mboost-dp1

problemer med router

Gå til bund
Gravatar #1 - wice
26. jul. 2004 19:18
hej hej :D

jeg har fået mig en tw100-brf114 router....

og det er jo skønt men jeg har et problem...

problemet er at når jeg sidder og spiller fx cs så køre mit internet fint med dejlig ping og hele lortet... men når min far så går på nettet så æder det hele linjen selvom han fx. bare sidder på google eller en anden tilfældig side... hvordan kan jeg gøre sådan at når jeg spiller så får jeg det meste af forbindelsen så jeg kan spille samtidig med at han går på nettet...

på forhånd tak
Gravatar #2 - Norton
27. jul. 2004 20:19
installere dette program på din fars computer http://www.netlimiter.com/
og sæt en grænse som du ønsker han skal bruge, vil nok anbefale omkring de 30-40KB/s
Gravatar #3 - nightH
27. jul. 2004 23:52
hmm.. tror nu at det højst sansynligt er nemmere at slå windows update fra ;) ,jeg kan ikke forstille mig at det skulle have så stor påvirkning på linjen, hvis faderen bare surfer lidt, så er det nok nærmere windows update, AV update eller hvis han har en masse adware/spyware installeret ;)
Gravatar #4 - Norton
28. jul. 2004 10:43

Når man surfer og finder en side frem, bruger man hele forbindelsen for at hente siden ned!
så mere forbindelse du har jo hurtiger henter du siden ned!
Gravatar #5 - nightH
28. jul. 2004 14:15
#4 heh, så du mener altså at hvis jeg sidder på en OC192 linje (10 Gbits/Sec) så ville jeg kunne hente en hjemmeside på 10 Kb på 1 milliardende del sekund ? hvis du tror det så vil jeg foreslå dig at læse op på tcp/ip ;)
ej, jeg læste indlægget som følgende : når faderen surfer, tager han hele båndbredden HELE TIDEN, derfor mit første indlæg, men ved nærmere eftertanke er der jo nok tale om at wice får periodiske høje pingtider, som jo er en dødssynd i CS. (har jeg ladet mig fortælle, gider ikke spille CS, er mere til urealistiske FPS´s)
men ellers har du ret, netlimiter er nok løsningen.
Gravatar #6 - Wolly
28. jul. 2004 15:30
Hvis ikke det virker med at begrænse en computer til en hvis hastighed, så prøv at se om ikke du kan prioritere UDP pakker højere end TCP pakker... Har oplevet routere der lave lort i netop det!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login