mboost-dp1
Problemer med trådløs router
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
For at gøre en MEGET lang historie bare en smule kortere så har jeg købt en trådløs router af mærket Linksys, samt tilhørende netkort.
Problemet er at jeg mister forbindelsen ca hvert 5. til 10. min. Nogle gange oftere. Forbindelsen mistes ganske kort. Men lige nok til at bl.a. Messenger og ICQ går offline.
Jeg har kontaktet Linksys support via mail og den fylder efterhånden en hel del (13 A4 sider). De råder mig til at at skifte firmware, rette på antenner osv. Men lige lidt hjælper det. Til sidst har jeg prøvet at formatere harddisken og geninstallere windows. Hjalp ikke.
Så sendte jeg den retur til forhandleren og de har lige sendt mig en helt ny router og helt nyt netkort.
Og nu er jeg i samme problem igen. Jeg bliver smidt af for et godt ord.... :(
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
På forhånd tak
/J
Problemet er at jeg mister forbindelsen ca hvert 5. til 10. min. Nogle gange oftere. Forbindelsen mistes ganske kort. Men lige nok til at bl.a. Messenger og ICQ går offline.
Jeg har kontaktet Linksys support via mail og den fylder efterhånden en hel del (13 A4 sider). De råder mig til at at skifte firmware, rette på antenner osv. Men lige lidt hjælper det. Til sidst har jeg prøvet at formatere harddisken og geninstallere windows. Hjalp ikke.
Så sendte jeg den retur til forhandleren og de har lige sendt mig en helt ny router og helt nyt netkort.
Og nu er jeg i samme problem igen. Jeg bliver smidt af for et godt ord.... :(
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
På forhånd tak
/J
havde os engang en trådløs linksys router og hvor er jeg glad for jeg ikke har det mere! havde næsten samme problemer som dig jeg kunne dog ikke opdatere firmwaren i den jeg ringede så til tdc 2 gange om dagen for at de skulle hjælpe mig det gjorde jeg i omkring 2 måneder og til sidst gik jeg ind i en tdc butik med hele lortet og hva fortæller de mig så: hr. buch vi har fået at vide fra linksys at de har tilbagekaldt den model skønt jeg havde oplyst modelnummeret til tdc så mit råd er køb noget fra en anden producent! har absolut intet positivt at sige om linksys!
ved godt dette nok ikke er en hjælp men det var min oplevelse med linksys :(
ved godt dette nok ikke er en hjælp men det var min oplevelse med linksys :(
Jeg forstår ikke hvorfor det er linksys du bli'r gal på?
Det er da TDC der ikke har magtet at få tilbagekaldt de linksys routere de har hos deres kunder tilbage. Jeg er ret sikker på, at TDC er blevet oplyst om tilbagekaldelsen fra linksys!
Har du prøvet på forskellige kanaler? Det kan være støj der rammer dit net.
Jeg forstår ikke hvorfor det er linksys du bli'r gal på?
Det er da TDC der ikke har magtet at få tilbagekaldt de linksys routere de har hos deres kunder tilbage. Jeg er ret sikker på, at TDC er blevet oplyst om tilbagekaldelsen fra linksys!
Har du prøvet på forskellige kanaler? Det kan være støj der rammer dit net.
Du går ind i egenskaber for netværkskortet og kliker på fanebldet "trådløse netværk".
Her klikker du på det trådløse netværk du har, og derefter på egenskaber for dette.
Så trykker du på fanebldet "Godkendelse", og fravælger IEEE 802.1xx godkendelsen.
Ved ikke om dette påvirker sikkerheden!?!
Her klikker du på det trådløse netværk du har, og derefter på egenskaber for dette.
Så trykker du på fanebldet "Godkendelse", og fravælger IEEE 802.1xx godkendelsen.
Ved ikke om dette påvirker sikkerheden!?!
Det er dybt mærkeligt det her.
Lige for øjeblikket virker min forbindelse meget stabil. Jeg kører 54Mbps og signalstyrken er "very good"
Men når jeg dobbeltklikker på netværksiconet i proceslinien sker der ingenting. Højreklikker jeg og vælger "status" sker der heller ingenting. Vælger jeg controlpanel->network connections og klikker på min Wireless Network Connection så sker der heler ingenting.
Jeg kan åbne vinduet der hedder Network Connections, men der sker absolut ingen verdens ting når jeg klikker på ikonet for min forbindelse... Hvad sker der? Routeren er helt ny. Den er lige blevet ombyttet i mandags med den forrige jeg havde, som også var helt ny...
Jeg fatter det sgu ikke...............?
Lige for øjeblikket virker min forbindelse meget stabil. Jeg kører 54Mbps og signalstyrken er "very good"
Men når jeg dobbeltklikker på netværksiconet i proceslinien sker der ingenting. Højreklikker jeg og vælger "status" sker der heller ingenting. Vælger jeg controlpanel->network connections og klikker på min Wireless Network Connection så sker der heler ingenting.
Jeg kan åbne vinduet der hedder Network Connections, men der sker absolut ingen verdens ting når jeg klikker på ikonet for min forbindelse... Hvad sker der? Routeren er helt ny. Den er lige blevet ombyttet i mandags med den forrige jeg havde, som også var helt ny...
Jeg fatter det sgu ikke...............?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.