære, kommer der det sædvanlige "pling", men så sker der bare ikke mere....?
Hvis jeg sætter samme key i min bærbare, kommer den frem som den skal. :-/ Jeg har prøvet med en anden USB key, og den virker som den skal.
Er der nogen der kan hjælpe???
#3 : hvad jeg tror #2 hentyder til er at der er visse problemer med SP2 til XP se f.eks. http://www.newz.dk/forum/item/51444/ og derfor er det interessant at vide, lidt ligesom at sige "jeg kører (linuxdistribution X)" dette siger heller ikke noget om jeg kører kerne 2.4 eller 2.6 så jo, #2´s indlæg er relevant.
Der er desuden også store problemer med USB understøttelsen hvis man ikke har SP1. Det har jeg hvertfald prøvet to gange.
Jeg har selv oplevet at min USB memory stick ikke virkede da jeg satte den i. Windows opfattede at der sad en disk men kunne ikke finde ud af at bruge den. Min mus og printer som sad i samme type USB port virkede fint, så jeg vidste at porten måtte virke og da memory sticken virkede fint i min bærbare vidste jeg også at den virkede.
Prøv først at gå ind i din BIOS og kig efter om USB indstillingerne kører så de er kompatible med "legacy" devices.
Check derefter at USB 2.0 er slået til på samme port.
Du kan også ricikere at der simpelthen ikke er mere strøm tilbage at bruge af på den USB port du har prøvet. Prøv at pille andre USB devices fra og prøv så igen.
Prøv derefter med en anden USB port, hvis du har sådan en. Der kan godt være forskel på de forskellige USB porte du har i maskinen.
Prøv først at gå ind i din BIOS og kig efter om USB indstillingerne kører så de er kompatible med "legacy" devices.
Check derefter at USB 2.0 er slået til på samme port.
Du kan også ricikere at der simpelthen ikke er mere strøm tilbage at bruge af på den USB port du har prøvet. Prøv at pille andre USB devices fra og prøv så igen.
Prøv derefter med en anden USB port, hvis du har sådan en. Der kan godt være forskel på de forskellige USB porte du har i maskinen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.