mboost-dp1
Problemer med tv-out i win xp
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Når jeg vil køre tv-out i win xp pro, er billedet på tv'et sort/hvid, og hvis jeg vil se film, er billedet på tv'et bare en sort firkant... det hele kører perfekt på computeren... nogle der har forslg til, hvordan det kan løses?
Mit grafikkort er et Radeon 97000PRO. Jeg har opdateret med nyeste drivere og nyeste DirectX.
-Samuraikaj-
Jeg kører med S-VHS udgang...
#2: Der er ingen jumpere på mit grafikkort... Desuden har jeg sikret mig, at den ikke kører i NTSC, men i PAL. Jeg har også testet de forskellige PAL-versioner.
Mit tv understøtter S-VHS, da jeg har kørt tv-out med det før. Da havde jeg bare win98 samt et TNT2 kort i stedet.
Kan det med en sort boks evt. have noget med hhv. software- og hardware-acceleration af filmene? Har prøvet at lege lidt med det, men det lader ikke til at virke.
Ellers tak for indlægene!
Mit grafikkort er et Radeon 97000PRO. Jeg har opdateret med nyeste drivere og nyeste DirectX.
-Samuraikaj-
Jeg kører med S-VHS udgang...
#2: Der er ingen jumpere på mit grafikkort... Desuden har jeg sikret mig, at den ikke kører i NTSC, men i PAL. Jeg har også testet de forskellige PAL-versioner.
Mit tv understøtter S-VHS, da jeg har kørt tv-out med det før. Da havde jeg bare win98 samt et TNT2 kort i stedet.
Kan det med en sort boks evt. have noget med hhv. software- og hardware-acceleration af filmene? Har prøvet at lege lidt med det, men det lader ikke til at virke.
Ellers tak for indlægene!
når billedet er S/H skyldes det, det meste af tiden, at dit grafikkort sender signalet ud i NTSC, og her i europa kører vi med PAL. her er et par forslag : 1 se om dit grafikkort understøtter at du vælger PAL som format. 2. nogle gfxkort har en jumper på selve kortet der styrer om det er PAL eller NTSC der bliver sendt ud til fjernsynet. 3. det er lang tid siden jeg har rodet med det, men hvis du ikke kan få det til at virke med metode 1 eller 2, så prøv at downloade tv-tool (ved ikke om det understøtter ATI-kort. håber det hjælper.
At du bare får en sort fikant på tv'et handler om noget mærkeligt med xp's indstillinger. Prøv at sætte tv udgangen som primær monitor, defleste afspillere laver det pjat under xp, undtagen PowerDVD så vidt jeg husker.
#1:
Jeg har selv det samme problem men det kan fixes med et ColorFix-Kabel som kan købes ved computerforhandler til en pris på 50-100kr... Jeg har dog set i Hjem&Fix at der var en såkaldt DVD-pakke hvor det også lå i...
Det skal dog lige siges at jeg har problemet med et Geforce4, men det lyder som noget hen af det samme problem
Det med NTSC tvivler jeg på det er, da jeg også fik sagt det var problemet men det ikke hjalp... Men test det dog alligevel inden du bruger penge på det ColorFix-Kabel..:)
Håber du finder ud af det..:)
Jeg har selv det samme problem men det kan fixes med et ColorFix-Kabel som kan købes ved computerforhandler til en pris på 50-100kr... Jeg har dog set i Hjem&Fix at der var en såkaldt DVD-pakke hvor det også lå i...
Det skal dog lige siges at jeg har problemet med et Geforce4, men det lyder som noget hen af det samme problem
Det med NTSC tvivler jeg på det er, da jeg også fik sagt det var problemet men det ikke hjalp... Men test det dog alligevel inden du bruger penge på det ColorFix-Kabel..:)
Håber du finder ud af det..:)
hmm.. kikkede lige på tvtools hjemmeside, http://tvtool.info/index_e.htm find
<B>How come that I get a b/w picture only? </B>
på faq-siden under cabling. der er "opskriften" på hvordan du kan lave et kabel der konverterer, (skulle gøre så du får farve på)
later..
<B>How come that I get a b/w picture only? </B>
på faq-siden under cabling. der er "opskriften" på hvordan du kan lave et kabel der konverterer, (skulle gøre så du får farve på)
later..
Tvtool understøtter ikke ATI kort (Lamt!)
Jeg har selv det samme problem med mit Radeon 9700 PRO
"All nVidia based cards are supported from TNT-1 to GeForce 4. (It is not planned to support other cards like S3 or ATI so far!)"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.