mboost-dp1
Ram problem, virker med 1 stang, men ikke med 2 ? :S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej, jeg har lige samlet min nye computer, den har flg. specs:
CPU: Intel Core2Duo, Allendale, 1,86 GHz
MB: Asus P5B Deluxe -WIFI/AP
GFX: XFX 7900GT M470
RAM: Corsair 1024 TWIN2X1024-5400C4, 1GB kit
HDD: WD Raptor 74Gb
tror ikke der er mere væsentligt at nævne ..
Men, problemet er, hvis jeg starter den op med 2 stænger i, så gider den ikke engang installere windows, den giver mig nogle random fejl med corrupted files ..
Nu har jeg så taget den ene ud, og kører med kun 512 mb ram - ingen problemer, computeren kører perfekt ..
hvis jeg så smider de 512 mb mere i, så rebooter den helt af sig selv, når knapt nok at komme ind i windows inden den fucker :S
Hvad fanden har jeg gjort forkert ? alt i BIOS står som standard, har lige opgraderet til bios rev. 0614.
Help Needed ..
CPU: Intel Core2Duo, Allendale, 1,86 GHz
MB: Asus P5B Deluxe -WIFI/AP
GFX: XFX 7900GT M470
RAM: Corsair 1024 TWIN2X1024-5400C4, 1GB kit
HDD: WD Raptor 74Gb
tror ikke der er mere væsentligt at nævne ..
Men, problemet er, hvis jeg starter den op med 2 stænger i, så gider den ikke engang installere windows, den giver mig nogle random fejl med corrupted files ..
Nu har jeg så taget den ene ud, og kører med kun 512 mb ram - ingen problemer, computeren kører perfekt ..
hvis jeg så smider de 512 mb mere i, så rebooter den helt af sig selv, når knapt nok at komme ind i windows inden den fucker :S
Hvad fanden har jeg gjort forkert ? alt i BIOS står som standard, har lige opgraderet til bios rev. 0614.
Help Needed ..
Hmm, prøv at køre memtest86 og lade den køre en extended test.
Først tester du de to stænger hver for sig, og hvis det ikke giver fejl prøver du med begge to.
Hvis det giver fejl kan du prøve at teste de to blokke i de sokler de skal side i, men hver for sig (hvis bundkortet kan håndtere det).
Btw. så tjek også lige om der findes en BIOS-update (har selv haft problemer med Dual channel og forældet BIOS software (mange tak SHG fordi I huskede at flashe BIOS som I lovede!)).
Først tester du de to stænger hver for sig, og hvis det ikke giver fejl prøver du med begge to.
Hvis det giver fejl kan du prøve at teste de to blokke i de sokler de skal side i, men hver for sig (hvis bundkortet kan håndtere det).
Btw. så tjek også lige om der findes en BIOS-update (har selv haft problemer med Dual channel og forældet BIOS software (mange tak SHG fordi I huskede at flashe BIOS som I lovede!)).
Tak for hjælpen, jeg ved ærlig talt ikke hvad der skete - men nu virker det åbenbart :S
jeg pillede en dælens masse med rammene, og pludselig ville det virke :S
jeg pillede en dælens masse med rammene, og pludselig ville det virke :S
#holmZ
jeg tror du har fået et af de sjove bundkort, hvor at ramne skal sidde helt præcist, for at de virker.
Havde selv et på et tidspunkt hvor jeg ikke måtte låse ramne i den ene side
jeg tror du har fået et af de sjove bundkort, hvor at ramne skal sidde helt præcist, for at de virker.
Havde selv et på et tidspunkt hvor jeg ikke måtte låse ramne i den ene side
Det var et testboard fra gigabyte, men på trods af fejlen er det det hurtigste Intel CPU baseret bundkort, til privat brug, en skam at de aldrig udgav layoutet da det (efter min personlige mening) arbejdede med næsten samme performance som et serverbundkort* fra den tid(PIII)
Det startede hurtiger op i XP med en celeron 700(clokket 1050Mhz) end min nuværende konfiguration
Edit: *= Jeg havde et serverbundkort som jeg afprøvet det på, prisforskel 6000kr. for mit vedkomne da Gigabyte det aldri udkom
Det startede hurtiger op i XP med en celeron 700(clokket 1050Mhz) end min nuværende konfiguration
Edit: *= Jeg havde et serverbundkort som jeg afprøvet det på, prisforskel 6000kr. for mit vedkomne da Gigabyte det aldri udkom
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.