mboost-dp1

Problemer med trådløs internet

Gå til bund
Gravatar #1 - frygtl0s
8. jan. 2007 07:10
Jeg har en D-Link DI-524UP Wireless Router sammen med cyber city 8 mbit (zyxel) og jeg har haft problemer i lang tid..

Nogen gange går internet 'ud', hvis man har oprettet forbindelse til fx stream, spil, msn eller bittorrent så fortsætter det som det skal men browseren virker ikke det eneste der hjælper er at slukke router og trådløs også virker det med det samme igen men efter noget tid (nogen gange meget kort tid) så virker det ikke igen.

Jeg har snakket med cybercity mange gange, og jeg fik forskellige svar hver gang, til sidst foreslog de at jeg bestilte en trådløs hos dem, men jeg vil gerne beholde min egen da der er usb til printer i som jeg bruger. Jeg har haft en linksys (jeg tror det var en WAP54G) og den virkede fint indtil det ovenstående problem kom over natten, også kom problemet på stort set samme måde som er beskrevet ovenfor (den gik så helt i stykker(ingen lys) lidt efter eller strømforsyningen gik i stykker hvilket jeg først fandt ud af da jeg havde brændt den af med en anden strømforsyning der passede i stikket... ups..)

På et tidspunkt fik jeg en sms fra cyber city (10 minutter efter at jeg havde fået af vide af en teknikker at der ikek var noget i vejen) om at de havde rettet en fejl på centralen, men det hjalp ikke.

Jeg har også haft kontaktet D-link og fik hjælp til at lave den trådløse om til accespoint hvilket ikke var helt uproblematisk, men jeg gjorde præcis hvad teknikkeren sagde og i starten virkede det også, men efterhånden skal jeg ud og slukke-tænde hver kvarter... det han han hjalp mig til var at:

(ledning fra router skal ind i wan)
wan: clone mac (gem)
Lan: lav ip om til 10.0.0.254
(ledning fra zyxel skal ind i nr 1)
dhcp slåes fra.

Nu er jeg ved at være ret træt af det...!! hvis der er nogen der vil hjælpe mig ville det være dejligt...
Gravatar #2 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 08:11
Du er sikker på det ikke er windows der fucker det op?
Altså lyder underligt, at du kan sidde på msn online, men ikke bruge browseren.

Prøv med en anden pc som også har trådløst og/eller prøv at bruge en kabel. Kunne jo være driveren til det trådløse som er kaputski (prøv at geninstallere dem)
Gravatar #3 - frygtl0s
8. jan. 2007 08:30
vi har 4 forskellige pc'er med forskellige netkort..
Gravatar #4 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 08:50
Og det sker på alle sammen?
Prøvet at resette routeren?
Gravatar #5 - Zehnox
8. jan. 2007 08:56
Har du tjekket at der er den seneste firmware på din Router? Det løser mange gange sådanne problemer.

Ellers lyder det faktisk meget mærkeligt. Hvad sker der hvis du eks. pinger google? eller microsoft.com for den sags skyld
Gravatar #6 - frygtl0s
8. jan. 2007 08:56
ja det sker på alle computere på... det virker også lidt som om at den virker bedre om natten og dårligst om eftermiddagen-aften..

ja det har jeg gjort mange gange, både med den fra cyber city og min egen.. jeg fik jo hjælp fra d-link til at sætte den op og lave den om fra router til access point og der blev det hele resettet... Det skal siges at det virker lidt bedre efter jeg lavede det om som han sagde.. før gik der tid fra man havde slukket og tændt igen til det virkede igen, nu virker det så snart der er oprettet forbindelse igen...
Gravatar #7 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 09:06
Og du har prøvet med andre routere også, og det samme problem opstår?
Gravatar #8 - frygtl0s
8. jan. 2007 09:24
Da jeg først fortalte om problemet til cybercity sendte de mig en ny router uden at det ændrede noget, og som forklaret har jeg haft en anden trådløs..
Gravatar #9 - MiniatureZeus
8. jan. 2007 11:03
#8 skulle bare være helt sikker :)
Det må jo så være din forbindelse som er noget galt med, hvis det er det samme med alle routerne.
Hmm prøv evt. at tage den med over til en ven og koble den op der, og se om problemet stadig er der. Så kan du jo udelukke at det er routeren hvis den ikke gør det der.
Gravatar #10 - frygtl0s
8. jan. 2007 11:06
Det var en god idé, det vil prøve på et tidspunkt...
Gravatar #11 - peter_m
8. jan. 2007 14:29
Kender til problemet, havde det samme på min D-link 700AP - det var ligemeget, hvad end jeg gjorde; den ville bare ikke samarbejde.

Jeg fik en WRT-54G-EU fra arbejdet, og den har ikke haft de samme problemer. Har opgraderet den til seneste firmware.

Indimellem taber min CC router (zyxel) også fobindelsen til sin gateway (der iøvrigt er kaldet CHANGEME) på min Solo 8mbit.
Gravatar #12 - frygtl0s
8. jan. 2007 14:53
#11 dvs at du tror ikke at jeg kan reparere problemet og jeg lige så godt kan købe en ny med det samme?
Gravatar #13 - peter_m
8. jan. 2007 22:00
#12 nej, du kan komme langt med at opgradere alle firmwares og drivere. Jeg opgav i sin tid mit D-link access point, da der fra D-links side ikke var udsigt til firmware updates.

Hvis du mener at have seneste firmware på din d-link, så undersøg om der findes opdateringer til enten dit bundkorts bios, chipset eller dit trådløse netkort.

Nu kan jeg ikke huske om der er en mulighed for at kontrollere statistikken på de kablede interfaces på d-link, men hvis du ikke mister forbindelsen på det trådløse netværk, kan et kabelskifte mellem din cc router og dit accesspoint muligvis forbedre situationen. Er der yderligere muligheder for at påvirke indstillingerne (link speed, half- eller full duplex) kan du muligvis komme uden om duplex felj-fælden. Undersøg evt. om du har mulighed for bestemme samme indstillinger på dit netkort.
Gravatar #14 - frygtl0s
8. jan. 2007 23:08
#13 Det lader ikke til at der er nogen tilgængelig firmware update (D-Link DI-524UP

Som sagt bruger vi 4 forskellige computer (2 x dell, ibm, acer) og problemet er det samme på alle 4 computere så jeg tror ikke der er nogen problemer der, og de virker også fint på de skoler vi går på.

Mht ny ledning, så kan jeg da godt prøve, men jeg bruger nu den standardledning jeg fik fra cybercity fra starten(og det vil de også have en til at skifte over til hvis man ringer derind).

Jeg aner ikke hvad duplex er... (ja ja, jeg kan jo altid google det)
Gravatar #15 - wizax
9. jan. 2007 10:07
ved problemer med trådløse netværk er det altid en god ide at (midlertidigt) disable AL sikkerhed i routeren/AP'et.

Hvis det virker der, ved man at det grundlæggende virker, hvis ikke er der noget galt med den helt basale opsætning.

Prøv :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login