mboost-dp1
Problemer med meget IPX trafik
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har to computere forbundet i netværk, som samtidig begge er koblet på internettet via TDC Bredbånd. For at kunne køre net mellem maskinerne er det nødvendigt med IPX protokollen, da de ikke altid befinder sig på det samme subnet. Her på det seneste er der kommet en enorm trafik på min hub, og efter lidt tests, fandt jeg ud af at det var kommunikation på IPX protokollen, der var skyld i problemet. Den meget trafik sløvede den ene computer når den var i brug. Jeg har for nylig installeret den nye office 2003 med Word, Outlook og Excel på begge maskiner. Kan det være skyld i problemet. Nogen der har en løsning til at undgå IPX og stadig kunne køre lokalt net. Ved godt jeg bare kan investere i en lille router, men økonomien er ikke til det PT, så hvis det kunne løses på anden måde er jeg glad.
undskyld jeg spørger men hvad fanden bruger du IPX til?... damn... har ikke brugt det siden win95 tiden hehe.
hvad er der galt i at bruge netbios over tcp/ip?
hvad er der galt i at bruge netbios over tcp/ip?
Fordi han, hvis han kører med dynamiske ip'er, sender tcp/ip trafikken via Internettet, da den std speedstream ting TDC sender ud, ikke kan sortere den lokale trafik fra.
#1 og det er forresten umuligt at de ikke kommer på samme subnet(det lyder MEGET mystisk)! men hvis det er problemet så opretter du bare en anden ip til dit netkort, dette kan du i windows 2000/xp hvis du har det!
#3 hvad snakker du om?...
så længe at trafikken/ip'en er lokal så kommer den sgu ikke vidre end højeste til hans/tdc gateway ikke længere!
tror lige du skal hjem og læse på lektien!
#4 han har jo en router!!!
#3 hvad snakker du om?...
så længe at trafikken/ip'en er lokal så kommer den sgu ikke vidre end højeste til hans/tdc gateway ikke længere!
tror lige du skal hjem og læse på lektien!
#4 han har jo en router!!!
#5 AndersAndersson
jeg tror lige du skal gå hjem og læse lidt...
som jeg skrev, så er det hvis han kører med dynamisk ip, som standard TDC bredbånd jo er, at han har det problem der. Ja! en router løser problemet.
utroligt så pænt folk snakker til en i dag...
En løsning kunne være at angive en ekstra ip per netkort, men jeg ved ikke lige, hvordan man angiver en på DHCP og en anden som er fast, i et af de områder man bruger til privat trafik.
jeg tror lige du skal gå hjem og læse lidt...
som jeg skrev, så er det hvis han kører med dynamisk ip, som standard TDC bredbånd jo er, at han har det problem der. Ja! en router løser problemet.
utroligt så pænt folk snakker til en i dag...
En løsning kunne være at angive en ekstra ip per netkort, men jeg ved ikke lige, hvordan man angiver en på DHCP og en anden som er fast, i et af de områder man bruger til privat trafik.
#6 det fik jeg med ja, men stadig HVAD skal han bruge den til?..
den vil kun give ham flere problemer(NAT)
hvad vil du have mig til at læse?..
hvad er problemet med dynamiske ip'er??..
"En løsning kunne være at angive en ekstra ip per netkort, men jeg ved ikke lige, hvordan man angiver en på DHCP og en anden som er fast, i et af de områder man bruger til privat trafik. "
kan du godt li at gentaget hvad andre har skrevet før dig?..
"i et af de områder man bruger til privat trafik" ???
hvad satan er det?.. hehe, hvis du virkelig ikke har forstand på noget en spørger om hjælp til så stop dog med at skrive til manden!
der er ikke noget som hedder privat trafik, man kan lave et "privat" netværk, med et andet netkort, så man har 2!
fandt lige ud af at man ikke kan lave en extre ip når man køre DHCP! men TDC kan ikke smide ip'er på 2 forskellige subnets ud til en bruger. de vil altid ligge i samme subnet!
den vil kun give ham flere problemer(NAT)
hvad vil du have mig til at læse?..
hvad er problemet med dynamiske ip'er??..
"En løsning kunne være at angive en ekstra ip per netkort, men jeg ved ikke lige, hvordan man angiver en på DHCP og en anden som er fast, i et af de områder man bruger til privat trafik. "
kan du godt li at gentaget hvad andre har skrevet før dig?..
"i et af de områder man bruger til privat trafik" ???
hvad satan er det?.. hehe, hvis du virkelig ikke har forstand på noget en spørger om hjælp til så stop dog med at skrive til manden!
der er ikke noget som hedder privat trafik, man kan lave et "privat" netværk, med et andet netkort, så man har 2!
fandt lige ud af at man ikke kan lave en extre ip når man køre DHCP! men TDC kan ikke smide ip'er på 2 forskellige subnets ud til en bruger. de vil altid ligge i samme subnet!
Det jeg undrede mig mest over da jeg stillede spørgsmålet, var hvorfor der lige pludselig er kommet så meget trafik mellem mine to maskiner.
Der er ingen trafik til internet, kun mellem de to maskiner. Det har kørt uden problemer i over et år, men nu konflikter min hub hele tiden.
Det eneste jeg kan komme i tanke om er at jeg lige har installeret Office 2003 på de to maskiner, og jeg selvfølgelig også installerer de automatiske opdateringer til min windows fra MS. Jeg har scannet for virus og adware uden resultat.
Der er ingen trafik til internet, kun mellem de to maskiner. Det har kørt uden problemer i over et år, men nu konflikter min hub hele tiden.
Det eneste jeg kan komme i tanke om er at jeg lige har installeret Office 2003 på de to maskiner, og jeg selvfølgelig også installerer de automatiske opdateringer til min windows fra MS. Jeg har scannet for virus og adware uden resultat.
#8 AndersAndersson:
"hvad vil du have mig til at læse?.."
Et par RFC'er f.eks...
""i et af de områder man bruger til privat trafik" ???
der er ikke noget som hedder privat trafik, man kan lave et "privat" netværk, med et andet netkort, så man har 2!"
jvf. RFC1918 section 3:
The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the
following three blocks of the IP address space for private internets:
10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)
Grunden til at jeg siger at jeg ikke ved hvordan løsningen skal implementeres, er at jeg ikke kender løsningen på windows.. Intet problem at sætte eth0 til dhcp og eth0:0 til fast ip på linux, men det var nu engang et ret ringe løsningsforslag at skifte OS...
Anyway, svar som du vil på det her, jeg regner med at ignorere svaret...
(end of flame)
"hvad vil du have mig til at læse?.."
Et par RFC'er f.eks...
""i et af de områder man bruger til privat trafik" ???
der er ikke noget som hedder privat trafik, man kan lave et "privat" netværk, med et andet netkort, så man har 2!"
jvf. RFC1918 section 3:
The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the
following three blocks of the IP address space for private internets:
10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)
Grunden til at jeg siger at jeg ikke ved hvordan løsningen skal implementeres, er at jeg ikke kender løsningen på windows.. Intet problem at sætte eth0 til dhcp og eth0:0 til fast ip på linux, men det var nu engang et ret ringe løsningsforslag at skifte OS...
Anyway, svar som du vil på det her, jeg regner med at ignorere svaret...
(end of flame)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.